iemand ervaring met supersport schroefsetjes

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
puddinkie

ik heb nu een enige tijd een schroefsetje van supersport onder mijn megane coupe maar sinds paar dagen "klopt" er iets als ik in de bocht door een kuil ga.

weet iemand misschien oorzaak hier van ??

collega had het over 1 of ander top lager??? zo dat het kunnen zijn, zo ja waar kan ik dat lager vinden ??

alvast bedankt
Bart V

Controleer eerst eens of de centrale moer van de demper wel goed vast zit. Die hoeft maar heel iets los te zitten, en hij gaat meteen bonken.
puddinkie

ja dat is een idee is boven aan he :)

ja echt bonk geluid is het kon er ff niet op komen :P

als je door een kuil rijd is het in een BONK en als je verder rijd hoor je verder niks meer tot de volgende kuil in een bocht
Tim
Car: E36 M3

Dit probleem heb ik ook, nieuwigheid ;) :P

Nee maar ik denk dat Bart V het goed heeft, 1 van de centrale moeren borgt bij mij niet helemaal goed meer...
puddinkie

heb hem aan gedraait maar weet niet ckr of hij het goed doet zodat het op eerste gezicht lijkt wel

maar goed ff morgen op weg naar mn werk dan merk ik het wel :)

drempeltje op drempeltje af hier en daar een kuil in de weg en bij de oprit van mn werk :)
Dit probleem heb ik ook, nieuwigheid

Nee maar ik denk dat Bart V het goed heeft, 1 van de centrale moeren borgt bij mij niet helemaal goed meer...
heb je ook last van dat je schotel(waar lagers onder zitten) waar je veer op leunt ook vast zit?
Tim

puddinkie schreef:heb hem aan gedraait maar weet niet ckr of hij het goed doet zodat het op eerste gezicht lijkt wel

maar goed ff morgen op weg naar mn werk dan merk ik het wel :)

drempeltje op drempeltje af hier en daar een kuil in de weg en bij de oprit van mn werk :)
Dit probleem heb ik ook, nieuwigheid

heb je ook last van dat je schotel(waar lagers onder zitten) waar je veer op leunt ook vast zit?
Die zit bij mij volgens mij niet vast, je bedoeld dat als je de veerpoot onder de auto vandaan hebt dat je die niet kan draaien?
puddinkie

ja die schotel is dat waar je mee verhoogt en verlaagt
Tim

Dat durf ik niet te zeggen... Maar ik heb een gewone verlagingsset, geen schroefset, weet niet precies hoeveel verschil er tussen zit maargoed. Draai die bout maar goed vast en ben benieuwd naar het resultaat :)
puddinkie

kan hem niet vaster draaien dan gaat mn inbus krom :P

dus zal nu wel goed vast zitten :)

daar voor kon ik met alleen sleutel 19 makkelijker rond draaien nu niet meer :)
nu klemt hij het rubber weer :)
puddinkie

nou vanaaf kom ik weer lijkt het wel of het in eens van beide kanten komt
dus van het weekend toch maar ff de veren er onder weg en kijken hoe het met de lagers en alles staat
puddinkie

Nou daar gaat ie dan :) zal wel ff paar pica's maken zodra ik wielen en alles los heb :)
puddinkie

net wiel er gehad tilde ik aan mn schijf alles beetje omhoog en liet het hard zakken en toen in eens BONK maar nu weet ik niet of dit de goeie bonk is :P alleen lijkt me stug dat alles zover naar beneden zakt zodat mn shok breker helemaal op zn eind is ( dus auto als het ware omhoog en de schokdemper helemaal uit)

maar goed nu heb ik heb 3 opties:

1: versleten rubbers van de stang die van arm naar arm gaat
2: schokbreker die op zn eind is
3: er komt ergens iets tegen aan ( wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt omdat ik nergens iets kan vinden dat ergens opkan komen)
puddinkie

heb het helemaal gehad met die stomme supersports

gaan er morgen direct onderweg

alleen maar trammeland mee

vanavond: auto schommelde ik denken hmmz klopt iets niet ik kijken

gewoon kats de achter schokbreker los gekomen

nu weer beetje vast kunnen draaien

morgen ff naar de garage en laat hem maar ff het setje omwisselen
T*%#!N#G zooi
Dnns

dat klinkt niet best ! suc 6 ermee .. (N)
puddinkie

zal wel foto's maken van alles :):) denk dat hij straks wel weer los schiet
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Je achterschokbreker die los schiet?? Daar wil ik toch echt eens foto's van zien ja...vaag verhaal allemaal weer...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mark van Nierop
Contacteer:

Ja snap er ook niet zo veel van :~
Renault 19 1.8 16V Cabrio
puddinkie

oke
het is weer gefikst schroef draad was niet beschadigt :)

nou oke hier de uitleg:

aan je zuiger stang van je schok breker zit boven aan een ring waar je hem mee bevestigt en aan je zuiger stang zit boven aan ook schroefdraad en dat zit in elkaar gedraait

en dat is dus langzamerhand steeds iets gaan trillen en rond gaan draaien
en toen had ik een dweilende auto :P

maar goedn u voor alleen nog ff toplager vervangen meneer wist mij te vertellen dat deze 135 euro kosten per set
kan iemand dit bevestigen ?? of weet iemand nog een goedkoper adresje ?
Chris@R5

puddinkie schreef:oke
het is weer gefikst schroef draad was niet beschadigt :)

Hier de uitleg:

aan de zuigerstang van de schokbreker zit bovenaan een ring waar je de schokbreker mee bevestigt. Aan de zuigerstang zit bovenaan ook schroefdraad en dat zit in elkaar gedraaid.

Dat is dus steeds meer gaan trillen en rond gaan draaien en toen had ik een dweilende auto :P

Maar goed, nu voor alleen nog ff de toplager vervangen. Meneer wist mij te vertellen dat deze 135 euro kost per set.
Kan iemand dit bevestigen? Of weet iemand nog een goedkoper adresje?
Het spreekt mij nog niet echt tot de verbeelding. Maar erg blij kun je er niet van worden. Heb je wat foto's gemaakt? Ik ben wel nieuwsgierig namelijk.

(Ik kon het niet laten wat punten en dergelijke te zetten. Het is echt niet fijn leesbaar.)
puddinkie

nee wou ik wel doen maar helaas vergeten :(
Tim

Doe dat dan alsnog :P Anders nemen een boel mensen niet eens de moeite om het te lezen :P
puddinkie

oke zal morgen proberen te maken :P:P

moet van 7.30 tot 19.30 werken

( het is al weer gefikst. alleen nu bonkt vooraan nog wat zal, wel ff foto's maken van dingen die het misschien zouden kunnen zijn )
puddinkie

hier dan foto van de schokdemper ( boven aan zit dus je punt waar hij vast zit aan je carroserie en dan zit daar aan je zuiger pen op die zuiger pen zit schroefdraad en dat was los gedraait
[img]http://img137.imageshack.us/img137/8097/dsc00210jj6.jpg[/img]

en hier foto's van waar het gebonk weg zou kunnen komen \
[img]http://img152.imageshack.us/img152/9470/dsc00211eb2.jpg[/img]

(foto van mn stabilisator stang )
[img]http://img241.imageshack.us/img241/5209/dsc00212jb7.jpg[/img]
Plaats reactie