Probleem met kabelboom Clio 16V GrandPrix

Post hier al je vragen over de Clio
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gerritpoeldijk schreef:ow ja as er mensen wat moeten weten over de renault clio uit bouwjaar 1994 heb het complete werkboek uyit de garage hier leggen en zal spoedig dingen gaan scannen zodat julie er ook wat aan hebben
die zwerven hier al rond op t forum, maar maar een keer een centraal topic voor maken :)

maar denk dat t meeste bij de diehards wel bekend is. Toch een (Y) voor t initiatief!
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

is het al daglicht wil verder met me auto :D:D:D en over die radiateur goede tip want wou net die vraag gaan stellen :D:D:D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tsja, die rotgeintjes zitten me nog vers in het geheugen, 6 weken terug nog gedaan :smoke:
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

ja dat zijn geintjes meer dat zijn keiharde frustraties lol
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

klein dompertje:
Die stekker aan de onderkant van het inlaatspruitstuk, koude startinjector (of was het nou de pingelsensor???) kun je erg k@t bij....
Hoe k@t??

Had er laatst een motor UIT liggen, uit de auto dus, en kreeg m nog niet fatsoelijk los. pas toen ik de cil. kop had gelicht (koppakking was ertussen uit gefietst), een cm of 15, kon ik die stekker losmaken.

veel plezier er dus mee....

misschien handig om motorkap, bumper, grille, en radiateur te demonteren....
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

haha nou moet ik bekennen volgens mijn zit die er bij mijn nog op zijn paar stekkers waar ik niet bij kwam en aangezien deze draadboom kwa kleuren het zelfde is zal ik voor de dingen waar ik echt niet bijkwam even een krimpverbingkje opzetten naar de nieuwe draadboom en heb voor de moeilijke stekkers kwa opzetten een flexibele pijp met een soort grijpertje eraan en krijg daarmee de stekkers wel op de juiste plek
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

[img]http://www.clio-williams.net/Parties/En ... r/4_14.jpg[/img]

heb het gevonden is dat stekkertje wat ik bedoelde [/img][/url]
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

dan heb ik nog een vraag heb me twijfels of alle massa aansluitingen wel goed zijn zijn hier makelijke alternatieven voor dat ik even opzoek wat direct massa nodig heeft dat ik die vanaf de stekker aansluit en nog een probleem mijn sleutel pakt die blokering niet nu heb ik via de dealer 2 codes gekregen die bij deze auto horen hoe voer ik deze in hoor zoveel verhalen en er moet toch een mogelijkheid zijn dit te omzeilen en kan ik anders met aleen de sleutel naar de dealer en deze opnieuw in laten lezen of moet de auto mee :[
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

en ja ik weet het ik vraag veel maar wil niet nogmaals dat foutgaat hehehehe
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

nou hij zit er bijna in maar nu het moelijke gedeelte nog tussen radiateur en spruitstuk en dynama

heb al knap zere handen van het klem zitten :P
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

heb hem er in zitten op 1 stekker na die moeilijk berijkbare maar hij doet niks geen diagnose signaal hoor niet de benzine pomp hoor geen relais meet wel 12 volt vanaf de stekker ik weet het niet meer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je beschrijft t ietwat vaag.....
zittie nu al weer in mekaar? en wanneer hoor je je benz pomp niet?
cabrio wim
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 17 jun 2007 8:18
Locatie: Zeeuws Vaanderen

Is door het brandje en de sluiting dat je daarbij gehad hebt de ECU ook niet kapot gegaan.
Probeer anders eens even met een ECu van een ander, weet je gelijk of het daar aan ligt.
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

ok zal het even wat duidelijker omschrijven

heb de draadboom erin zitten

aleen stekker koude start nog niet

maar zette contact aan en geen lampje van de inspuiting dat brande

heb dat lampje zoiezo nodig om me startblokering er af te krijgen

alle massa"s gecontroleerd

lampjes verwisseld in de teller bak

wat ook opvalt de benzinepomp slaat niet aan

wat het wel doet zijn licht knipperlichten temperatuurmetertje

ik meet wel 12 volt vanaf de stekker naar de relais

maar hooor de relais niet klikken

hmz hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd

alle zekeringen nagelopen ook das ook in orde
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

haha ja maar kan niemand anders met een ecu :P
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De startblokkering kun je toch alleen uitschakelen als je met de sleutel naar de ontvanger in de hemel zendt, dus dan moet je je contact toch uit hebben staan?

