ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Iemand uit Oudenbosch ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Jups :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gilles & Maarten.

Wel een mooie bak hoor. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ander motorkappie erop en gaan

hee deze heeft smokie knippers :~
Immer wieder die verdammte Holländer
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Lekker dan rem air intakes gescoord voor in de voorbumper :worship:

Had toch al geen mistlampen (I)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Matijs schreef:
Johan schreef:Op 5 gt staat alleen de CO-schroef voor de ph2 (die past iig op mijn 5).

R77 01 034 196 - CO-Schroef - €0,79

Als je/iemand het bestelnummer van de ph1 schroef weet laat het dan ff weten in het chat topic van de onderdelen db van 5gt.
Goed nieuws, hij past ook in een ph.1 carb. Tenminste, hij ging er in :) Ik heb er nog niet mee gereden, maar ik neem aan dat het werkt.
Bij de dealer wisten ze ook van niks verder (maar dat is natuurlijk geen nieuws).
ah ok , thnx
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Jackson schreef:Lekker dan rem air intakes gescoord voor in de voorbumper :worship:

Had toch al geen mistlampen (I)
Brake ducts noemen ze dat heb ze hier ook liggen...
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

KoenGTT schreef:
Jackson schreef:Lekker dan rem air intakes gescoord voor in de voorbumper :worship:

Had toch al geen mistlampen (I)
Brake ducts noemen ze dat heb ze hier ook liggen...
Lol okee weer wat geleerd :))

/Ander onderwerp..

Vertelde toch dat mijn auto zo deed inhouden en erg onregelmatig liep. Er werd mij gezegd een Carburateur rivisie setje te kopen. Dit had ik dus gedaan, van de week het erin geknald. Maar hielp voor geen meter dus, had hem goed schoongemaakt en pakking voor pakking aangebracht. Dus er kan eigenlijk niks fout zijn gegaan.

Maarja, nu kon ik voor 5 uur een Carb. krijgen, deze derop gezet en hij loopt als een zonnetje weer! :D Niet meer inhouden, niet meer schokken, geen onregelmatiheid meer. Dus ik ben weer blij! Alleen zonde van het rivisie setje maar daar kom ik wel weer overheen :p

Vanavond ffkes mn BRAKE DUCTS erop maken :)
Volgende maand verlagingssetje bestellen.

/btw

Voor de mensen die nog een verlagingssetje van K-tec Racing willen bestellen. Ik had MB Carperformance daarover gemaild, hun hebben een hoop van de K-tec Racing spullen in hun programma zitten. (Er werd mij toen gevraagd jullie op de hoogte te houden als ik nou wat zou weten).

Paar weekjes geleden kwam ik op dat Ultimate Coilover setje van K-tec Racing. Toen vroeg ik het nog hierzo wat daarover. Als je dat setje bij MBC besteld kost het je 580 euri's inc. Ook dat setje van APEX 60/60mm kunnen ze leveren van K-tec Racing.
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

ik zat mezelf laatst iets af te vragen, bij de olieretour vanaf de turbo naar de carterpan is er een dikke en een dunne variant voor het pijpje zeg maar......ik heb er nu een dikke opzitten met een carterpanaansluiting voor een dunne slang (N). die lekt dus een klein druppeltje hier en daar, een dun stangetje heb ik ook liggen met de juiste maat slangen......maar wat is wijsheid?
maakt het veel uit voor de olietemperatuur en olie afvoer van de turbo? tuurlijk scheelt het altijd, maar zal het kwaad kunnen?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Jacco Osté schreef:Ook weer te koop...
komt nog van een HTS-A'er af... Eigenaar voor maarten geloof ik :)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

vraagje!

wilde net mn gtt starten. gaat normaal altijd perfect.

Draaide de sleutel om, zodat ie normaal ignitie moet gaan maken. maar dit keer deed hij niks.

accu is goed, want de radio liep gewoon goed en alles lampen branden goed.

ik wachte dus ff en toen ging ie wel weer ignitie maken, maar wel moeizaam, beetje gas bij geven toen liep ie wel. maar toch zit er iets niet goed.

startmotor misschien? onsteking??
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ging de (start)motor wel gewoon normaal rond of dat ook niet? Dus bij sleutel omdraaien deed ie helemaal niks?

Zet anders een keer je lampen aan en start m dan eens...als je lampen flink dimmen, dan zou het toch stiekem je accu zijn hoor. Zulk soort problemen heb ik ook wel een sgehad...

