gerritpoeldijk schreef:ow ja as er mensen wat moeten weten over de renault clio uit bouwjaar 1994 heb het complete werkboek uyit de garage hier leggen en zal spoedig dingen gaan scannen zodat julie er ook wat aan hebben
die zwerven hier al rond op t forum, maar maar een keer een centraal topic voor maken
maar denk dat t meeste bij de diehards wel bekend is. Toch een voor t initiatief!
klein dompertje:
Die stekker aan de onderkant van het inlaatspruitstuk, koude startinjector (of was het nou de pingelsensor???) kun je erg k@t bij....
Hoe k@t??
Had er laatst een motor UIT liggen, uit de auto dus, en kreeg m nog niet fatsoelijk los. pas toen ik de cil. kop had gelicht (koppakking was ertussen uit gefietst), een cm of 15, kon ik die stekker losmaken.
veel plezier er dus mee....
misschien handig om motorkap, bumper, grille, en radiateur te demonteren....
haha nou moet ik bekennen volgens mijn zit die er bij mijn nog op zijn paar stekkers waar ik niet bij kwam en aangezien deze draadboom kwa kleuren het zelfde is zal ik voor de dingen waar ik echt niet bijkwam even een krimpverbingkje opzetten naar de nieuwe draadboom en heb voor de moeilijke stekkers kwa opzetten een flexibele pijp met een soort grijpertje eraan en krijg daarmee de stekkers wel op de juiste plek
dan heb ik nog een vraag heb me twijfels of alle massa aansluitingen wel goed zijn zijn hier makelijke alternatieven voor dat ik even opzoek wat direct massa nodig heeft dat ik die vanaf de stekker aansluit en nog een probleem mijn sleutel pakt die blokering niet nu heb ik via de dealer 2 codes gekregen die bij deze auto horen hoe voer ik deze in hoor zoveel verhalen en er moet toch een mogelijkheid zijn dit te omzeilen en kan ik anders met aleen de sleutel naar de dealer en deze opnieuw in laten lezen of moet de auto mee :[
heb hem er in zitten op 1 stekker na die moeilijk berijkbare maar hij doet niks geen diagnose signaal hoor niet de benzine pomp hoor geen relais meet wel 12 volt vanaf de stekker ik weet het niet meer
Is door het brandje en de sluiting dat je daarbij gehad hebt de ECU ook niet kapot gegaan.
Probeer anders eens even met een ECu van een ander, weet je gelijk of het daar aan ligt.
De startblokkering kun je toch alleen uitschakelen als je met de sleutel naar de ontvanger in de hemel zendt, dus dan moet je je contact toch uit hebben staan?
De startblokkering zal er wel op staan, dus is het helemaal niet vreemd dat de brandstofpomp niet draait.
de startblokering moet handmatig ook uit te schakelen zijn voor als je sleutel het niet doet
en de pomp hoort de 1e 3 sec ongeveer gewoon aan te slaan
maar goed heb ff marktplaats af zitten speuren staat een clio 16 v te koop met gescheurde kop ofzo zit te denken deze auto te kopen en voor onderdelen te gebruiken zijn vr pr is 450 wil dat wel ff verder omlaag hebben natuurlijk
Met je gaspedaal en het knopje van de "Boardcomputer" die er dus bij gewone 16v's niet op zit.... Alleen bij de Gp hé die boordcomp?
Maar 't wil wel, ik heb gewoon de noodcode en deze procedure altijd bij de hand..... mocht me batterij leeg zijn
Als jou sleutel gewoon werkt, en de stroom is er af geweest... moet ie naar een paar keer klikken op de sleutel, gewoon van de startblokkering af gaan. en dan moet je ff niet ingaan op het knopjes gebeuren haha..
nah vandaag even een opel astra halen tot de tijd dat me clio het doet me pa die vond het zo kut voor me dat ik al zo lang bezag was heb die een opel astraatje gekocht voor me ja niks bijzonders hoor maaar zit een jaar apk op en alles de peugot is ook kaduuk gegaan moet nieuwe oliekering in hij lekt as de neten en 2 nieuwe homokineten dus heb werk zat weer
startonderbreking omzeilen schijnt haast niet te kunnen, is mij ooit verteld door een cotecher.
Ik heb toen een ECU gekocht zonder startonderbreking, en die moeten genoeg te vinden zijn voor een F7P motor
Is uit te schakelen hoor!, de mijne heeft eerder alarm opgezeten en beide sleutels werkte niet bij aankoop maar hij starte er wel op, me collega heeft hem bij z'n 19 cabrio ivm alarm ook uitgeschakeld....
(anders moet je telkens dubbel klikken eerst openen op de alarm knop daarna met de sleutel nog eens...)
Bij mij hebben we de beide sleutels ingelezen en startblokkering ingeschakeld... Werkt weer prima!
Wel met de xr25 trouwens.....