succes manRemon-CL10 schreef:Zondag ga ik kijken bij die GrandPrix nr. 466. Hopen dat het wat is en dat ie in goede staat is!
echt zonde om zo je eigen werk te zien eindigen zegmikko schreef:Nou...de in 110% verkerende Clio die ik 2 maanden geleden heb verkocht voor 3400 euro staat nu te koop voor 1350 bij een of andere malafide handelaar.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... rGW1hQCDen
Heeft de 2.0ltr Patrick motor in de soep gereden en het repareren was ben ik bang teveel moeite..
*Motor is niet goed meer, de nieuwe eigenaar heeft lekker lopen trappen..zonde![]()
![]()
Of ze hebben een wissel uitgevoerd..
*Nieuwe Weitec verlagingsset
*Zo goed als nieuwe banden
*Hele voorkant en deuren opnieuw gespoten
*Mooi interieur
*Koppeling zgan, bak deed het ook nog keurig
Niet kopen voor dat geld..is mijn tip.
Vraag 1 : geen idee, vraag 2 : http://www.winparts.nl/Dennis_16v schreef:bah echt zuur![]()
maar even 2 andere vraagjes
1. Mijn claxon doet t op t moment niet meer, hoe kan dit verholpen worden, heb verder nog geen technisch onderzoek gedaan
2. Er is hier wel vaker een site langsgekomen waar je gewone auto onderdelen kon bestellen. Meende dat een phase grill daar iets van 15 euro kostte, dealer vraagt zich 61,15
nou zal volgend weekend maar weer ff kijken dan.mikko schreef:Heb hetzelfde probleem gehad, heb het toen inderdaad opgelost door een 'nieuwe' van de sloop te halen.
ik ben nu bezig met mijn 4e licht schakelaar. Heb bij de 3e ook geprobeerd om het te fixen, maar is niet gelukt. Heb hem uit elkaar getrokken en toen vielen alle onderdeeltjes er uit. Nieuwe bij de dealer is vrij duur, op de sloop moet je de mzzl hebben dat je er 1 vind. En dna hopen dat die het wel een tijdje uithoudt.jiggy schreef:als ik het grote licht aan wil dien en de hendel naar mijn toe trek blijft het niet hangen en het grote licht gaat niet aan. normaal hoor je dan een klik en blijft de hendel hangen. iemand enige idee of dat beetje makkelijk te maken is of dat ik een andere moet halen bij de sloop.
Siempie schreef:ik ben nu bezig met mijn 4e licht schakelaar. Heb bij de 3e ook geprobeerd om het te fixen, maar is niet gelukt. Heb hem uit elkaar getrokken en toen vielen alle onderdeeltjes er uit. Nieuwe bij de dealer is vrij duur, op de sloop moet je de mzzl hebben dat je er 1 vind. En dna hopen dat die het wel een tijdje uithoudt.jiggy schreef:als ik het grote licht aan wil dien en de hendel naar mijn toe trek blijft het niet hangen en het grote licht gaat niet aan. normaal hoor je dan een klik en blijft de hendel hangen. iemand enige idee of dat beetje makkelijk te maken is of dat ik een andere moet halen bij de sloop.
Je kan eventueel nog wel grootlicht gebruiken. Moet je de hendel naar je toe trekken, en terugdraaien op stadslicht. Dan gaat je grootlicht aan. Houd je hem dan naar je toe getrokken en draai je hem weer terug op de dimlicht stand dan blijft het grootlicht branden.
Ik ben er dus vanmiddag geweest en het was niet zo'n succes. Hij was niet in de staat waarin ik dacht dat hij was. Even een paar punten die mij opvielen:-Ray- schreef:succes manRemon-CL10 schreef:Zondag ga ik kijken bij die GrandPrix nr. 466. Hopen dat het wat is en dat ie in goede staat is!
