dag clio rijders,
ik heb het volgend probleem, als ik rij, en trap koppeling in, schommelt mijn toerenteller rond de 1000 en 1300 toeren, tot dat ik helemaal stil sta, dan gaat het soms nog een keer naar de 1300 daarna zakt ie netjes naar de 950 toeren, ben al bij de dealer geweest, geen storingen en volgens hun was dit normaal, wat mij eigenlijk sterkt lijkt, kan iemand mij hier helpen aub.
schommeling toeren clio RS 172pk 2001
als koud is doet ie het niet, zodra het op bedrijfstemp. zit, dus in het midden dan doet ie het, maar ik wen er wel aan, ga nu ook niet alles vervangen tot ik erachter ben, zal wel een kwaal zijn TOCH?????zoals het inhouden van een RS als deze koud is, doet ie bij mij ook, 1 minuutje en loopt dan weer goed.
-
doet die van mij niet hoor dus dat klopt niet trekt gewoon door hoe koud ie ook isdemcon schreef:als koud is doet ie het niet, zodra het op bedrijfstemp. zit, dus in het midden dan doet ie het, maar ik wen er wel aan, ga nu ook niet alles vervangen tot ik erachter ben, zal wel een kwaal zijn TOCH?????zoals het inhouden van een RS als deze koud is, doet ie bij mij ook, 1 minuutje en loopt dan weer goed.
-
- Moderator
- Car: MB
dat hij tijdens het rollen met ingedrukte koppeling niet terug valt naat stationair is goed volgens mij. Is dat niet om het oppakken in een eventuele andere vernselling makkelijker te maken? Maar dat schommelen zou volgens mij weer niet moeten gebeuren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dat schommelen doet ie bij mij ook als ik stil sta (niet altijd), vooral als ie koud is. meestal tussen de 900 en 1200 toeren
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
bij uit uitrollen met koppeling blijft de toeren wat hoger dat klopt, maar schommelen hoort denk ik ook niet, maar is niet extreem, wen er wel aan, alleen rare is dat wanneer de auto koud is doet ie het niet, dan valt ie helemaal terug naar de 900 toeren als je de koppeling intrapt.