ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

J-P-S schreef:esspecially arco :lol:
Nee. Helemaal niet. HIj besteld geen Koni, Monroe of APEX bij mij.
:( :wink: :p :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Jackson schreef:zoo. ff met veban gemaild, nu wachten op een reactie :))
gewoon ff bellen en langsgaan, werkt veel beter
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Arco schreef:
J-P-S schreef:esspecially arco :lol:
Nee. Helemaal niet. HIj besteld geen Koni, Monroe of APEX bij mij.
:( :wink: :p :lol:
:lol: zal er rekening mee houden int vervolg :wink: :beer: :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hou ons/mij ff op de hoogte over die coilovers als je wil Jackson ;) In verband met de kosten enzo...

Nu we het er toch over hebben...welk merk schroefset hebben de GT rijders eronder? Want die van K-Tec en die op de site van MB staan gaan maar tot -6 cm? Welk merk gaat dan -10 cm?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

MartijnG schreef:Hou ons/mij ff op de hoogte over die coilovers als je wil Jackson ;) In verband met de kosten enzo...

Nu we het er toch over hebben...welk merk schroefset hebben de GT rijders eronder? Want die van K-Tec en die op de site van MB staan gaan maar tot -6 cm? Welk merk gaat dan -10 cm?
een aangepast schroefset van k-Tek of te wel GAZ
met een beetje extra werk akn die ook lager dan normaal :p
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Weet er iemand toevallig de bestelnr's van de rechthoekige rubbertjes van de achterzijruitjes?, de afdichtrubbertjes van de bevestiging zegmaar :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Staan op 5GT.nl :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Alex Los schreef:Staan op 5GT.nl :p
Dan heb 'k er overheen gelezen...... :p :wink:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
voske
Berichten: 729
Lid geworden op: do 24 apr 2003 13:43
Locatie: maastricht

2 velgen voor vooras in 7x13 et 4 en steek 4x100
2 velgen voor achteras in 8x13 et 14 en steek 4x100

passen deze velgjes op een 5?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

voske Posted: Wed Jul 11, 2007 9:01 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

2 velgen voor vooras in 7x13 et 4 en steek 4x100
2 velgen voor achteras in 8x13 et
dat moet wel lukken , toevallig deze
velgjes als je deze wil kopen moet je ff vragen naar het naafgat , moet nl 60.1 zijn en ben bang dat deze 57.nog wat zijn , maarja dat kan ook opgelost worden ;)
voske
Berichten: 729
Lid geworden op: do 24 apr 2003 13:43
Locatie: maastricht

neej neej dat zijn ze niet :)
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Jacco Osté schreef:BY-55-ZJ, weer een onbekende :)
hehe grappig ik was 2 weken geleden in rdam bij sloperijtjes bij de hoofdweg en toen stond deze daar in de loods van een sloperijtje

die is flink gepoetst hoor maar ik vond het niet echt een nette bak, echt uitgeleefd, waarschijnlijk issie nu gepoetst en gestofzogen.

vraag me wel af hoe ie motorisch/technisch is, dat heb ik niet echt kunnen bekijken
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Vraagje, heb het hier al is eerder over gehad, maar heb nog steeds niet echt duidelijkheid over het probleem.

Het gaat om mn r5gtt ph1, hij loopt zo onrustig / onregelmatig stationair. Hij speelt best wel met zn toertjes. Wiebelt tussen de 800 en 1100 toeren.

Ook als ik gewoon rij en ik laat mn gas los bij de 2000/2500 ongeveer. Normaal moet de auto gewoon in snelheid en in toeren afnemen. Mijne doet dat ook wel maar heel erg schokkerig. Alsof hij af en toe nog door wil voor een fractie van een seconde zeg maar.

Ik kan me hier mateloos aan irriteren en wil dit opgelost hebben.

Ik denk zelf dat het een kwestie van afstellen is, maar wat af te stellen? Kan het wel bij de dealer ofzo laten doen, maar dan ben ik de hoofdprijs kwijt natuurlijk. 70 euri per uur vragen ze daar :gun:

Weet iemand wat te doen? Komt iemand dit bekend voor??
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

carburateur (laten) reviseren

zou je zelf kunnen doen, anders ff naar MB
Immer wieder die verdammte Holländer
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

-Ray- schreef:carburateur (laten) reviseren

zou je zelf kunnen doen, anders ff naar MB
hmm ok, ik weet idd wel dat ze bij MB een revisie setje te koop hebben. daarmee kan ik het doen??

37 euri kost ie, is het moeilijk zelf te doen?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee hoorm alleen goed kijken wat je doet.

alles weer ik mekaar zetten zoals het gezeten heeft :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

prima bedankt! :))

ga ik ffies dat setje bestellen.
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

ed_pret schreef:
Jacco Osté schreef:BY-55-ZJ, weer een onbekende :)
hehe grappig ik was 2 weken geleden in rdam bij sloperijtjes bij de hoofdweg en toen stond deze daar in de loods van een sloperijtje

die is flink gepoetst hoor maar ik vond het niet echt een nette bak, echt uitgeleefd, waarschijnlijk issie nu gepoetst en gestofzogen.

vraag me wel af hoe ie motorisch/technisch is, dat heb ik niet echt kunnen bekijken
ik ben een jaar of 3 geleden naar die kerel geweest omdat hij ook een rode GTT had staan... ENORM veel kwalen!!!

