[Martijn's R5 Baccara] R5 diesel-radiateur
-
- Contacteer:
KAdaver 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Origineel, vandaar dat ik het weer opgeplakt heb. Zonder vond ik ook zeker niet lelijk. Wel prijzig streepje: inkoop + 10% was 70,- per kant....Ronnie schreef:Zeer mooi geworden![]()
Is die striping origineel ofzo? Vond het zelf zonder striping mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik vind t echt een net lijntje wat m mooi afmaakt. Maakt m echt een mix van klassiek en sportief/hedendaags. Mooi laten zitten 
(zeker voor die prijs
)

(zeker voor die prijs

-
Nou.... een Kaatje...
Hoe vind de vrouw je Bacara rijden? goed? En kan ze een beetje rijden, inparkeren?
Zoja, zeg je: Schat, als jij nou eens dagelijks in het 5je gaat rijden, dan leuk ik jou Ka een beetje op, nieuwe ventieldopjes, stickertje, velgjes, kooitje, onderstelletje, 1600 motortje met haardroger. Rijdt ie straks een stuk fijner schat!
Hoe vind de vrouw je Bacara rijden? goed? En kan ze een beetje rijden, inparkeren?
Zoja, zeg je: Schat, als jij nou eens dagelijks in het 5je gaat rijden, dan leuk ik jou Ka een beetje op, nieuwe ventieldopjes, stickertje, velgjes, kooitje, onderstelletje, 1600 motortje met haardroger. Rijdt ie straks een stuk fijner schat!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik kan nu geruster over de weg, 5-je is inmiddels getaxeerd en all-riskverzekerd. Nette taxatie, het was wel een relatief nieuwe auto voor de taxateur. Meestal deed hij Bentley, Talbot Lago, etc. De All-riskverzekering heb ik bij Axa. Gewoon via m'n eigen tussenpersoon.
En de 5 heeft nieuwe banden: Toyo 195/40R16. Een maat platter dan wat er onder zat. En dat is precies genoeg om ze niet meer aan te laten lopen. Ze zijn zelfs APK-proof, lopen niet aan bij insturen. Nadeeltje is wel dat hij nu meer toeren maakt, je blijft schakelen.
En de 5 heeft nieuwe banden: Toyo 195/40R16. Een maat platter dan wat er onder zat. En dat is precies genoeg om ze niet meer aan te laten lopen. Ze zijn zelfs APK-proof, lopen niet aan bij insturen. Nadeeltje is wel dat hij nu meer toeren maakt, je blijft schakelen.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
blijf je houden he, met goeie power 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik wil aan het uitlaatsysteem wat veranderen. Het geluid is nu erg leuk, maar op een langere afstand (Ring
) wat teveel van het goede. Daarom wil ik met een vlinderklep een by-pass maken, die bij gesloten vlinderklep het uitlaatgas door een extra demper laat gaan.
Zoiets:
[img]http://www.renault5baccara.nl/Diversen/ ... lep_R5.gif[/img]
Het enige dat ik niet kan vinden is de vlinderklep. Google levert een hit op van het MX3-forum, maar die grappenmakers sluiten er gewoon hun complete uitlaat mee af.
Daar stond deze link, maar dat is een prutsoplossing. Handbediend met kabels, voor slechts 125 euro
. Ik zoek een vacuumbediende klep, zoals een Golf R32, BMW 6-cilinders, etc dat hebben.
Iemand een tip?

Zoiets:
[img]http://www.renault5baccara.nl/Diversen/ ... lep_R5.gif[/img]
Het enige dat ik niet kan vinden is de vlinderklep. Google levert een hit op van het MX3-forum, maar die grappenmakers sluiten er gewoon hun complete uitlaat mee af.

Iemand een tip?

Je zou zo'n klep op de sloop kunnen scoren. Bij een sloperij met jonge schade-auto's moet dat wel lukken.
Verder is er een of andere amerikaanse VAG tuner die die dingen levert, maar das allemaal 3" dacht ik.
Verder is er een of andere amerikaanse VAG tuner die die dingen levert, maar das allemaal 3" dacht ik.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik vond een bedrijf dat Quicktime heet en die dingen levert. Apexi heeft ze ook. Nadeel is dat ze elektrisch bediend zijn, wat langzaam is. Die van BMW staan binnen een seconde in een andere stand. En ik vind ze te prijzig voor dit doel.
Vacuumbediend kon ik nog niet vinden. Een sloperij is wel een goede optie.
Of zelf bouwen.
Dit zit onder de BMW van m'n broer:
[img]http://renault5baccara.nl/Diversen/watisdit.JPG[/img]

Vacuumbediend kon ik nog niet vinden. Een sloperij is wel een goede optie.

Dit zit onder de BMW van m'n broer:
[img]http://renault5baccara.nl/Diversen/watisdit.JPG[/img]

Waarom zou je niet gewoon een extra dun tussendempertje in het systeem maken voor altijd? Gewoon een dunne absoprtiedemper die gewoon het boeltje een tikkie mindert. Cherriebombs heten ze geloof ik.
Die hele constructie die jij net bedenkt krijg je niet weg onder een verlaagde 5.
Die hele constructie die jij net bedenkt krijg je niet weg onder een verlaagde 5.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De gewone tussendemper moet er juist nog tussenuit.
De constructie komt op de plek van het reservewiel. Dat hangt er nu al niet meer onder. Dan moet het makkelijk passen, lijkt me.
En het gaat ook om de lol van het bouwen. Ik hou anders tijd over....

