Mark 5T cup Megane

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

ziet er mooi uit mark :worship:
wat een pijp is dat zeg :lol:
:foto: dat zegt al veel maar in het echt ziet het er goed uit.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Mooi stukje vakwerk (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gelikt pijpie hoor, niks mis mee (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mochten er meer mensen zijn die er een mb pro 3000 turbo op hun gtt gaan knopen dan kan ik er evt meer maken .

RVS 2,5 inch downpipe voor originele gtt T2 turbo is ook leverbaar.
ben je gelijk van die restrictie in je ouderwetse elbow af.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

en aan wat voor prijs moet ik dan denken voor de 'gewone turbo' versie? of ligt dat helemaal aan de oplage?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja oplage maakt erg veel uit idd

per 1 stuk kost het €215,-
dus hoe meer mensen bestellen hoe goedkoper het wordt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das een hele nette prijs Markie!

Kopen die dingen jongens, dat is serieus niet echt veel geld (Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Voor een student is dat wel veel geld! Maar doe mij er toch maar 1tje voor een standaard t2 turbo. Nou 1 schaap is over de brug kom op jongens!!!
R5GTT phase2
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Maar 't is dus nog niet "plug and play", je hebt nu nog niet de verbinding tussen downpijp en verder uitlaatsysteem, toch?!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nee helaas niet Florus want er is bijna niemand met hetzelfde uitlaatsysteem.

wel kan ik er natuurlijk een bochtje los bij verkopen met een klem zodat je onder de auto uitkomt.(prijs ligt dan wel hoger uiteraard)

van daaruit is het natuurlijk kinderspel om naar je eigen bestaande uitlaat te verlopen.

en niet te vergeten hoe meer ik moet maken hoe goedkoper het wordt.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mark 5t schreef:nee helaas niet Florus want er is bijna niemand met hetzelfde uitlaatsysteem.

wel kan ik er natuurlijk een bochtje los bij verkopen met een klem zodat je onder de auto uitkomt.(prijs ligt dan wel hoger uiteraard)

van daaruit is het natuurlijk kinderspel om naar je eigen bestaande uitlaat te verlopen.

en niet te vergeten hoe meer ik moet maken hoe goedkoper het wordt.
die aansluiting op de orginele pijp lukt wel denk ik mark. die moet wel te maken zijn
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Alles is te maken.... :p :wink:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja tuurlijk is dit wel te maken maar niemand gaat toch een mooie dikke rvs downpipe kopen en er dan een standaard uitlaat achter hangen.
dan kan je net zo goed geen dikke downpipe nemen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Na de downpipe is het uitlaatgas zover gekoeld, dat het afneemt in volume. Een dunnere pijp daarachter heeft dus minder invloed dan de downpipe.
:smile:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klopt, maarrrr.... Ray heeft de 2,5" sidepipe en 2,25" Slash cut XL dinges gehad en beweerde toch dat de sidepipe iets feller was.

Dus direct na de downpipe moet je nog niet willen verjongen, das meer als je over de achterbrug heenwilt en de stroming ook wat meer richting laminaire stroming gaat.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik had een super felle 11 met na de 2.5 " dp een 65 mm systeem
das dus meer als 2.5 "
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Als ik dat ding van mark heb even zelf een mooie sidepipe maken! :p
R5GTT phase2
Gast

3" downpipe, 2.5" uitlaat. Volstaat voor 400 pk en 600Nm.

Kwil de berekening wel es gaan opzoeken.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

@Jo: Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe je die berekening hebt gemaakt. Dus als je hem op zou willen zoeken (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Allle evo-, impreza-, en ander snel spul-jongens rijden met zo'n setup, dus dat zal vast wel kloppen. ;)
Meen dat er ook nog enkelen zijn met (ruim) 400+ pk's welke deze setup hebben.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja en dan is het 2,5" gedeelte vaak de cat-back oftewel vanaf het midden van de auto ongeveer.

Das wat anders als direct na de echte downpipe/elbow vanaf de turbo.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja dat heb je echt nodig met een 1.4 met max 140 a 150 pk, die heeft natuurlijk net zoveel flow als een 2.0 of 2.5 liter met 400 pk :p (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

mijn downpipe gaat ook over naar 2.5"...

dat haalt echt de helft van de wagen niet hoor Stevo. Down3"-> rest 2.5 geen dempers of cat, enkel einddemper.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C05632.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja maar dies ook iets langer als zo'n GT ding.

Maargoed van 2,5 naar 2,25 is niet zo'n dramatische, maar van 2,5 naar 2 is toch een ander verhaal hoor.

