gisteren moest ik een rit maken van 250 kilometer.
de heenweg alles goed niet aan de hand.
op de terugweg hoorde ik ineens (op de snelweg) een snel tikkend geluid.
langs de kant gezet ff gewacht en toen tog maar de gok genomen om richting de dichtsbijzijnde McDonalds te rijden (+-5km)
anwb gebeld en laten komen, aant eten gegaan.
ruim een uur later kreeg ik dus te horen dat mijn krukas of drijfstanglagers kapot zouden zijn.
hij vertelde me verder te rijden naar een texaco, daar zou hij nog een x luisteren.
zo gezegd zo gedaan, daar kwam hij tot de conclusie dat ik die 50km naar huis nog wel kon rijden mits ik maar in een toerental reed waarbij ik het neit hoorde.
nou heb ik vandaag wat op het internet gekeken en wat verschillende dingen tegengekomen.
sommige mensen zeggen: kun je mee doorijden.
andere zeggen: niet doen dan gaat je krukas naar de kl*te
mijn vraag,.. als de 'tik' dusdanig hard is is me krukas dan al naar de klote?
2e vraag. hoe nu te handelen. de auto staat stil en er wordt niet meer mee gereden, wat is de beste optie? reparatie? ruilmotor?
in het geval van reparatie: wat voorn kosten moet ik in gedachten houden (met/zonder krukas) dealer/beunhaas
in het geval van ruilmotor: kan dan ook een F7R (nu een F7P) want alleen het onderblok is anders tog? (langere slag?)
en wat zijn de kosten ongeveer van een motortje? (nog geen kunnen vinden)
morgen ben ik vrij dus dan ga ik zelf ff rondbellen. maar na 6en is het overal een beetje dood dus ik dacht ik kan hier ff informeren

btw: ik ben een eerstejaars student autotechniek, en kan event. een brug huren? is deze reparatie in 2/3 dagen uit te voeren door iemand die een beetje handig is?
andere mischien handige info (of de auto het redden waard is)
Clio 1800 16v
bakrevisie 20k km oud
distributie/waterpomp 12k km oud
totaal 180k km gelopen
alvast bedankt