-achteraan kon je je hand in de driehoeken daar steken en de banden voelen (beetje roest)
-zijdorpels konden niet roesten want er zaten er gene in, had ze uitgeslepen...
-liet MAX de auto een 5tal minuten draaien en heb surieus moetten aandringen om hem langer te laten draaien en zag toen dat de fan niet aansloeg
-veeeeel speling op de waterpomp (was nu nog het minste)
-mocht er niet meer rijden
-deur aan chaffeurskant kon niet toe, hing af...
-en roest roest roest

hij had aan telefoon gezegd dat het een PRIMA GTT was zonder kosten, dus ik had een 360km's afgelegd naar hem om zo'n roestbak te gaan bekijken, dan vroeg hij zichzelf af waarom ik hem niet meenam, was trouwens een 500€ van de prijs aant afdoen zonder dat ik moest afbiedden!

dus ik hoop dat het dezelfde niet is...
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ging gister mn bougies ff nakijken, zien er niet echt lekker meer uit. daarbij heb ik ook dat ik 3 renault bougies heb en 1 champion :s

Maar nu wil ik ff nieuwe bestellen bij MB, nu kan ik kiezen tussen <1.1 bar en >1.1 bar. dus hoge en lage druk. welke te nemen??
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Jackson schreef:Ik ging gister mn bougies ff nakijken, zien er niet echt lekker meer uit. daarbij heb ik ook dat ik 3 renault bougies heb en 1 champion :s

Maar nu wil ik ff nieuwe bestellen bij MB, nu kan ik kiezen tussen <1.1 bar en >1.1 bar. dus hoge en lage druk. welke te nemen??
*hint* op welke druk rij je?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

dennisvr schreef:
Jackson schreef:Ik ging gister mn bougies ff nakijken, zien er niet echt lekker meer uit. daarbij heb ik ook dat ik 3 renault bougies heb en 1 champion :s

Maar nu wil ik ff nieuwe bestellen bij MB, nu kan ik kiezen tussen <1.1 bar en >1.1 bar. dus hoge en lage druk. welke te nemen??
*hint* op welke druk rij je?
zucht.. :p dat ik daar zelf nog niet aan dacht.. ja 0.9 ong..

maar kan het kwaad om dan gewoon de hoge druk te nemen? meer toekomst gericht zeg maar..
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

LeOke schreef:
ed_pret schreef:
Jacco Osté schreef:BY-55-ZJ, weer een onbekende :)
hehe grappig ik was 2 weken geleden in rdam bij sloperijtjes bij de hoofdweg en toen stond deze daar in de loods van een sloperijtje

die is flink gepoetst hoor maar ik vond het niet echt een nette bak, echt uitgeleefd, waarschijnlijk issie nu gepoetst en gestofzogen.

vraag me wel af hoe ie motorisch/technisch is, dat heb ik niet echt kunnen bekijken
ik ben een jaar of 3 geleden naar die kerel geweest omdat hij ook een rode GTT had staan... ENORM veel kwalen!!!

-achteraan kon je je hand in de driehoeken daar steken en de banden voelen (beetje roest)
-zijdorpels konden niet roesten want er zaten er gene in, had ze uitgeslepen...
-liet MAX de auto een 5tal minuten draaien en heb surieus moetten aandringen om hem langer te laten draaien en zag toen dat de fan niet aansloeg
-veeeeel speling op de waterpomp (was nu nog het minste)
-mocht er niet meer rijden
-deur aan chaffeurskant kon niet toe, hing af...
-en roest roest roest

hij had aan telefoon gezegd dat het een PRIMA GTT was zonder kosten, dus ik had een 360km's afgelegd naar hem om zo'n roestbak te gaan bekijken, dan vroeg hij zichzelf af waarom ik hem niet meenam, was trouwens een 500€ van de prijs aant afdoen zonder dat ik moest afbiedden!

dus ik hoop dat het dezelfde niet is...
auto komt me bekend voor. heeft die niet ooit in zuid limburg rondgereden?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dat kan kwaad, gewoon de normale nemen.

Dat ik op 1,3 bar reed had ik ook nog de normale B8EVX bougies en dat liep prima. Te kouwe bougies blaast ie namelijk uit.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Steven schreef:Ja dat kan kwaad, gewoon de normale nemen.

Dat ik op 1,3 bar reed had ik ook nog de normale B8EVX bougies en dat liep prima. Te kouwe bougies blaast ie namelijk uit.
ok prima. dan ga ik voor de lage druk :)) bedannkt!

dan had ik nog ff een vraag.. welke olie kan ik er het beste in gooien?? had al wat gezocht op het forum hierzo maar werd er niet wijzer van. de ene zegt dit en de andere zegt weer dat :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en zo blijft het gaan....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pff, nog steeds blijft 10W40 voor 9 van de 10 ouwe autos het meest geschikt (S)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

ok bedankt..

mja je kan beter een stomme vraag stellen dan het helemaal neit vragen..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das waar (D)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beter wordt er eens een database opgesteld met een FAQ per merk.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja.
Idd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan ga ik ook maar een 'domme' vraag stellen... :)

Wat zouden jullie in een vers gereviseerd blok gooien? vol syntheet of half? En waarom? :P
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:Ja dat kan kwaad, gewoon de normale nemen.

Dat ik op 1,3 bar reed had ik ook nog de normale B8EVX bougies en dat liep prima. Te kouwe bougies blaast ie namelijk uit.
ja als een nachtkaars :~
Immer wieder die verdammte Holländer
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Merijn schreef:Dan ga ik ook maar een 'domme' vraag stellen... :)

Wat zouden jullie in een vers gereviseerd blok gooien? vol syntheet of half? En waarom? :P
Shell
Premium HELIX PLUS 5W-40
Premium HELIX ULTRA RACING 10W-60

Of 10W40 van Castrol. Die dure. :p in 5 liter jerrycans.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gewoon goedkopie en na 150 km vervangen en dan dure erin :)
Steven schreef:Beter wordt er eens een database opgesteld met een FAQ per merk.
datum verwacht was toch 2038 ofzo? :lol:
Gesloten