BigY's Clio 1.8 16v projectendraadje

Vertel hier alles over je project.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Is toch hetzelfde. :lol:
Hij zit inderdaad in Uje.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ah, daar woont mijn broer ook, dan zal ik de Clio vast een keer tegen komen (Y)
BigY
Berichten: 53
Lid geworden op: di 12 jun 2007 8:17
Locatie: GL

Ik krijg van alle kanten lui die mijn auto willen kopen...en toch twijfel ik. De taartschep is eraf, stickers ook, gele koni's besteld en zaterdag ga ik mijn bacarra bekleding ophalen.

Denk dat ik hem maar gewoon hou.. :bang:
BigY
Berichten: 53
Lid geworden op: di 12 jun 2007 8:17
Locatie: GL

Ronnie schreef:Ah, daar woont mijn broer ook, dan zal ik de Clio vast een keer tegen komen (Y)
Wie weet...ze staat wel in de garage als ze thuis is...dus langs de kant zal je haar wel niet zien staan.
BigY
Berichten: 53
Lid geworden op: di 12 jun 2007 8:17
Locatie: GL

[img]http://img108.imageshack.us/img108/8139/clio2jd8.jpg[/img]

Zo staat ze er nu bij. Zonder stickers en taartschep (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Andere sideskirts zou het helemaal afmaken, maar je moet wel de velgen zilver houden :wink: Als je ze goud maakt, krijg je al snel zo'n Williams-wannabe look vind ik...zilver is mooi man (Y) :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yep. Gewoon zo grijs/zilver houden. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ziet er goed uit Alex. Houdt niet zo van hele extreme auto's, maar vind deze een van de uitzonderingen! Ligt dat 160 pk blok er nog in eigenlijk?
BigY
Berichten: 53
Lid geworden op: di 12 jun 2007 8:17
Locatie: GL

Dat blok ligt er nog in ja...en doet het aardig >-) maar kan haar pas echt uitlaten als ik het een en het ander heb vervangen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

rijd maar voorzichtig, voor je het weet hang je ergens tegenaan of word je geflitst :wink: :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zometeen een paar mooie gele rakkers eronder en hoeken maar met dat ding. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

WTF? Gaat ie er alweer uit??
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

borderline?
:D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ja, op de startmotor zit de DIKKE kabel, en een klein schuifstekkertje.

Dit schuifstekkertje vervang je door een kabel waar je zelf zo'n stekkertje aan gemaakt hebt, en de andere kant hang je aan de accu.
Dan gaat de startmotor METEEN draaien!

(Met het kleine kabeltje bekrachtig je het Relais, welke 1 het tandwiel naar buiten ramt, en 2 zorgt voor het 'Grote' contact, zodat de startmotor gaat draaien. Het grote contact maakt pas contact wanneer het tandwiel helemaal naar buiten is. Is het kleine kabeltje dus niet krachtig genoeg, dan klemt het tandwiel halverwege het vliegwiel, en maakt het grote contact nooit contact.

Resultaat: je hoort klik, en dan gaat er verder niks draaien.

Met die kabel direct aan de accu weet je in ieder geval dat er voldoende peut op dat relais komt. Gaat de startmotor dan wél draaien, dan weet je dus dat het originele kabeltje wat weinig peut heeft.

De oorzaak kan zijn dat het kabeltje rot is, het stekkertje rot is (maar daar heb ik al eens een nieuwe op gezet), of ergens tussen contactslot (het kabeltje zit daar direct op, op de 'startstand' van het contactslot) en de startmotor. Een startonderbreker bijvoorbeeld met wat stekkers kan wat weerstand zijn.

Succes! Ik weet nog wel wat oplossingen, als het inderdaad te weinig peut is. Dus eerst eens testen met die kabel direct op de accu. En auto in de vrij en van contact AF! Zo gaat de startmotor wel rond maar start ie niet, dat is fijner testen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Zie hem ook ineens te koop staan :~
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

:s Nu al? ben je hem nu alweer zat dan :(
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Plaats reactie