ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Pascal-X
Contacteer:

zit er een verschil in de achterlamp units van een phase 1 en een phase 2?
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
Geert
Contacteer:

lijkt me niet de massa, aangezien de sensor wel doet, alleen als ik de lichten aan zet gaan de sensor uit |:

De stekker aan de tempmeter kant heeft alle contacten dus kan niet zien welke in gebruik zijn. ik kan nog proberen de tempmeter verder open te halen
Haas
Car: Megane RS

Geert schreef:lijkt me niet de massa, aangezien de sensor wel doet, alleen als ik de lichten aan zet gaan de sensor uit |:

De stekker aan de tempmeter kant heeft alle contacten dus kan niet zien welke in gebruik zijn. ik kan nog proberen de tempmeter verder open te halen
das waars de massa van de dimmer dan, zodat hij minder fel gaat branden wanneer je je lampen aanzet.

je kunt dat witte kastje erover heen aan de bovenzijde losklikken en dan heb je de printplaat los.
Haas

Pascal-X schreef:zit er een verschil in de achterlamp units van een phase 1 en een phase 2?
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
binnenwerk is overeenkomstig naar mijn weten! aansluiting ook..
PaulM

Haas schreef:heb t van de week met paul bij zijn clio nog losgehad, maar geen foto gemaakt... :(
;) komt toch wel van pas dat soort klus middagjes :P
Geert
Contacteer:

Haas schreef:
Geert schreef:lijkt me niet de massa, aangezien de sensor wel doet, alleen als ik de lichten aan zet gaan de sensor uit |:

das waars de massa van de dimmer dan, zodat hij minder fel gaat branden wanneer je je lampen aanzet.

je kunt dat witte kastje erover heen aan de bovenzijde losklikken en dan heb je de printplaat los.
WHOHO! gevonden

1 black
3 yellow
7 white
8 blue
9 brown
10 purple
Haas

(Y)
Pascal-X
Contacteer:

waar zit de lmm van mijn clio rsi ph1? heeft iemand ook een foto ervan voor de duidelijkheid?
Haas

lmm???
Pascal-X
Contacteer:

lucht massa meter :D
schijnt dat als je die met contact spray inspuit dat je motor weer wat beter stationair wilt lopen.
Geert
Contacteer:

weet iemand hoe ik de achterklepstrip van een phase 1 verwijder? ik heb de 2 torks los gedraaid maar krijg er nog geen beweging in.
PaulM

er zitten nog 2 torxen onder de 2 plastic ronde kapjes in de klep naast het slot
GeniustheGzA

GeniustheGzA, ergens in februari schreef:Probleem: ..... het stuur gaat een halve cm naar rechts en naar links en weer naar rechts en weer.... enzovoort. Maar dan zeer snel en in een vloeiende beweging. Voor de beeldvorming: Ik lijk BA Baracus wel in zijn bus, maar dan gaat het stuur sneller
Beetje laat, maar dit bleek dus een probleem met de bandenspanning te zijn. De banden liepen, ongelijk, langzaam leeg vanwege roest aan de binnenkant van de velg. Renault......

nieuw probleem: Nieuwe motorsteun gemonteerd en (waarschijnlijk) daardoor loopt de downpipe van de uitlaat tegen het subframe aan :( . Niet continue, alleen bij afremmen op de motor en bij het achteruit rijden, dan kantelt het blok natuurlijk naar voren. Wie heeft een oplossing? 1e gedachte is als een m@ng@@l op het subframe te rammen (S) om meer ruimte te creeeren tussen uitlaat en subframe. Maar wellicht heeft iemand een fijnere oplossing?

Ik hoor het en anders wordt het rammuh... :D
Siempie

ik heb hetzelfde gehad toen ik mijn nieuwe voorpijp monteerde. Ik heb gewoon als een gek op de pijp staan rammen zodat er een heel klein deukje in kwam. een paar mm moet genoeg zijn.
GeniustheGzA

