MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Er zit indd ook wat oliespoortjes in de slangen van de intercooler en de slangen naar de carb...niet dat het er echt uitloopt, maar is wel wat olieprut aanwezig.
Heb trouwens ook last van dat er wat oliedamp en zooi uit mijn olievuldop komt op mijn kleppendeksel. Kwam daar achter toen ik het kleppendeksel een keer schoon had gemaakt. Tijdje daarna zat er al wat prut op. Heb ik hier te maken met problemen met de carterventilatie?? Het gaat de laatste tijd bij volgas rijden wel iets meer naar olie ruiken, maar dat kan misschien door die losse slang komen?
Heb trouwens ook last van dat er wat oliedamp en zooi uit mijn olievuldop komt op mijn kleppendeksel. Kwam daar achter toen ik het kleppendeksel een keer schoon had gemaakt. Tijdje daarna zat er al wat prut op. Heb ik hier te maken met problemen met de carterventilatie?? Het gaat de laatste tijd bij volgas rijden wel iets meer naar olie ruiken, maar dat kan misschien door die losse slang komen?
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Dat is bij mijn 5 ook zo. Die slangen kan je eens van binnen met wasbenziene of iets schoon te maken.MartijnG schreef:Er zit indd ook wat oliespoortjes in de slangen van de intercooler en de slangen naar de carb...niet dat het er echt uitloopt, maar is wel wat olieprut aanwezig.
Weet ik niet of dit een probleem is, sluit de oliedop nog wel goed af? Slangen van de carterentilatie kun je ook eens van binnen schoon maken.MartijnG schreef: Heb trouwens ook last van dat er wat oliedamp en zooi uit mijn olievuldop komt op mijn kleppendeksel. Kwam daar achter toen ik het kleppendeksel een keer schoon had gemaakt. Tijdje daarna zat er al wat prut op. Heb ik hier te maken met problemen met de carterventilatie?? Het gaat de laatste tijd bij volgas rijden wel iets meer naar olie ruiken, maar dat kan misschien door die losse slang komen?
Ach dat alles zo vies en vettig is hoort bij een GT, ff wat koudontvetter of een paar bussen remmenreiniger halen en de boel wegspuiten.
Belangrijker is om je intercooler es ondersteboven te zetten en kijken hoeveel olie erin staat. Durf te wedden dattie daar ook wel een flinke laag inzit.
Op zich niet erg, ouwe turbo's verbruiken altijd wat olie door de keerringen. Gewoon blijven bijvullen tot ie ploft
Die oliedop moet je ff een nieuwe of iig nieuw rubber voor halen, die dingen zijn vaak helemaal uitgelubberd.
En als je slangen controleerd maak ze idd schoon en knijp er flink in, vaak valt een scheur niet eens direct opt als je die hebt.
Evo moet z'n bril es oppoetsen trouwens
Belangrijker is om je intercooler es ondersteboven te zetten en kijken hoeveel olie erin staat. Durf te wedden dattie daar ook wel een flinke laag inzit.
Op zich niet erg, ouwe turbo's verbruiken altijd wat olie door de keerringen. Gewoon blijven bijvullen tot ie ploft

Die oliedop moet je ff een nieuwe of iig nieuw rubber voor halen, die dingen zijn vaak helemaal uitgelubberd.
En als je slangen controleerd maak ze idd schoon en knijp er flink in, vaak valt een scheur niet eens direct opt als je die hebt.
Evo moet z'n bril es oppoetsen trouwens

-
Inderdaad, ik heb wel net mn bril met glasex gepoetst, en zie dat die carterventilatieslang op de inlaatzijde van de turbo is aangesloten, waar er geen druk heerst, maar onderdruk....eevvoo schreef:vraag 2 is het druk verlies probleem
is dus niet de oorzaak dat je snot wordt gereden door de Astra Wagon-bende.
Trek al die turboslangen (visnet erom heen) er eens af, en controleer die allemaal stuk voor stuk. IC niet geklapt?
-
- Über-Spammer
Intercooler binnen gehad en nog even wat lopen zagen aan de reservebumper;
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02576.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02578.JPG[/img]
Komende tijd weinig tijd om wat aan de GT te doen ivm leren en maken van tentamens de komende 2 weken...
Hopelijk volgende week de groep A carb terug en nog wat spullen, kunnen we over 2 weken lekker aan de slag
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02576.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02578.JPG[/img]
Komende tijd weinig tijd om wat aan de GT te doen ivm leren en maken van tentamens de komende 2 weken...
Hopelijk volgende week de groep A carb terug en nog wat spullen, kunnen we over 2 weken lekker aan de slag

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Goed bezig Goossens! 
dikke intercoolert!

dikke intercoolert!

-
- Über-Spammer
BBQ-seizoen is afgelopen hoor.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

De jongens hier kwamen vandaag ook aanzetten met een interkoeler voor mij van een Scenic 1.5DCi en van een 1.9 DCi.
Effe passen binnenkort

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Contacteer:
Mooi hoor die I.C
maar wat voor kleur slangen doe je eigenlijk??

maar wat voor kleur slangen doe je eigenlijk??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
Eerlijk gezegd nog geen idee...in principe was het mijn bedoeling om alles onder de kap rood te houden. Blauw is het meest standaard te leveren volgens mij, maar misschien is zwart ook wel gewoon mooiste...Mark Coupe schreef:maar wat voor kleur slangen doe je eigenlijk??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Of witMartijnG schreef:Eerlijk gezegd nog geen idee...in principe was het mijn bedoeling om alles onder de kap rood te houden. Blauw is het meest standaard te leveren volgens mij, maar misschien is zwart ook wel gewoon mooiste...Mark Coupe schreef:maar wat voor kleur slangen doe je eigenlijk??