Het zou ook inderdaad de startmotor zelf of het relais zijn, maar dat ligt eraan wat er precies is gebeurd...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

nou het ging als volgt, ik draaide mn sleutel om, ik hoorde enkelt een tik, verder was het stil en gebeurde helemaal niks.

ik ga ff proberen zo wat ie doet. en dan idd ff mn licht aan en dan ff kijken. ik ben namelijk best wel is aan het sleutelen aan dat ding en dan heb ik de radio aan staan zachtjes. zou misschien dan toch die accu kunnen zijn.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het zou makkelijk de accu kunnen zijn, maar ook de startmotor heeft het best zwaar op een 5je. Lees maar eens op het forum van 5gt.nl. :) Chris verslijt er heel wat... ;)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ff de accu doormeten, ding moet iets meer dan 12v afgeven. En met lopende motor iets van 14V.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Of het is het start relais van je start motor
Denk gewoon als alles verder wel werkt de accu dus goed is maar het relais niet.
Dus ff je start motor vervangen en klaar ben je .
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Klinkt inderdaad als een overlijdende startmotor, vraag maar aan Dennis :beer: :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Klinkt inderdaad als een overlijdende startmotor, vraag maar aan Dennis :beer: :lol:
grrrrrrrr
:( :( :( :(
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

dennisvr schreef:
Jacco Osté schreef:Klinkt inderdaad als een overlijdende startmotor, vraag maar aan Dennis :beer: :lol:
grrrrrrrr
:( :( :( :(
:wink: (F)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik dacht dus dat het mn accu was waardoor hij neit starte. startkabels met andere auto doorverbonden. starte nog niet. dus accu is goed (denk ik). kan het ook niet zijn omdat zijn accu ook slecht zou zijn?? want dat is wel het geval. het 5je heeft misschien hoge start stroom nodig..?

maargoed, aan de sleep oog gehangen, rijden, contact aan, in zn 2e versnelling, rustig rijden, koppeling oplaten komen, gas geven en lopen.

stukkie gereden dus, motor was lekker warm. ik deed hem uit (ff voor de test).. toen starte hij dus wel gewoon in 1 keer, maakte gewoon ignitie :S

Dus als hij koud is maakt ie geen ignitie, dus start ie niet..

snap der geen zak van.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jackson schreef:Ik dacht dus dat het mn accu was waardoor hij neit starte. startkabels met andere auto doorverbonden. starte nog niet. dus accu is goed (denk ik). kan het ook niet zijn omdat zijn accu ook slecht zou zijn?? want dat is wel het geval. het 5je heeft misschien hoge start stroom nodig..?

maargoed, aan de sleep oog gehangen, rijden, contact aan, in zn 2e versnelling, rustig rijden, koppeling oplaten komen, gas geven en lopen.

stukkie gereden dus, motor was lekker warm. ik deed hem uit (ff voor de test).. toen starte hij dus wel gewoon in 1 keer, maakte gewoon ignitie :S

Dus als hij koud is maakt ie geen ignitie, dus start ie niet..

snap der geen zak van.
een koude startmotor of een warme is het verschil. er al op geprobeerd te slaan voor het starten? kan echt wel je startmotor zijn hoor
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

ja.. als dat ding warm is dan start ie wel gewoon.. :S nee nog niet op proberen te slaan haha, ff zoeken dat ding waar hij zit.. :p
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Florus schreef:eventueel ook gelijk het fusee,dan heb je gelijk een iets groter wiellager (Y) :wink:
Remmen zijn inmiddels gemonteerd,goede upgrade (Y)
Wat is het voordeel van het monteren van 16v fusee's?
Hoofdremcilinder staat in de planning voor volgende week.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lagers van 16V t.o.v. GTT-fusee is dat het lager in diameter en breedte een paar mm groter is. :D Oftwel. Kan z'n krachten beter verwerken als je gaat hoeken.

EEn grotere hoofdremcilinder hoeft niet pe se. Klauwen zijn namelijk hetzelfde. Hoeveelheid remvloeistof die je weg moet trappen blijft ook hetzelfde.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Arco schreef:Oftwel. Kan z'n krachten beter verwerken als je gaat hoeken.
Thanx,zal het eens overwegen.

Nu ik de schijven en remzadels van de GT over heb,passen deze op een Twingo?
Zijn de fusee's gelijk zodat ik de schijven zadels en klauwen daarop kan monteren?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Goede vraag. Dat weet ik niet. |:

edit

Bij BOsch geven ze voor de remklauwen bij een Twingo een ander artikelnummer dan voor een 5 GT. Dus denk 't niet.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Klauwen zijn idd anders,gaat er mij om of de gaten voor de zadels in het fusee gelijk zijn.
Twingie heeft massieve schijven voor,wil het complete zaakje (schijven+klauwen+zadels) van de GT overzetten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gewoon proberen, als het niet wil merk je het vanzelf :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

passen + meten = weten. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

volgens mij past dat wel...maar helemaal zeker weten doe ik t niet..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja past
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan weet ik (en de rest) dat ook weer. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Thanx,

das weer een project voor volgende week.
Ben benieuwd of we de Twingo een koprol voorover kunnen laten maken :p
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

KLIK

K-tec GTT wederom te koop
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zag m net staan ja...op zich wel een leuk apparaat :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gesloten