ik heb nu een enige tijd een schroefsetje van supersport onder mijn megane coupe maar sinds paar dagen "klopt" er iets als ik in de bocht door een kuil ga.
weet iemand misschien oorzaak hier van ??
collega had het over 1 of ander top lager??? zo dat het kunnen zijn, zo ja waar kan ik dat lager vinden ??
alvast bedankt
iemand ervaring met supersport schroefsetjes
heb hem aan gedraait maar weet niet ckr of hij het goed doet zodat het op eerste gezicht lijkt wel
maar goed ff morgen op weg naar mn werk dan merk ik het wel
drempeltje op drempeltje af hier en daar een kuil in de weg en bij de oprit van mn werk
maar goed ff morgen op weg naar mn werk dan merk ik het wel

drempeltje op drempeltje af hier en daar een kuil in de weg en bij de oprit van mn werk

heb je ook last van dat je schotel(waar lagers onder zitten) waar je veer op leunt ook vast zit?Dit probleem heb ik ook, nieuwigheid
Nee maar ik denk dat Bart V het goed heeft, 1 van de centrale moeren borgt bij mij niet helemaal goed meer...
Die zit bij mij volgens mij niet vast, je bedoeld dat als je de veerpoot onder de auto vandaan hebt dat je die niet kan draaien?puddinkie schreef:heb hem aan gedraait maar weet niet ckr of hij het goed doet zodat het op eerste gezicht lijkt wel
maar goed ff morgen op weg naar mn werk dan merk ik het wel![]()
heb je ook last van dat je schotel(waar lagers onder zitten) waar je veer op leunt ook vast zit?Dit probleem heb ik ook, nieuwigheid
Nee maar ik denk dat Bart V het goed heeft, 1 van de centrale moeren borgt bij mij niet helemaal goed meer...
net wiel er gehad tilde ik aan mn schijf alles beetje omhoog en liet het hard zakken en toen in eens BONK maar nu weet ik niet of dit de goeie bonk is
alleen lijkt me stug dat alles zover naar beneden zakt zodat mn shok breker helemaal op zn eind is ( dus auto als het ware omhoog en de schokdemper helemaal uit)
maar goed nu heb ik heb 3 opties:
1: versleten rubbers van de stang die van arm naar arm gaat
2: schokbreker die op zn eind is
3: er komt ergens iets tegen aan ( wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt omdat ik nergens iets kan vinden dat ergens opkan komen)

maar goed nu heb ik heb 3 opties:
1: versleten rubbers van de stang die van arm naar arm gaat
2: schokbreker die op zn eind is
3: er komt ergens iets tegen aan ( wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt omdat ik nergens iets kan vinden dat ergens opkan komen)
heb het helemaal gehad met die stomme supersports
gaan er morgen direct onderweg
alleen maar trammeland mee
vanavond: auto schommelde ik denken hmmz klopt iets niet ik kijken
gewoon kats de achter schokbreker los gekomen
nu weer beetje vast kunnen draaien
morgen ff naar de garage en laat hem maar ff het setje omwisselen
T*%#!N#G zooi
gaan er morgen direct onderweg
alleen maar trammeland mee
vanavond: auto schommelde ik denken hmmz klopt iets niet ik kijken
gewoon kats de achter schokbreker los gekomen
nu weer beetje vast kunnen draaien
morgen ff naar de garage en laat hem maar ff het setje omwisselen
T*%#!N#G zooi
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Je achterschokbreker die los schiet?? Daar wil ik toch echt eens foto's van zien ja...vaag verhaal allemaal weer...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Ja snap er ook niet zo veel van 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
oke
het is weer gefikst schroef draad was niet beschadigt
nou oke hier de uitleg:
aan je zuiger stang van je schok breker zit boven aan een ring waar je hem mee bevestigt en aan je zuiger stang zit boven aan ook schroefdraad en dat zit in elkaar gedraait
en dat is dus langzamerhand steeds iets gaan trillen en rond gaan draaien
en toen had ik een dweilende auto
maar goedn u voor alleen nog ff toplager vervangen meneer wist mij te vertellen dat deze 135 euro kosten per set
kan iemand dit bevestigen ?? of weet iemand nog een goedkoper adresje ?
het is weer gefikst schroef draad was niet beschadigt

nou oke hier de uitleg:
aan je zuiger stang van je schok breker zit boven aan een ring waar je hem mee bevestigt en aan je zuiger stang zit boven aan ook schroefdraad en dat zit in elkaar gedraait
en dat is dus langzamerhand steeds iets gaan trillen en rond gaan draaien
en toen had ik een dweilende auto

maar goedn u voor alleen nog ff toplager vervangen meneer wist mij te vertellen dat deze 135 euro kosten per set
kan iemand dit bevestigen ?? of weet iemand nog een goedkoper adresje ?
Het spreekt mij nog niet echt tot de verbeelding. Maar erg blij kun je er niet van worden. Heb je wat foto's gemaakt? Ik ben wel nieuwsgierig namelijk.puddinkie schreef:oke
het is weer gefikst schroef draad was niet beschadigt![]()
Hier de uitleg:
aan de zuigerstang van de schokbreker zit bovenaan een ring waar je de schokbreker mee bevestigt. Aan de zuigerstang zit bovenaan ook schroefdraad en dat zit in elkaar gedraaid.
Dat is dus steeds meer gaan trillen en rond gaan draaien en toen had ik een dweilende auto![]()
Maar goed, nu voor alleen nog ff de toplager vervangen. Meneer wist mij te vertellen dat deze 135 euro kost per set.
Kan iemand dit bevestigen? Of weet iemand nog een goedkoper adresje?
(Ik kon het niet laten wat punten en dergelijke te zetten. Het is echt niet fijn leesbaar.)
hier dan foto van de schokdemper ( boven aan zit dus je punt waar hij vast zit aan je carroserie en dan zit daar aan je zuiger pen op die zuiger pen zit schroefdraad en dat was los gedraait
[img]http://img137.imageshack.us/img137/8097/dsc00210jj6.jpg[/img]
en hier foto's van waar het gebonk weg zou kunnen komen \
[img]http://img152.imageshack.us/img152/9470/dsc00211eb2.jpg[/img]
(foto van mn stabilisator stang )
[img]http://img241.imageshack.us/img241/5209/dsc00212jb7.jpg[/img]
[img]http://img137.imageshack.us/img137/8097/dsc00210jj6.jpg[/img]
en hier foto's van waar het gebonk weg zou kunnen komen \
[img]http://img152.imageshack.us/img152/9470/dsc00211eb2.jpg[/img]
(foto van mn stabilisator stang )
[img]http://img241.imageshack.us/img241/5209/dsc00212jb7.jpg[/img]