Siempie schreef:...rammen zodat er een heel klein deukje in kwam. een paar mm moet genoeg zijn....
das dus geen optie... die paar mm, die heb ik al.
Haas

gewoon je uitlaat van voor naar achter ff opnieuw ophangen :)
GeniustheGzA

iemand die de onderdeelnummers van de aandrijfassen van een Clio Williams uit zijn hoofd weet? :lol:
Of het anders even wil opzoeken voor mij? (Y)

zovast bedankt

edit: iemand die ze te koop heeft of weet?
Clio-tuning

heb ier ff een vraag wat kosten een paar lexus achterlichten en een setje angel eyes voor clio 1 1996 1.2 rl

grts sam
Tom
Moderator
Car: MB

GeniustheGzA schreef:
GeniustheGzA, ergens in februari schreef:Probleem: ..... het stuur gaat een halve cm naar rechts en naar links en weer naar rechts en weer.... enzovoort. Maar dan zeer snel en in een vloeiende beweging. Voor de beeldvorming: Ik lijk BA Baracus wel in zijn bus, maar dan gaat het stuur sneller
Beetje laat, maar dit bleek dus een probleem met de bandenspanning te zijn. De banden liepen, ongelijk, langzaam leeg vanwege roest aan de binnenkant van de velg. Renault......

nieuw probleem: Nieuwe motorsteun gemonteerd en (waarschijnlijk) daardoor loopt de downpipe van de uitlaat tegen het subframe aan :( . Niet continue, alleen bij afremmen op de motor en bij het achteruit rijden, dan kantelt het blok natuurlijk naar voren. Wie heeft een oplossing? 1e gedachte is als een m@ng@@l op het subframe te rammen (S) om meer ruimte te creeeren tussen uitlaat en subframe. Maar wellicht heeft iemand een fijnere oplossing?

Ik hoor het en anders wordt het rammuh... :D
Heb je de hondenbot motorsteun vervangen zeg maar? Als je dan namelijk die bout aan de achterzijde verkeerd om doet steekt hij verder uit waardoor hij zeer makkelijk tegen de uitlaat komt. Heb ik ook een keer gehad, knap irritant
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GeniustheGzA

Tom schreef:Heb je de hondenbot motorsteun vervangen zeg maar? Als je dan namelijk die bout aan de achterzijde verkeerd om doet steekt hij verder uit waardoor hij zeer makkelijk tegen de uitlaat komt. Heb ik ook een keer gehad, knap irritant
Bovenste motorsteun passagierszijde... :)
Henk-ale

Mijn clio RSI begint op sommige momenten compleet te schokkken , gebeurd in z'n 2e versnelling rond de 1500 toeren..
Het lijkt dan net alsof je de koppeling te snel laat komen :lol:
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is? (F)

En als ik naar een bocht naar links neem is het net of linksvoor het wiel aanloopt en soort vreemd sissend geluid? Kan het niet anders omschrijven.
GeniustheGzA

GeniustheGzA schreef:iemand die de onderdeelnummers van de aandrijfassen van een Clio Williams uit zijn hoofd weet? :lol:
Of het anders even wil opzoeken voor mij? (Y)

zovast bedankt

edit: iemand die ze te koop heeft of weet?
zow, net een setje aandrijfassen opgehaald (pieces d'origine), hageltje nieuw! :D

[img]http://img511.imageshack.us/img511/3025/aandrijfassen002jv2.th.jpg[/img]

Een ieder die mij ook maar enigszins geholpen heeft, bedankt! (Y)
Dreminator

ik heb een vraagje,
ik heb een Clio 1 phase 1 uit '92 en ben van plan om er 14" of 15" OZ Superturismo GT velgen onder te zetten,
kan iemand me vertellen of dat eigenlijk wel past?
ik heb al eerder velgen gehad die niet passen..
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Dreminator schreef:ik heb een vraagje,
ik heb een Clio 1 phase 1 uit '92 en ben van plan om er 14" of 15" OZ Superturismo GT velgen onder te zetten,
kan iemand me vertellen of dat eigenlijk wel past?
ik heb al eerder velgen gehad die niet passen..
Even iets meer informatie aub... Steekmaat moet zijn 4x100, ET=35, naafdiameter= 60,1 mm

Als de velgen hier aan voldoen, moeten ze passen. Tevens even aan de juiste bandenmaat denken.

Doe tevens even een search naar dit onderwerp, het is al uitvoerig besproken 8)

Zelf zou ik voor je Clio voor een 15" gaan, 14 is wel klein.. 8)
Dreminator

Frits schreef: Even iets meer informatie aub... Steekmaat moet zijn 4x100, ET=35, naafdiameter= 60,1 mm

Als de velgen hier aan voldoen, moeten ze passen. Tevens even aan de juiste bandenmaat denken.

