MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Er zit indd ook wat oliespoortjes in de slangen van de intercooler en de slangen naar de carb...niet dat het er echt uitloopt, maar is wel wat olieprut aanwezig.

Heb trouwens ook last van dat er wat oliedamp en zooi uit mijn olievuldop komt op mijn kleppendeksel. Kwam daar achter toen ik het kleppendeksel een keer schoon had gemaakt. Tijdje daarna zat er al wat prut op. Heb ik hier te maken met problemen met de carterventilatie?? Het gaat de laatste tijd bij volgas rijden wel iets meer naar olie ruiken, maar dat kan misschien door die losse slang komen?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

MartijnG schreef:Er zit indd ook wat oliespoortjes in de slangen van de intercooler en de slangen naar de carb...niet dat het er echt uitloopt, maar is wel wat olieprut aanwezig.
Dat is bij mijn 5 ook zo. Die slangen kan je eens van binnen met wasbenziene of iets schoon te maken.
MartijnG schreef: Heb trouwens ook last van dat er wat oliedamp en zooi uit mijn olievuldop komt op mijn kleppendeksel. Kwam daar achter toen ik het kleppendeksel een keer schoon had gemaakt. Tijdje daarna zat er al wat prut op. Heb ik hier te maken met problemen met de carterventilatie?? Het gaat de laatste tijd bij volgas rijden wel iets meer naar olie ruiken, maar dat kan misschien door die losse slang komen?
Weet ik niet of dit een probleem is, sluit de oliedop nog wel goed af? Slangen van de carterentilatie kun je ook eens van binnen schoon maken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach dat alles zo vies en vettig is hoort bij een GT, ff wat koudontvetter of een paar bussen remmenreiniger halen en de boel wegspuiten.
Belangrijker is om je intercooler es ondersteboven te zetten en kijken hoeveel olie erin staat. Durf te wedden dattie daar ook wel een flinke laag inzit.
Op zich niet erg, ouwe turbo's verbruiken altijd wat olie door de keerringen. Gewoon blijven bijvullen tot ie ploft :D

Die oliedop moet je ff een nieuwe of iig nieuw rubber voor halen, die dingen zijn vaak helemaal uitgelubberd.

En als je slangen controleerd maak ze idd schoon en knijp er flink in, vaak valt een scheur niet eens direct opt als je die hebt.

Evo moet z'n bril es oppoetsen trouwens :p
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

eevvoo schreef:vraag 2 is het druk verlies probleem :)
Inderdaad, ik heb wel net mn bril met glasex gepoetst, en zie dat die carterventilatieslang op de inlaatzijde van de turbo is aangesloten, waar er geen druk heerst, maar onderdruk....

is dus niet de oorzaak dat je snot wordt gereden door de Astra Wagon-bende.

Trek al die turboslangen (visnet erom heen) er eens af, en controleer die allemaal stuk voor stuk. IC niet geklapt?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Intercooler binnen gehad en nog even wat lopen zagen aan de reservebumper;

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02576.JPG[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02578.JPG[/img]

Komende tijd weinig tijd om wat aan de GT te doen ivm leren en maken van tentamens de komende 2 weken...

Hopelijk volgende week de groep A carb terug en nog wat spullen, kunnen we over 2 weken lekker aan de slag (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Goed bezig Goossens! (Y)

dikke intercoolert! :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

BBQ-seizoen is afgelopen hoor. :p :lol: :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Florus wannabee :p
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: Wel wijs zo.

De jongens hier kwamen vandaag ook aanzetten met een interkoeler voor mij van een Scenic 1.5DCi en van een 1.9 DCi.

Effe passen binnenkort :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zo zou ik het nou noooooit doen,echt lelijk zo,die uitgezaagde bumpert! :p :p :lol:
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Ziet er weer goed uit Martijn (Y) Mooi weggewerkt die intercooler :)
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Mooi hoor die I.C (Y)
maar wat voor kleur slangen doe je eigenlijk??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Staat altijd erg goed een dikke FMIC en het geeft nog wat extra pktjes ook :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mark Coupe schreef:maar wat voor kleur slangen doe je eigenlijk??
Eerlijk gezegd nog geen idee...in principe was het mijn bedoeling om alles onder de kap rood te houden. Blauw is het meest standaard te leveren volgens mij, maar misschien is zwart ook wel gewoon mooiste...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