De startblokkering zal er wel op staan, dus is het helemaal niet vreemd dat de brandstofpomp niet draait.
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

de startblokering moet handmatig ook uit te schakelen zijn voor als je sleutel het niet doet


en de pomp hoort de 1e 3 sec ongeveer gewoon aan te slaan

maar goed heb ff marktplaats af zitten speuren staat een clio 16 v te koop met gescheurde kop ofzo zit te denken deze auto te kopen en voor onderdelen te gebruiken zijn vr pr is 450 wil dat wel ff verder omlaag hebben natuurlijk :P
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hou er wel rekening mee dat de ECU's van een fase 1 en 2 verschillend zijn, waardoor ze volgens mij ook niet zomaar uitwisselbaar zijn.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Neem anders eens contact op met Menno voor wat betreft je computer :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gerritpoeldijk schreef:de startblokering moet handmatig ook uit te schakelen zijn voor als je sleutel het niet doet
en hoe moet dat volgens jou kunnen dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Met je gaspedaal en het knopje van de "Boardcomputer" die er dus bij gewone 16v's niet op zit.... Alleen bij de Gp hé die boordcomp?
Maar 't wil wel, ik heb gewoon de noodcode en deze procedure altijd bij de hand..... mocht me batterij leeg zijn 8) :p
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dat knopje heb ik op me ph2 ook zitten (geen grand prix) en heb ook boordcomputer. maar eens uitproberen of dat werkt met dat gaspedaal uitschakelen :D
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Aparte wagens die Clio's haha... ik heb t knopje wel maar geen boordcomp.... ingewikkeld allemaal hoor... :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik heb ook een knopje maar geen boordcomputer, kan je mij die noodprocedure eens pmen Jeroen?
Immer wieder die verdammte Holländer
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

kunnen julie iets duidelijker zijn snap het niet
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Als jou sleutel gewoon werkt, en de stroom is er af geweest... moet ie naar een paar keer klikken op de sleutel, gewoon van de startblokkering af gaan. en dan moet je ff niet ingaan op het knopjes gebeuren haha..
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

das het probleem sleutel pakt ie nie meer
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

nah vandaag even een opel astra halen tot de tijd dat me clio het doet me pa die vond het zo kut voor me dat ik al zo lang bezag was heb die een opel astraatje gekocht voor me ja niks bijzonders hoor maaar zit een jaar apk op en alles de peugot is ook kaduuk gegaan moet nieuwe oliekering in hij lekt as de neten en 2 nieuwe homokineten dus heb werk zat weer
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

oke en wie is menno dan?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

gerritpoeldijk schreef:oke en wie is menno dan?
Dit is Menno.
gerritpoeldijk
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 20:55
Locatie: poeldijk

hij staat te koop
Wedelman
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 26 apr 2006 19:05
Locatie: Zeist

Valt de startonderbreking ook te omzeilen? Of wat is dan de 'noodprocedure' (mag in een PM)?

Dank.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

startonderbreking omzeilen schijnt haast niet te kunnen, is mij ooit verteld door een cotecher.
Ik heb toen een ECU gekocht zonder startonderbreking, en die moeten genoeg te vinden zijn voor een F7P motor
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Is uit te schakelen hoor!, de mijne heeft eerder alarm opgezeten en beide sleutels werkte niet bij aankoop maar hij starte er wel op, me collega heeft hem bij z'n 19 cabrio ivm alarm ook uitgeschakeld....
(anders moet je telkens dubbel klikken eerst openen op de alarm knop daarna met de sleutel nog eens...)
Bij mij hebben we de beide sleutels ingelezen en startblokkering ingeschakeld... Werkt weer prima!
Wel met de xr25 trouwens.....
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

maar was dat misschien een aftermarket alarm wat je eruit hebt getrokken?
Plaats reactie