Doe tevens even een search naar dit onderwerp, het is al uitvoerig besproken 8)

Zelf zou ik voor je Clio voor een 15" gaan, 14 is wel klein.. 8)
oja, de steekmaat is ook wel handig.
ik heb ook liever 15" maar ik weet niet of dat gevolgen heeft voor de besturing e.d.

ik zal ook eens ff de search gebruiken :)
Cleaned_Clio_16v

Pascal-X schreef:zit er een verschil in de achterlamp units van een phase 1 en een phase 2?
Kwa pas maken weet ik niet kwa design wel.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... rlicht.jpg[/img]
Phase 1
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... rlicht.jpg[/img]
Phase 2 dat rode loopt meer rond ( is op de foto wel beschadigd )
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... se2en1.jpg[/img]
Phase 2 en 1 naast elkaar
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

de ph 2 zijn wat dikker, als je een ph1 hebt steken de ph2 lampen wat uit t.o.v. je strip
en andersom steekt de strip wat uit zoals je kunt zien op foto 1 :)
Pascal-X
Contacteer:

oke thnx!

en ff een vraagje. 215/45/16 zal waarschijnlijk niet gaan passen onder de rsi, toch?? alleen voorkant verlaagd met 4 cm.
Richard

Pascal-X schreef:oke thnx!

en ff een vraagje. 215/45/16 zal waarschijnlijk niet gaan passen onder de rsi, toch?? alleen voorkant verlaagd met 4 cm.
Ik heb 195/50/15 zonder verlaging en deze loop af en toe aan als ik volledig instuur.
Kheb een 1.4 dus er zal weinig verschil in zitten met je rsi
Wedelman

Ik heb 195/45/15 op een verlaagde 1.4, loopt niet aan...
GeniustheGzA

ja, ja, weer een nieuw, nu wat serieuzer, probleem!

gisteren de Clio aangezwengeld na 2.5 week stilstaan. Geen probleem. Starten, lopen, rijden, heerlijk. Echter, den gansen middag gereden van hot naar her. Rijd ik bij de Ab weg, beetje teveel gas in combinatie met het natte wegdek, wielspin. Auto/motor bonkt wat vanwege het doorspinnen/grip/spinnen van de wielen, met als gevolg dat de motor uitvalt (zag ik omdat de toerenteller naar 0 viel!). In zijn 2 koppeling opkomen, resultaat niks! Contact uit, contact aan => alleen lampje van de accu brand en het olielampje niet. Verder gaat ook de brandstofpomp niet draaien. :s

edit: licht, radio, kachel, dat werkt allemaal gewoon nog.......

Iemand een idee wat het probleem is/kan zijn?
-PAZ-
Über-Spammer

massa probleem evt hier of daar, mischien massa draad af
R5GTT. Drive it like you stole it
GeniustheGzA

GeniustheGzA schreef:ja, ja, weer een nieuw, nu wat serieuzer, probleem!

gisteren de Clio aangezwengeld na 2.5 week stilstaan. Geen probleem. Starten, lopen, rijden, heerlijk. Echter, den gansen middag gereden van hot naar her. Rijd ik bij de Ab weg, beetje teveel gas in combinatie met het natte wegdek, wielspin. Auto/motor bonkt wat vanwege het doorspinnen/grip/spinnen van de wielen, met als gevolg dat de motor uitvalt (zag ik omdat de toerenteller naar 0 viel!). In zijn 2 koppeling opkomen, resultaat niks! Contact uit, contact aan => alleen lampje van de accu brand en het olielampje niet. Verder gaat ook de brandstofpomp niet draaien. :s

edit: licht, radio, kachel, dat werkt allemaal gewoon nog.......

Iemand een idee wat het probleem is/kan zijn?
En alhier de afloop van het probleem:

de zekering waar de brandstofpomp op zit, sloeg steeds door |: . Oorzaak was een draad bij/van een injector die, door schuren tegen een slangenklem, bloot was komen te liggen en contact maakte op het inlaatspruitstuk. Nu een hoes om de draden gemaakt, tiewrap eromheen tegen het schuren en de komende weken de vingers gekruist :lol: .
MaSteR Clio
Contacteer:

Iemand bekend met het kwaaltje van de ventilator schakelaar op je dash (bij clio 1)? Stand 1 en 2 doen het niet meer alleen stand 3...
Heb al van een phase 2 clio het hele gedeelte overgezet enz.
Maar nog steeds alleen stand 3. Stekker onder parafan al nagekeken maar geen breuk oid.
Ga vanaaf het zaakje doormeten maar als iemand al weet waar wss het probleem zit scheelt weer hoop demonteren ;)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

kachelweerstand
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Plaats reactie