MartijnG schreef:
Mark Coupe schreef:maar wat voor kleur slangen doe je eigenlijk??
Eerlijk gezegd nog geen idee...in principe was het mijn bedoeling om alles onder de kap rood te houden. Blauw is het meest standaard te leveren volgens mij, maar misschien is zwart ook wel gewoon mooiste...
Of wit :worship:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Op blauwe slangen zie je al snel vuil,laat staan witte slangen.... :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Blauw gaat ook wel mooiste staan denk ik :)
R5GTT. Drive it like you stole it
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Dikke ic!!! Ik zou gewoon rode slangen aanhouden als je de rest ook rood hebt! Ziet het mooiste uit, vind ik dan! :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

reken alleen wel op lange levertijden voor siliconen slangen uit de UK. En zeker in afwijkende kleuren. Die mannen werken daar niet zo hard volgens mij....................
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

lange levertijden valt best wel mee hoor als je 8 dagen lang vind.... :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan heb je erg veel geluk gehad. Vraag maurice maar eens naar de levertijden van Samco (waarom denk je dat hij het niet meer levert....). Ik heb ruim 2 maanden moeten wachten op een paar stukken blauw rubber :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ik heb alle slangen bij Maurice besteld, maar waarom Samco? Ik heb nu Silicon Hoses is gewoon dezelfde kwaliteit als Samco. Zelfs goedkoper en veeeeel sneller leverbaar! (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja en das dus geen samco (S)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Ja en das dus geen samco (S)

Verklaar je nader??, zit er zoveel verschil in de slangen dan??
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet wat het kwaliteitsverschil is, maar ik vind Samco wel mooier. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

-PAZ- schreef:
Steven schreef:Ja en das dus geen samco (S)

Verklaar je nader??, zit er zoveel verschil in de slangen dan??
Ja dat wil ik ook wel eens weten, al die mensen altijd met hun samco slangen :lol:
(no offense overigens :D )
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Bij de IC die ik tijdje terug gekocht heb zitten een aantal slangen van samco en een paar van een ander merk, maar kan nu niet zeggen dat ik veel verschil zie of merk aan die slangen
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis meer een verklaring voor die levertijdsverschillen ;)

Samco is wel wat robuuster als SFS en andere merken. Waar Samco 7 verstevigingslagen gebruikt, heeft SFS er 5 en andere aftermarket spul vaak nog minder.

Neemt niet weg dat aftermarket vaak ook prima voldoet, je gaat er even hard mee en zal hooguit iets eerder opgeven. Maar gezien silicone al een stuk flexibeler is dan de ouwe rubberboom-slangen die het ook nog wel 20 jaar willen uithouden is er nix mis mee.

Of je moet een Crossworst hebben en dik 2+ bar turbodruk willen gaan draaien, dan is wat meer versteviging ook wel fijn. Zeker tegen het balloneffect.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Crossworst IC heb ik al nu nog die 2 bar :lol: :p :)
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Eindelijk een begin gemaakt met de intercoolah...

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02607.JPG[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02608.JPG[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02609.JPG[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02610.JPG[/img]

Moeten nog wel kleine aanpassingen evrricht worden aan de bumper. De IC past er echt maar nét tussen op deze manier.

Dus moet nog ff beugeltjes zien te maken waarmee ik de IC op kan hangen (zoals ie nu hangt kan ie trouwens al geen kant meer op, maar voor de zekerheid toch maar beugeltjes :P)

Op de laatste twee foto's is te zien dat er niet veel ruimte is voor de slangen. Ik ga eerst eens proberen om een originele slang om te bouwen zodat die als het goed is precies gaat passen (Y) Maar net zoals bij (cyber)Danny zal de toekomst moeten uitwijzen of de mistlampen te redden zijn :)

Morgen maar weer eens verder knutselen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat zal wel stukje beter koelen strax dan de origenele :wink: :p .
Ziet er al goed uit zo, al is het allemaal wel erg krap met de slangen zo te zien
R5GTT. Drive it like you stole it
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ik heb t (nog) niet voorelkaar om de mistlampen erin te krijgen...
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

je moet met 45 graden bochten vanuit je ic naar binnen en dan mag je die beugel van de mistlamp niet raken, anders gaat hij schuren...en dat lukt me nog niet, dus heb ik die maar eruit gezaagd...kijken of we wat anders erop kunnen verzinnen.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Bij Florus doen de mistlichten het nog wel.

Misschien dat hij het weet?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

ziet er goed uit ! binnekort maar eens van dicht bij bekijken als ik
een keer langs rij .. :p (Y)
Plaats reactie