ACT: Clio I
zit er een verschil in de achterlamp units van een phase 1 en een phase 2?
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
lijkt me niet de massa, aangezien de sensor wel doet, alleen als ik de lichten aan zet gaan de sensor uit
De stekker aan de tempmeter kant heeft alle contacten dus kan niet zien welke in gebruik zijn. ik kan nog proberen de tempmeter verder open te halen

De stekker aan de tempmeter kant heeft alle contacten dus kan niet zien welke in gebruik zijn. ik kan nog proberen de tempmeter verder open te halen
das waars de massa van de dimmer dan, zodat hij minder fel gaat branden wanneer je je lampen aanzet.Geert schreef:lijkt me niet de massa, aangezien de sensor wel doet, alleen als ik de lichten aan zet gaan de sensor uit![]()
De stekker aan de tempmeter kant heeft alle contacten dus kan niet zien welke in gebruik zijn. ik kan nog proberen de tempmeter verder open te halen
je kunt dat witte kastje erover heen aan de bovenzijde losklikken en dan heb je de printplaat los.
binnenwerk is overeenkomstig naar mijn weten! aansluiting ook..Pascal-X schreef:zit er een verschil in de achterlamp units van een phase 1 en een phase 2?
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
Haas schreef:heb t van de week met paul bij zijn clio nog losgehad, maar geen foto gemaakt...


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
WHOHO! gevondenHaas schreef:das waars de massa van de dimmer dan, zodat hij minder fel gaat branden wanneer je je lampen aanzet.Geert schreef:lijkt me niet de massa, aangezien de sensor wel doet, alleen als ik de lichten aan zet gaan de sensor uit![]()
De stekker aan de tempmeter kant heeft alle contacten dus kan niet zien welke in gebruik zijn. ik kan nog proberen de tempmeter verder open te halen
je kunt dat witte kastje erover heen aan de bovenzijde losklikken en dan heb je de printplaat los.
1 black
3 yellow
7 white
8 blue
9 brown
10 purple
waar zit de lmm van mijn clio rsi ph1? heeft iemand ook een foto ervan voor de duidelijkheid?
lucht massa meter
schijnt dat als je die met contact spray inspuit dat je motor weer wat beter stationair wilt lopen.

schijnt dat als je die met contact spray inspuit dat je motor weer wat beter stationair wilt lopen.
weet iemand hoe ik de achterklepstrip van een phase 1 verwijder? ik heb de 2 torks los gedraaid maar krijg er nog geen beweging in.
er zitten nog 2 torxen onder de 2 plastic ronde kapjes in de klep naast het slot
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Beetje laat, maar dit bleek dus een probleem met de bandenspanning te zijn. De banden liepen, ongelijk, langzaam leeg vanwege roest aan de binnenkant van de velg. Renault......GeniustheGzA, ergens in februari schreef:Probleem: ..... het stuur gaat een halve cm naar rechts en naar links en weer naar rechts en weer.... enzovoort. Maar dan zeer snel en in een vloeiende beweging. Voor de beeldvorming: Ik lijk BA Baracus wel in zijn bus, maar dan gaat het stuur sneller
nieuw probleem: Nieuwe motorsteun gemonteerd en (waarschijnlijk) daardoor loopt de downpipe van de uitlaat tegen het subframe aan


Ik hoor het en anders wordt het rammuh...

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
das dus geen optie... die paar mm, die heb ik al.Siempie schreef:...rammen zodat er een heel klein deukje in kwam. een paar mm moet genoeg zijn....
gewoon je uitlaat van voor naar achter ff opnieuw ophangen 

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
iemand die de onderdeelnummers van de aandrijfassen van een Clio Williams uit zijn hoofd weet?
Of het anders even wil opzoeken voor mij?
zovast bedankt
edit: iemand die ze te koop heeft of weet?

Of het anders even wil opzoeken voor mij?