J-P-S schreef:
- Rare bobbels onder lak bij achter wielscherm. Leek niet echt op roest, waren 2 grote bobbels. De rest van de wielkastrand voelde goed aan;
gegarandeert roest, moet alleen nog doorkomen![]()
Was ik ook al bang voor ja...
- Lak in de achterbak (onder tapijt) waren grote stukken uit gebarsten (tik van achteren?)
zat er wel een geribbelde plaat in, of rechts? wanneer hij geribbeld is lijkt me de kans klein dat hij schade heeft gehad. kun je zien aan vouwen in het plaatwerk.
De plaat had wel gewoon de ribbels in de achterbak.
- De binnenkant van de achterklep aan de onderkant zat helemaal vol met roest en was slecht bijgewerkt;
hier zit de klep aaneengemaakt. er zitten wel kleine gaatjes in, echter als die dichtzitten kan er water blijven staan. is wel iets wat je vaker tegen kan komen net als de achterschermen.
- Scheurtje in het linkervoorscherm;
kan gebeuren, wat wil je met zo'n oudere auto![]()
- Aan de bovenkant van de deur een stuk naderhand slecht bijgespoten.
tekenen van schade in het verleden?
- Tussen achterbumper en achterlicht kon ik heel mijn hand schuiven....
een schadegevalletje wellicht, of gewoon niet netjes opgehangen.
Bij het rijden viel ook op dat het stuur een aardig grote speling in de middenstand had (wel makkelijk op te lossen) en dat bij elke keer dat ik instuurde ik de abs pomp hoorde![]()
Het meest aparte aan de auto vond ik zijn snelheid... Ik rij zelf een Clio 1.4 en dacht dus dat de 16v veel sneller zou zijn. Ik had tijdens het rijden niet echt het gevoel dat de auto snel wasWe waren erheen gegaan in een RSi en die liep naar mijn idee veel harder... Misschien had ik hem verder door moeten trekken. Ben niet hoger dan de 5500 toeren geweest, maar niet echt een snelheidsgevoel gehad.
speling komt vaker voor. kan meerdere oorzaken hebben, echter het is vaak de stuurkolom. als je het stuur draait hoor je de stuurbekrachtigingspomp, geen abs pomp. het kan wel eens wat uitmaken als je er nieuwe olie indoet. als hij licht stuurt is het goedeen 1.8 rsi vergelijk met een 16v is apart. met name onderin heeft een rsi een bak power daar waar een 16v het moet hebben van de hogere toeren.
Tuurlijk de stuurbekrachtigingspompWas al laat gister
Ik heb wel spijt dat ik hem niet even lekker door getrokken heb.... Hij stuurde wel licht maar vond hem op de snelweg niet erg direct omdat die stuurkolom dus speling heeft (waarschijnlijk)
gewoon rustig verder kijken hoor, er worden wel eens vaker gp's aangeboden. je hebt wel indrukken opgedaan die je nu fijn mee kan nemen naar de volgende auto![]()
succes![]()
Er staat nog een GP op marktplaats die maar 132.000 gelopen heeft. Lijkt me ook wel wat alleen die foto's zijn gaar die erbij staan. Ik zat ook nog te denken om er een uit Duitsland te halen maar weet niet of dat slim is...
Weet iemand hoeveel het kost om zo'n ding in te voeren?
TUV of APK boeit me geen flikker...Riël Notermans schreef:t is uiteindelijk toch allemaal ouwe meuk hoor, historie of niet. Bovendien vertrouw ik eerder een duitse met TUV dan een nederlandse met APK ...
vanvoor gele koni veren, achteraan ook wat laten zakken zodat voor - achter zowat gelijk ligt. ik gok een 3 cm, mogelijk ?J-P-S schreef:is hij veel verlaagd? wanneer 35-40mm verlaagd zal misschien een klein beetje schuren.
euhMerijn schreef:Waarom persé een GP en niet gewoon een nette phase 2? Dat vergroot je keus aanzienlijk en GP's zijn echt geen spat beter. Altijd import, dus vaak geen historie bekend. Ik zou het wel weten...