Ennieweej ik geef de pijp weer aan Maart... eh Markie :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

die is inderdaad langer als van een gtt, maar een gtt heeft ook minder inhoud en minder grote turbo

maar wel erg mooi in rvs (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik praat hier over ervaringen hoor, niet over speculaties...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Ik praat hier over ervaringen hoor, niet over speculaties...
en die ervaring bestaat uit met beide systemen gereden, berekend en gemeten?
wat zijn de verschillen dan precies?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Berekenen heb je geen reet aan bij een GT, je kijkt wat er past en dan nog heb je vaak een beperkende factor. (S)

Verder mag Ray het zeggen, misschien zegt ie ook wel nix. Op zich wijs, zou ik ook es moeten doen....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Berekenen heb je geen reet aan bij een GT, je kijkt wat er past en dan nog heb je vaak een beperkende factor. (S)

Verder mag Ray het zeggen, misschien zegt ie ook wel nix. Op zich wijs, zou ik ook es moeten doen....
ik ben gewoon benieuwd wat de verschillen zijn?
niks meer en niks minder
maar tot nu toe hoor ik een hoop vage verhalen en ontwijkende antwoorden zonder concrete verschillen en bewijzen

en waarom kan het bij elke auto berekend worden en bij een gtt niet?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

waarom berekenen? Hoe dikker hoe beter... Tegendruk my ass :) 2,5" is gewoon dik zat.

Tuurlijk kun je na de downpipe voor prestaties er nog beter een dikke pijp aanhangen.

Maar stel je hebt net (zoals abel) een compleet RVS systeem origineel eronder hangen, heb je zeker nog voordeel aan enkel de downpipe.

Het is niet dat deze nutteloos wordt. Je hebt alleen nog wat over, voor de toekomst :p Ik meen dat mark wilde zeggen, dat je als je er een originele pijp achter hangt, net zo goed de originele downpipe kan houden.

Daar doelde ik op met mijn post.


Dan nog verder op prestatie-oogpunt? Waarom de keuze van RVS?
Een normale, stalen downpipe heeft een grotere warmteafvoer naar buiten, waardoor de temp sneller afneemt. Ik heb ook nog nooit een doorgerotte downpipe gezien op een 5. RVS is zeker zeer net, strak en duurzaam, maar ik zou zelf dan gewoon de goedkopere en net zo goede stalen hebben.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Steven schreef:Ja en dan is het 2,5" gedeelte vaak de cat-back oftewel vanaf het midden van de auto ongeveer.

Das wat anders als direct na de echte downpipe/elbow vanaf de turbo.
Bij mij zit er van veur tot achter 3 inch onder, ook de downpipe....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:
Steven schreef:Ja en dan is het 2,5" gedeelte vaak de cat-back oftewel vanaf het midden van de auto ongeveer.

Das wat anders als direct na de echte downpipe/elbow vanaf de turbo.
Bij mij zit er van veur tot achter 3 inch onder, ook de downpipe....
ik wil dus graag weten wat dan de verschillen zijn van de diverse variaties
maar blijkbaar weet niemand het aangezien er alleen ontwijkende antwoorden komen
terwijl ik alleen maar zoveel mogelijk info wil hebben ivm eventuele vervangingen en wijzigingen in de toekomst
maar krijg steeds meer het idee dat iedereen maar wat zegt terwijl ze er niks meer van afweten dan de gemiddelde 5 rijder
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik ben ff kwijt hoe en wat 't precies zat, maar er is wat verschil in (top)vermogen en nm's.
Dacht dat je met een kleinere downpipe iets meer koppel hebt in de lagere toeren. Met een grotere downpipe heb je meer topvermogen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

tis heel simpel voor vermogenswinst en in de toekomst evt nog extra tuning is een grotere downpipe als origineel een must.

ik heb het nu voorelkaar om voor beide turbos dus de standaard T2 en de MB pro 3000 een downpipe te kunnen leveren van 2,5"

groter heeft weinig nut en past ook domweg bijna niet tussen het gt blok en het schutbord.
geloof me turbo spint gewoon eerder op door minder tegendruk en zet langer door als origineel.
na de turbo wil je gewoon geen tegendruk!!!

Turbo zelf is al te vergelijken met bijvoorbeeld zoals ze dat bij brommers ook zo vaak doen een ring die in de uitlaat gelast is om vermogen terug te brengen

Voor de looks heb ik RVS gekozen omdat ik dat mooi hoogglans kan polijsten.

dus wie er eentje wil even een PM sturen aub.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zojuist door Abel gereanimeerd mijn oliedrukmeter werkt weer. (Y)

bleek een kabel los te zitten bij de stekker achter de koplamp linksvoor.

binnenkort zelf maar eens een mooie Amphenol connector monteren en die kroonsteemtjes shit verwijderen :D

thanks voor de tips Riel! (Y)
Plaats reactie