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
Dikke ic!!! Ik zou gewoon rode slangen aanhouden als je de rest ook rood hebt! Ziet het mooiste uit, vind ik dan! 

-
- Moderator
- Car: MB
reken alleen wel op lange levertijden voor siliconen slangen uit de UK. En zeker in afwijkende kleuren. Die mannen werken daar niet zo hard volgens mij....................
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
lange levertijden valt best wel mee hoor als je 8 dagen lang vind.... 

-
- Moderator
- Car: MB
Dan heb je erg veel geluk gehad. Vraag maurice maar eens naar de levertijden van Samco (waarom denk je dat hij het niet meer levert....). Ik heb ruim 2 maanden moeten wachten op een paar stukken blauw rubber 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Ik heb alle slangen bij Maurice besteld, maar waarom Samco? Ik heb nu Silicon Hoses is gewoon dezelfde kwaliteit als Samco. Zelfs goedkoper en veeeeel sneller leverbaar! 

-
- Car: R19.R
Ja dat wil ik ook wel eens weten, al die mensen altijd met hun samco slangen-PAZ- schreef:Steven schreef:Ja en das dus geen samco
Verklaar je nader??, zit er zoveel verschil in de slangen dan??

(no offense overigens

Bij de IC die ik tijdje terug gekocht heb zitten een aantal slangen van samco en een paar van een ander merk, maar kan nu niet zeggen dat ik veel verschil zie of merk aan die slangen
R5GTT. Drive it like you stole it
Tis meer een verklaring voor die levertijdsverschillen 
Samco is wel wat robuuster als SFS en andere merken. Waar Samco 7 verstevigingslagen gebruikt, heeft SFS er 5 en andere aftermarket spul vaak nog minder.
Neemt niet weg dat aftermarket vaak ook prima voldoet, je gaat er even hard mee en zal hooguit iets eerder opgeven. Maar gezien silicone al een stuk flexibeler is dan de ouwe rubberboom-slangen die het ook nog wel 20 jaar willen uithouden is er nix mis mee.
Of je moet een Crossworst hebben en dik 2+ bar turbodruk willen gaan draaien, dan is wat meer versteviging ook wel fijn. Zeker tegen het balloneffect.

Samco is wel wat robuuster als SFS en andere merken. Waar Samco 7 verstevigingslagen gebruikt, heeft SFS er 5 en andere aftermarket spul vaak nog minder.
Neemt niet weg dat aftermarket vaak ook prima voldoet, je gaat er even hard mee en zal hooguit iets eerder opgeven. Maar gezien silicone al een stuk flexibeler is dan de ouwe rubberboom-slangen die het ook nog wel 20 jaar willen uithouden is er nix mis mee.
Of je moet een Crossworst hebben en dik 2+ bar turbodruk willen gaan draaien, dan is wat meer versteviging ook wel fijn. Zeker tegen het balloneffect.
-
- Über-Spammer
Eindelijk een begin gemaakt met de intercoolah...
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02607.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02608.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02609.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02610.JPG[/img]
Moeten nog wel kleine aanpassingen evrricht worden aan de bumper. De IC past er echt maar nét tussen op deze manier.
Dus moet nog ff beugeltjes zien te maken waarmee ik de IC op kan hangen (zoals ie nu hangt kan ie trouwens al geen kant meer op, maar voor de zekerheid toch maar beugeltjes
)
Op de laatste twee foto's is te zien dat er niet veel ruimte is voor de slangen. Ik ga eerst eens proberen om een originele slang om te bouwen zodat die als het goed is precies gaat passen
Maar net zoals bij (cyber)Danny zal de toekomst moeten uitwijzen of de mistlampen te redden zijn
Morgen maar weer eens verder knutselen...
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02607.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02608.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02609.JPG[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02610.JPG[/img]
Moeten nog wel kleine aanpassingen evrricht worden aan de bumper. De IC past er echt maar nét tussen op deze manier.
Dus moet nog ff beugeltjes zien te maken waarmee ik de IC op kan hangen (zoals ie nu hangt kan ie trouwens al geen kant meer op, maar voor de zekerheid toch maar beugeltjes

Op de laatste twee foto's is te zien dat er niet veel ruimte is voor de slangen. Ik ga eerst eens proberen om een originele slang om te bouwen zodat die als het goed is precies gaat passen

Morgen maar weer eens verder knutselen...
-
Ik heb t (nog) niet voorelkaar om de mistlampen erin te krijgen...
-
je moet met 45 graden bochten vanuit je ic naar binnen en dan mag je die beugel van de mistlamp niet raken, anders gaat hij schuren...en dat lukt me nog niet, dus heb ik die maar eruit gezaagd...kijken of we wat anders erop kunnen verzinnen.