schommeling toeren clio RS 172pk 2001

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
demcon

dag clio rijders,

ik heb het volgend probleem, als ik rij, en trap koppeling in, schommelt mijn toerenteller rond de 1000 en 1300 toeren, tot dat ik helemaal stil sta, dan gaat het soms nog een keer naar de 1300 daarna zakt ie netjes naar de 950 toeren, ben al bij de dealer geweest, geen storingen en volgens hun was dit normaal, wat mij eigenlijk sterkt lijkt, kan iemand mij hier helpen aub.
demcon

ooh ja, verder rijd ie dus lekker, het is puur dus bij het aanremmen bij een stoplicht, dat ie blijft schommelen.
Sander2

Bij zowel warme als koude motor?
Xabre
Car: 19 16V

als een 19 16v is het zo als je de koppeling in trapt als je nog rolt dat gaat ie naar de 1500rpm, pas als je stilstaat naar de 950rpm... lijkt me niet veel mis mee?
Trust me. I know what I'm doing.
DennisT
Moderator

De Williams doet dat ook regelmatig, blijft soms idd nog 10 sec op de 1500 tpm draaien en zakt daarna verder terug. Niks mis mee lijkt me dus :)
Tim
Car: E36 M3

Dit probleem heeft mijn coupe ook soms wel eens... Zo ineens uit het niets komt en gaat het ook weer :)

Hij wordt er wel oud mee! :) Maar ben ook wel benieuwd naar hoe dit kan en wat het veroorzaakt...
demcon

als koud is doet ie het niet, zodra het op bedrijfstemp. zit, dus in het midden dan doet ie het, maar ik wen er wel aan, ga nu ook niet alles vervangen tot ik erachter ben, zal wel een kwaal zijn TOCH?????zoals het inhouden van een RS als deze koud is, doet ie bij mij ook, 1 minuutje en loopt dan weer goed.
Vojnar

die van mij gaat meestal tussen de 700 en 900 schommelen, heb ik al best een tijd nooit problemen mee gehad en het went wel :)
Hardcore RS

demcon schreef:als koud is doet ie het niet, zodra het op bedrijfstemp. zit, dus in het midden dan doet ie het, maar ik wen er wel aan, ga nu ook niet alles vervangen tot ik erachter ben, zal wel een kwaal zijn TOCH?????zoals het inhouden van een RS als deze koud is, doet ie bij mij ook, 1 minuutje en loopt dan weer goed.
doet die van mij niet hoor dus dat klopt niet trekt gewoon door hoe koud ie ook is
Tom
Moderator
Car: MB

dat hij tijdens het rollen met ingedrukte koppeling niet terug valt naat stationair is goed volgens mij. Is dat niet om het oppakken in een eventuele andere vernselling makkelijker te maken? Maar dat schommelen zou volgens mij weer niet moeten gebeuren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

dat schommelen doet ie bij mij ook als ik stil sta (niet altijd), vooral als ie koud is. meestal tussen de 900 en 1200 toeren
demcon

bij uit uitrollen met koppeling blijft de toeren wat hoger dat klopt, maar schommelen hoort denk ik ook niet, maar is niet extreem, wen er wel aan, alleen rare is dat wanneer de auto koud is doet ie het niet, dan valt ie helemaal terug naar de 900 toeren als je de koppeling intrapt.
Plaats reactie