zovast bedankt
edit: iemand die ze te koop heeft of weet?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 31 aug 2007 12:15
- Locatie: Zoersel(Antwerpen)
heb ier ff een vraag wat kosten een paar lexus achterlichten en een setje angel eyes voor clio 1 1996 1.2 rl
grts sam
grts sam
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Heb je de hondenbot motorsteun vervangen zeg maar? Als je dan namelijk die bout aan de achterzijde verkeerd om doet steekt hij verder uit waardoor hij zeer makkelijk tegen de uitlaat komt. Heb ik ook een keer gehad, knap irritantGeniustheGzA schreef:Beetje laat, maar dit bleek dus een probleem met de bandenspanning te zijn. De banden liepen, ongelijk, langzaam leeg vanwege roest aan de binnenkant van de velg. Renault......GeniustheGzA, ergens in februari schreef:Probleem: ..... het stuur gaat een halve cm naar rechts en naar links en weer naar rechts en weer.... enzovoort. Maar dan zeer snel en in een vloeiende beweging. Voor de beeldvorming: Ik lijk BA Baracus wel in zijn bus, maar dan gaat het stuur sneller
nieuw probleem: Nieuwe motorsteun gemonteerd en (waarschijnlijk) daardoor loopt de downpipe van de uitlaat tegen het subframe aan. Niet continue, alleen bij afremmen op de motor en bij het achteruit rijden, dan kantelt het blok natuurlijk naar voren. Wie heeft een oplossing? 1e gedachte is als een m@ng@@l op het subframe te rammen
om meer ruimte te creeeren tussen uitlaat en subframe. Maar wellicht heeft iemand een fijnere oplossing?
Ik hoor het en anders wordt het rammuh...
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Bovenste motorsteun passagierszijde...Tom schreef:Heb je de hondenbot motorsteun vervangen zeg maar? Als je dan namelijk die bout aan de achterzijde verkeerd om doet steekt hij verder uit waardoor hij zeer makkelijk tegen de uitlaat komt. Heb ik ook een keer gehad, knap irritant

Mijn clio RSI begint op sommige momenten compleet te schokkken , gebeurd in z'n 2e versnelling rond de 1500 toeren..
Het lijkt dan net alsof je de koppeling te snel laat komen
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?
En als ik naar een bocht naar links neem is het net of linksvoor het wiel aanloopt en soort vreemd sissend geluid? Kan het niet anders omschrijven.
Het lijkt dan net alsof je de koppeling te snel laat komen

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?

En als ik naar een bocht naar links neem is het net of linksvoor het wiel aanloopt en soort vreemd sissend geluid? Kan het niet anders omschrijven.
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
zow, net een setje aandrijfassen opgehaald (pieces d'origine), hageltje nieuw!GeniustheGzA schreef:iemand die de onderdeelnummers van de aandrijfassen van een Clio Williams uit zijn hoofd weet?![]()
Of het anders even wil opzoeken voor mij?![]()
zovast bedankt
edit: iemand die ze te koop heeft of weet?

[img]http://img511.imageshack.us/img511/3025/aandrijfassen002jv2.th.jpg[/img]
Een ieder die mij ook maar enigszins geholpen heeft, bedankt!

-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
- Locatie: Enschede
ik heb een vraagje,
ik heb een Clio 1 phase 1 uit '92 en ben van plan om er 14" of 15" OZ Superturismo GT velgen onder te zetten,
kan iemand me vertellen of dat eigenlijk wel past?
ik heb al eerder velgen gehad die niet passen..
ik heb een Clio 1 phase 1 uit '92 en ben van plan om er 14" of 15" OZ Superturismo GT velgen onder te zetten,
kan iemand me vertellen of dat eigenlijk wel past?
ik heb al eerder velgen gehad die niet passen..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Even iets meer informatie aub... Steekmaat moet zijn 4x100, ET=35, naafdiameter= 60,1 mmDreminator schreef:ik heb een vraagje,
ik heb een Clio 1 phase 1 uit '92 en ben van plan om er 14" of 15" OZ Superturismo GT velgen onder te zetten,
kan iemand me vertellen of dat eigenlijk wel past?
ik heb al eerder velgen gehad die niet passen..
Als de velgen hier aan voldoen, moeten ze passen. Tevens even aan de juiste bandenmaat denken.
Doe tevens even een search naar dit onderwerp, het is al uitvoerig besproken

Zelf zou ik voor je Clio voor een 15" gaan, 14 is wel klein..

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma 17 sep 2007 15:34
- Locatie: Enschede
oja, de steekmaat is ook wel handig.Frits schreef: Even iets meer informatie aub... Steekmaat moet zijn 4x100, ET=35, naafdiameter= 60,1 mm
Als de velgen hier aan voldoen, moeten ze passen. Tevens even aan de juiste bandenmaat denken.
Doe tevens even een search naar dit onderwerp, het is al uitvoerig besproken![]()
Zelf zou ik voor je Clio voor een 15" gaan, 14 is wel klein..
ik heb ook liever 15" maar ik weet niet of dat gevolgen heeft voor de besturing e.d.
ik zal ook eens ff de search gebruiken

