ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Iemand uit Oudenbosch ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
Gilles & Maarten.
Wel een mooie bak hoor.
Wel een mooie bak hoor.

ander motorkappie erop en gaan
hee deze heeft smokie knippers
hee deze heeft smokie knippers

Immer wieder die verdammte Holländer
Lekker dan rem air intakes gescoord voor in de voorbumper
Had toch al geen mistlampen

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
ah ok , thnxMatijs schreef:Goed nieuws, hij past ook in een ph.1 carb. Tenminste, hij ging er inJohan schreef:Op 5 gt staat alleen de CO-schroef voor de ph2 (die past iig op mijn 5).
R77 01 034 196 - CO-Schroef - 0,79
Als je/iemand het bestelnummer van de ph1 schroef weet laat het dan ff weten in het chat topic van de onderdelen db van 5gt.Ik heb er nog niet mee gereden, maar ik neem aan dat het werkt.
Bij de dealer wisten ze ook van niks verder (maar dat is natuurlijk geen nieuws).
Lol okee weer wat geleerdKoenGTT schreef:Brake ducts noemen ze dat heb ze hier ook liggen...Jackson schreef:Lekker dan rem air intakes gescoord voor in de voorbumper![]()

/Ander onderwerp..
Vertelde toch dat mijn auto zo deed inhouden en erg onregelmatig liep. Er werd mij gezegd een Carburateur rivisie setje te kopen. Dit had ik dus gedaan, van de week het erin geknald. Maar hielp voor geen meter dus, had hem goed schoongemaakt en pakking voor pakking aangebracht. Dus er kan eigenlijk niks fout zijn gegaan.
Maarja, nu kon ik voor 5 uur een Carb. krijgen, deze derop gezet en hij loopt als een zonnetje weer!

Vanavond ffkes mn BRAKE DUCTS erop maken

Volgende maand verlagingssetje bestellen.
/btw
Voor de mensen die nog een verlagingssetje van K-tec Racing willen bestellen. Ik had MB Carperformance daarover gemaild, hun hebben een hoop van de K-tec Racing spullen in hun programma zitten. (Er werd mij toen gevraagd jullie op de hoogte te houden als ik nou wat zou weten).
Paar weekjes geleden kwam ik op dat Ultimate Coilover setje van K-tec Racing. Toen vroeg ik het nog hierzo wat daarover. Als je dat setje bij MBC besteld kost het je 580 euri's inc. Ook dat setje van APEX 60/60mm kunnen ze leveren van K-tec Racing.
ik zat mezelf laatst iets af te vragen, bij de olieretour vanaf de turbo naar de carterpan is er een dikke en een dunne variant voor het pijpje zeg maar......ik heb er nu een dikke opzitten met een carterpanaansluiting voor een dunne slang
. die lekt dus een klein druppeltje hier en daar, een dun stangetje heb ik ook liggen met de juiste maat slangen......maar wat is wijsheid?
maakt het veel uit voor de olietemperatuur en olie afvoer van de turbo? tuurlijk scheelt het altijd, maar zal het kwaad kunnen?

maakt het veel uit voor de olietemperatuur en olie afvoer van de turbo? tuurlijk scheelt het altijd, maar zal het kwaad kunnen?
komt nog van een HTS-A'er af... Eigenaar voor maarten geloof ikJacco Osté schreef:Ook weer te koop...