En het gaat ook om de lol van het bouwen. Ik hou anders tijd over....

ik weet dat spykers die dingen ook hebben, maar ik weet niet of die dingen apart toegevoegd zijn, of overgenomen uit de Audi motoren die daar achterin liggen... Daarbij, zal t geen goedkoop iets zijn...
Onze overburen op Automaxx hadden bij hun sponsor "Car Trend" een klep die ze van binnenuit konden verstellen, scheelt een boel herrie en je hoeft geen constructie met dempers ertussen te maken 
Koste volgens hem iets van 70 euro, ik zal nog wel even zoeken of ik er iets over kan vinden, die site van hun is alleen wel ruk...

Koste volgens hem iets van 70 euro, ik zal nog wel even zoeken of ik er iets over kan vinden, die site van hun is alleen wel ruk...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Inmiddels heb ik ook de leverancier van het BMW-systeem gevonden: Pierburg. Daar heb ik een prijs opgevraagd. Mocht dat te hoog zijn, dan heb ik binnenkort een gemodificeerde 328i-uitlaat te koop.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mwah, de Pierburg-vlinderkleppen zijn wat prijzig: 250 euro. Een veel goedkopere oplossing is dus een 328-uitlaat te kopen. En laat m'n broer die nu nog als reserve in de schuur hebben liggen (die van de foto).
Daar slijp ik de klep tussenuit en vervang dat door een stukje pijp.
Eerst maar eens testen of de 2.0 genoeg vacuum trekt om die klep te openen.

Eerst maar eens testen of de 2.0 genoeg vacuum trekt om die klep te openen.
martijn, waarom niet gewoon een standaard uitlaatlijn monteren? das pas lekker stil!
en die 1,8 pk die je dan inlevert, ach

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
na de 2e keer gepakt te zijn door onde blauwe vrienden,heb ik er ook aan zitten denken om een klep te monteren,maar ben nu te vreden met de orbisound,rustig,en toch brullen als het moet 

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
ik wil niet zeggen dat ik oud wordt, maar nu met die (nieuwe) originele pijp eronder, wat een rust zeg, heerlijk
Zal ik het dan maar zeggen? Je wordt oud Ray... 

ik hoop het 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb het er niet voor het vermogen onder, wel voor het geluid. En dat is op de langere ritten wat teveel van het goede. Na het laatste Ringweekend stapten we allebei met een wat doof gevoel uit....-Ray- schreef:martijn, waarom niet gewoon een standaard uitlaatlijn monteren? das pas lekker stil!
De middendemper gaat er nog tussenuit, dan heb ik dus de keuze tussen comfort of lawaai. En het gaat me ook om de lol van het bouwen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En helaas, dat gaat niet passen. Het stuk uitlaat voor de demper is 13 cm, waarin dan twee pijpen van 60 mm en een klep van 5 cm moeten passen. Dat wordt hem dus niet.
Dan maar verder knutselen aan andere dingen. De wegligging is me nog niet helemaal naar m'n zin, teveel overhellen en daardoor wat onrustig. Vooraan is de standaard stabilisator van de Baccara gemonteerd. Ik vermoed dat deze dunner is dan van een GTT. Wie wil die van z'n GTT opmeten?
Achteraan zou ik de torsiestaven kunnen vervangen door die van een Express. Reichardt heeft ze ook, maar da's prijziger dan de gratis exemplaren die ik onder een sloper weg kan halen.
Ik zorg wel dat voor en achter beide aangepast worden, om onbalans te voorkomen.
Dan maar verder knutselen aan andere dingen. De wegligging is me nog niet helemaal naar m'n zin, teveel overhellen en daardoor wat onrustig. Vooraan is de standaard stabilisator van de Baccara gemonteerd. Ik vermoed dat deze dunner is dan van een GTT. Wie wil die van z'n GTT opmeten?

Achteraan zou ik de torsiestaven kunnen vervangen door die van een Express. Reichardt heeft ze ook, maar da's prijziger dan de gratis exemplaren die ik onder een sloper weg kan halen.

is een 2.0 ook niet ff wat zwaarder dan die 1.7 die eruit kwam?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wel iets, maar het onderblok is hetzelfde. En dat is het zwaarst. Het is vooral het overhellen wat ik wil beperken, er zit teveel beweging in de koets.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Is het niet iets om nog zo'n veerpootstabi ertussen te zetten? Naar mijn idee scheelt dat ook wel weer íets, misschien niet veel maar toch. (weet niet of dat past met de 2.0 configuratie van jou nu)
En anders nog een kooitje erin voor de stijfheid??
En anders nog een kooitje erin voor de stijfheid??

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Een standaard exemplaar past niet, inlaat zit in de weg. Ik ga er zelf een maken. Kan jij de stabilisator van jouw GT niet even meten (als hij terug is)? Dat zou nl. een makkelijke upgrade zijn, verder is alles al GTT.
Geen kooi, zonde van het interieur. Of ik moet hem met leer bekleden.
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3389.jpg[/img]
Geen kooi, zonde van het interieur. Of ik moet hem met leer bekleden.

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3389.jpg[/img]