-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Kwa pas maken weet ik niet kwa design wel.Pascal-X schreef:zit er een verschil in de achterlamp units van een phase 1 en een phase 2?
Werk namelijk bij een automaterialenzaak en de achterlampen zelf zonder units kosten mij geen drol.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... rlicht.jpg[/img]
Phase 1
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... rlicht.jpg[/img]
Phase 2 dat rode loopt meer rond ( is op de foto wel beschadigd )
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... se2en1.jpg[/img]
Phase 2 en 1 naast elkaar
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
de ph 2 zijn wat dikker, als je een ph1 hebt steken de ph2 lampen wat uit t.o.v. je strip
en andersom steekt de strip wat uit zoals je kunt zien op foto 1
en andersom steekt de strip wat uit zoals je kunt zien op foto 1

oke thnx!
en ff een vraagje. 215/45/16 zal waarschijnlijk niet gaan passen onder de rsi, toch?? alleen voorkant verlaagd met 4 cm.
en ff een vraagje. 215/45/16 zal waarschijnlijk niet gaan passen onder de rsi, toch?? alleen voorkant verlaagd met 4 cm.
Ik heb 195/50/15 zonder verlaging en deze loop af en toe aan als ik volledig instuur.Pascal-X schreef:oke thnx!
en ff een vraagje. 215/45/16 zal waarschijnlijk niet gaan passen onder de rsi, toch?? alleen voorkant verlaagd met 4 cm.
Kheb een 1.4 dus er zal weinig verschil in zitten met je rsi
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
ja, ja, weer een nieuw, nu wat serieuzer, probleem!
gisteren de Clio aangezwengeld na 2.5 week stilstaan. Geen probleem. Starten, lopen, rijden, heerlijk. Echter, den gansen middag gereden van hot naar her. Rijd ik bij de Ab weg, beetje teveel gas in combinatie met het natte wegdek, wielspin. Auto/motor bonkt wat vanwege het doorspinnen/grip/spinnen van de wielen, met als gevolg dat de motor uitvalt (zag ik omdat de toerenteller naar 0 viel!). In zijn 2 koppeling opkomen, resultaat niks! Contact uit, contact aan => alleen lampje van de accu brand en het olielampje niet. Verder gaat ook de brandstofpomp niet draaien.
edit: licht, radio, kachel, dat werkt allemaal gewoon nog.......
Iemand een idee wat het probleem is/kan zijn?
gisteren de Clio aangezwengeld na 2.5 week stilstaan. Geen probleem. Starten, lopen, rijden, heerlijk. Echter, den gansen middag gereden van hot naar her. Rijd ik bij de Ab weg, beetje teveel gas in combinatie met het natte wegdek, wielspin. Auto/motor bonkt wat vanwege het doorspinnen/grip/spinnen van de wielen, met als gevolg dat de motor uitvalt (zag ik omdat de toerenteller naar 0 viel!). In zijn 2 koppeling opkomen, resultaat niks! Contact uit, contact aan => alleen lampje van de accu brand en het olielampje niet. Verder gaat ook de brandstofpomp niet draaien.

edit: licht, radio, kachel, dat werkt allemaal gewoon nog.......
Iemand een idee wat het probleem is/kan zijn?
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
En alhier de afloop van het probleem:GeniustheGzA schreef:ja, ja, weer een nieuw, nu wat serieuzer, probleem!
gisteren de Clio aangezwengeld na 2.5 week stilstaan. Geen probleem. Starten, lopen, rijden, heerlijk. Echter, den gansen middag gereden van hot naar her. Rijd ik bij de Ab weg, beetje teveel gas in combinatie met het natte wegdek, wielspin. Auto/motor bonkt wat vanwege het doorspinnen/grip/spinnen van de wielen, met als gevolg dat de motor uitvalt (zag ik omdat de toerenteller naar 0 viel!). In zijn 2 koppeling opkomen, resultaat niks! Contact uit, contact aan => alleen lampje van de accu brand en het olielampje niet. Verder gaat ook de brandstofpomp niet draaien.![]()
edit: licht, radio, kachel, dat werkt allemaal gewoon nog.......
Iemand een idee wat het probleem is/kan zijn?
de zekering waar de brandstofpomp op zit, sloeg steeds door


-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
- Locatie: Dinxperlo
- Contacteer:
Iemand bekend met het kwaaltje van de ventilator schakelaar op je dash (bij clio 1)? Stand 1 en 2 doen het niet meer alleen stand 3...
Heb al van een phase 2 clio het hele gedeelte overgezet enz.
Maar nog steeds alleen stand 3. Stekker onder parafan al nagekeken maar geen breuk oid.
Ga vanaaf het zaakje doormeten maar als iemand al weet waar wss het probleem zit scheelt weer hoop demonteren
Heb al van een phase 2 clio het hele gedeelte overgezet enz.
Maar nog steeds alleen stand 3. Stekker onder parafan al nagekeken maar geen breuk oid.
Ga vanaaf het zaakje doormeten maar als iemand al weet waar wss het probleem zit scheelt weer hoop demonteren

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
kachelweerstand