vraagje!
wilde net mn gtt starten. gaat normaal altijd perfect.
Draaide de sleutel om, zodat ie normaal ignitie moet gaan maken. maar dit keer deed hij niks.
accu is goed, want de radio liep gewoon goed en alles lampen branden goed.
ik wachte dus ff en toen ging ie wel weer ignitie maken, maar wel moeizaam, beetje gas bij geven toen liep ie wel. maar toch zit er iets niet goed.
startmotor misschien? onsteking??
wilde net mn gtt starten. gaat normaal altijd perfect.
Draaide de sleutel om, zodat ie normaal ignitie moet gaan maken. maar dit keer deed hij niks.
accu is goed, want de radio liep gewoon goed en alles lampen branden goed.
ik wachte dus ff en toen ging ie wel weer ignitie maken, maar wel moeizaam, beetje gas bij geven toen liep ie wel. maar toch zit er iets niet goed.
startmotor misschien? onsteking??
-
- Über-Spammer
Ging de (start)motor wel gewoon normaal rond of dat ook niet? Dus bij sleutel omdraaien deed ie helemaal niks?
Zet anders een keer je lampen aan en start m dan eens...als je lampen flink dimmen, dan zou het toch stiekem je accu zijn hoor. Zulk soort problemen heb ik ook wel een sgehad...
Het zou ook inderdaad de startmotor zelf of het relais zijn, maar dat ligt eraan wat er precies is gebeurd...
Zet anders een keer je lampen aan en start m dan eens...als je lampen flink dimmen, dan zou het toch stiekem je accu zijn hoor. Zulk soort problemen heb ik ook wel een sgehad...
Het zou ook inderdaad de startmotor zelf of het relais zijn, maar dat ligt eraan wat er precies is gebeurd...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
nou het ging als volgt, ik draaide mn sleutel om, ik hoorde enkelt een tik, verder was het stil en gebeurde helemaal niks.
ik ga ff proberen zo wat ie doet. en dan idd ff mn licht aan en dan ff kijken. ik ben namelijk best wel is aan het sleutelen aan dat ding en dan heb ik de radio aan staan zachtjes. zou misschien dan toch die accu kunnen zijn.
ik ga ff proberen zo wat ie doet. en dan idd ff mn licht aan en dan ff kijken. ik ben namelijk best wel is aan het sleutelen aan dat ding en dan heb ik de radio aan staan zachtjes. zou misschien dan toch die accu kunnen zijn.
Ik dacht dus dat het mn accu was waardoor hij neit starte. startkabels met andere auto doorverbonden. starte nog niet. dus accu is goed (denk ik). kan het ook niet zijn omdat zijn accu ook slecht zou zijn?? want dat is wel het geval. het 5je heeft misschien hoge start stroom nodig..?
maargoed, aan de sleep oog gehangen, rijden, contact aan, in zn 2e versnelling, rustig rijden, koppeling oplaten komen, gas geven en lopen.
stukkie gereden dus, motor was lekker warm. ik deed hem uit (ff voor de test).. toen starte hij dus wel gewoon in 1 keer, maakte gewoon ignitie
Dus als hij koud is maakt ie geen ignitie, dus start ie niet..
snap der geen zak van.
maargoed, aan de sleep oog gehangen, rijden, contact aan, in zn 2e versnelling, rustig rijden, koppeling oplaten komen, gas geven en lopen.
stukkie gereden dus, motor was lekker warm. ik deed hem uit (ff voor de test).. toen starte hij dus wel gewoon in 1 keer, maakte gewoon ignitie

snap der geen zak van.
-
een koude startmotor of een warme is het verschil. er al op geprobeerd te slaan voor het starten? kan echt wel je startmotor zijn hoorJackson schreef:Ik dacht dus dat het mn accu was waardoor hij neit starte. startkabels met andere auto doorverbonden. starte nog niet. dus accu is goed (denk ik). kan het ook niet zijn omdat zijn accu ook slecht zou zijn?? want dat is wel het geval. het 5je heeft misschien hoge start stroom nodig..?
snap der geen zak van.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ja.. als dat ding warm is dan start ie wel gewoon..
nee nog niet op proberen te slaan haha, ff zoeken dat ding waar hij zit.. 

Remmen zijn inmiddels gemonteerd,goede upgradeFlorus schreef:eventueel ook gelijk het fusee,dan heb je gelijk een iets groter wiellager![]()
![]()

Wat is het voordeel van het monteren van 16v fusee's?
Hoofdremcilinder staat in de planning voor volgende week.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
Lagers van 16V t.o.v. GTT-fusee is dat het lager in diameter en breedte een paar mm groter is.
Oftwel. Kan z'n krachten beter verwerken als je gaat hoeken.
EEn grotere hoofdremcilinder hoeft niet pe se. Klauwen zijn namelijk hetzelfde. Hoeveelheid remvloeistof die je weg moet trappen blijft ook hetzelfde.

EEn grotere hoofdremcilinder hoeft niet pe se. Klauwen zijn namelijk hetzelfde. Hoeveelheid remvloeistof die je weg moet trappen blijft ook hetzelfde.
Thanx,zal het eens overwegen.Arco schreef:Oftwel. Kan z'n krachten beter verwerken als je gaat hoeken.
Nu ik de schijven en remzadels van de GT over heb,passen deze op een Twingo?
Zijn de fusee's gelijk zodat ik de schijven zadels en klauwen daarop kan monteren?
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Klauwen zijn idd anders,gaat er mij om of de gaten voor de zadels in het fusee gelijk zijn.
Twingie heeft massieve schijven voor,wil het complete zaakje (schijven+klauwen+zadels) van de GT overzetten.
Twingie heeft massieve schijven voor,wil het complete zaakje (schijven+klauwen+zadels) van de GT overzetten.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Car: R19.R
Gewoon proberen, als het niet wil merk je het vanzelf 

-
- Über-Spammer
passen + meten = weten. 

volgens mij past dat wel...maar helemaal zeker weten doe ik t niet..
-
- Über-Spammer
Dan weet ik (en de rest) dat ook weer. 

Thanx,
das weer een project voor volgende week.
Ben benieuwd of we de Twingo een koprol voorover kunnen laten maken
das weer een project voor volgende week.
Ben benieuwd of we de Twingo een koprol voorover kunnen laten maken

Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
Ik zag m net staan ja...op zich wel een leuk apparaat 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi