ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Remon

Dat lijkt me echt zuur om zo je auto terug te zien (N) (U)
mikko
Contacteer:

Een aantal foto's van voor de verkoop:

[img]http://www.gladiool.demon.nl/clio2.jpg[/img]
[img]http://www.gladiool.demon.nl/clio3.jpg[/img]
[img]http://www.gladiool.demon.nl/clio4.jpg[/img]

Ze nemen geen eens de moeite om fatsoenlijke fotos te maken.. :(
-Ray-
Contacteer:

Remon-CL10 schreef:Zondag ga ik kijken bij die GrandPrix nr. 466. Hopen dat het wat is en dat ie in goede staat is! :D
succes man :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

mikko schreef:Nou...de in 110% verkerende Clio die ik 2 maanden geleden heb verkocht voor 3400 euro staat nu te koop voor 1350 bij een of andere malafide handelaar.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... rGW1hQCDen

Heeft de 2.0ltr Patrick motor in de soep gereden en het repareren was ben ik bang teveel moeite..

*Motor is niet goed meer, de nieuwe eigenaar heeft lekker lopen trappen..zonde (U) :gun:
Of ze hebben een wissel uitgevoerd..

*Nieuwe Weitec verlagingsset
*Zo goed als nieuwe banden
*Hele voorkant en deuren opnieuw gespoten
*Mooi interieur
*Koppeling zgan, bak deed het ook nog keurig

Niet kopen voor dat geld..is mijn tip.
echt zonde om zo je eigen werk te zien eindigen zeg (N) Ik ben bang dat het me echt pijn gaat doen als ik de mijne ga verkopen als ik dit zo zie(U)
PaulM

:S stefan dat is echt zuur :S heb je verder niks meer van die loser gehoord?
Dennis_16v

bah echt zuur :( (N)

maar even 2 andere vraagjes

1. Mijn claxon doet t op t moment niet meer, hoe kan dit verholpen worden, heb verder nog geen technisch onderzoek gedaan :)

2. Er is hier wel vaker een site langsgekomen waar je gewone auto onderdelen kon bestellen. Meende dat een phase grill daar iets van 15 euro kostte, dealer vraagt zich 61,15 :~
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
mikko
Contacteer:

Dennis_16v schreef:bah echt zuur :( (N)

maar even 2 andere vraagjes

1. Mijn claxon doet t op t moment niet meer, hoe kan dit verholpen worden, heb verder nog geen technisch onderzoek gedaan :)

2. Er is hier wel vaker een site langsgekomen waar je gewone auto onderdelen kon bestellen. Meende dat een phase grill daar iets van 15 euro kostte, dealer vraagt zich 61,15 :~
Vraag 1 : geen idee, vraag 2 : http://www.winparts.nl/

:)

@ Paul, nee heb niks meer van hem vernomen.
cliofreak

weet iemand hoe je de abs sensor uit de fusee krijgt?
Bart V

Aandrijfas uit de fusee halen, sensor inspuiten met kruipolie, en dan voorzichtig met een dop 11 of 12 de sensor naar buiten tikken.
jiggy
Contacteer:

als ik het grote licht aan wil dien en de hendel naar mijn toe trek blijft het niet hangen en het grote licht gaat niet aan. normaal hoor je dan een klik en blijft de hendel hangen. iemand enige idee of dat beetje makkelijk te maken is of dat ik een andere moet halen bij de sloop.
mikko
Contacteer:

Heb hetzelfde probleem gehad, heb het toen inderdaad opgelost door een 'nieuwe' van de sloop te halen.
jiggy
Contacteer:

mikko schreef:Heb hetzelfde probleem gehad, heb het toen inderdaad opgelost door een 'nieuwe' van de sloop te halen.
nou zal volgend weekend maar weer ff kijken dan.
Siempie

jiggy schreef:als ik het grote licht aan wil dien en de hendel naar mijn toe trek blijft het niet hangen en het grote licht gaat niet aan. normaal hoor je dan een klik en blijft de hendel hangen. iemand enige idee of dat beetje makkelijk te maken is of dat ik een andere moet halen bij de sloop.
ik ben nu bezig met mijn 4e licht schakelaar. Heb bij de 3e ook geprobeerd om het te fixen, maar is niet gelukt. Heb hem uit elkaar getrokken en toen vielen alle onderdeeltjes er uit. Nieuwe bij de dealer is vrij duur, op de sloop moet je de mzzl hebben dat je er 1 vind. En dna hopen dat die het wel een tijdje uithoudt.

Je kan eventueel nog wel grootlicht gebruiken. Moet je de hendel naar je toe trekken, en terugdraaien op stadslicht. Dan gaat je grootlicht aan. Houd je hem dan naar je toe getrokken en draai je hem weer terug op de dimlicht stand dan blijft het grootlicht branden.
jiggy
Contacteer:

Siempie schreef:
jiggy schreef:als ik het grote licht aan wil dien en de hendel naar mijn toe trek blijft het niet hangen en het grote licht gaat niet aan. normaal hoor je dan een klik en blijft de hendel hangen. iemand enige idee of dat beetje makkelijk te maken is of dat ik een andere moet halen bij de sloop.
ik ben nu bezig met mijn 4e licht schakelaar. Heb bij de 3e ook geprobeerd om het te fixen, maar is niet gelukt. Heb hem uit elkaar getrokken en toen vielen alle onderdeeltjes er uit. Nieuwe bij de dealer is vrij duur, op de sloop moet je de mzzl hebben dat je er 1 vind. En dna hopen dat die het wel een tijdje uithoudt.

Je kan eventueel nog wel grootlicht gebruiken. Moet je de hendel naar je toe trekken, en terugdraaien op stadslicht. Dan gaat je grootlicht aan. Houd je hem dan naar je toe getrokken en draai je hem weer terug op de dimlicht stand dan blijft het grootlicht branden.
:lol: jah idd daar was ik ook al achter gekomen om het grote licht aan te krijgen.
Johan_16v
Contacteer:

ff vraagje: passen 215/40/16 banden zonder problemen onder een 16v?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

is hij veel verlaagd? wanneer 35-40mm verlaagd zal misschien een klein beetje schuren.
Remon

-Ray- schreef:
Remon-CL10 schreef:Zondag ga ik kijken bij die GrandPrix nr. 466. Hopen dat het wat is en dat ie in goede staat is! :D
Ik ben er dus vanmiddag geweest en het was niet zo'n succes. Hij was niet in de staat waarin ik dacht dat hij was. Even een paar punten die mij opvielen:

- Rare bobbels onder lak bij achter wielscherm. Leek niet echt op roest, waren 2 grote bobbels. De rest van de wielkastrand voelde goed aan;
- Lak in de achterbak (onder tapijt) waren grote stukken uit gebarsten (tik van achteren?)
- De binnenkant van de achterklep aan de onderkant zat helemaal vol met roest en was slecht bijgewerkt;
- Scheurtje in het linkervoorscherm;
- Aan de bovenkant van de deur een stuk naderhand slecht bijgespoten. Kleurverschil en je zag precies waar er afgeplakt was;
- Verzakking in plamuur op strakgemaakte motorkap;
- Tussen achterbumper en achterlicht kon ik heel mijn hand schuiven....

Verder zag de auto er op wel mooi uit. Goed in de lak enzo. Hij was wel nat van de regen, dus heb dat eigenlijk niet goed kunnen beoordelen.

Verder heb ik er een stukje in gereden en moet zeggen dat hij wel heel lekker soepel reed. Schakelen ging lekker. Motor draaide stationair op constant toerental. Wel dacht ik te horen dat inderdaad scherpere nokkenassen gemonteerd waren.

Bij het rijden viel ook op dat het stuur een aardig grote speling in de middenstand had (wel makkelijk op te lossen) en dat bij elke keer dat ik instuurde ik de abs pomp hoorde (N)
Het meest aparte aan de auto vond ik zijn snelheid... Ik rij zelf een Clio 1.4 en dacht dus dat de 16v veel sneller zou zijn. Ik had tijdens het rijden niet echt het gevoel dat de auto snel was :~ We waren erheen gegaan in een RSi en die liep naar mijn idee veel harder... Misschien had ik hem verder door moeten trekken. Ben niet hoger dan de 5500 toeren geweest, maar niet echt een snelheidsgevoel gehad.

Al met al was ik wel redelijk teleurgesteld in de staat van de auto... Helemaal voor niks naar Leiden geweest. Hopen dat er binnenkort andere leuke Grand Prix worden aangeboden :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zondag ga ik kijken bij die GrandPrix nr. 466. Hopen dat het wat is en dat ie in goede staat is! :D

Ik ben er dus vanmiddag geweest en het was niet zo'n succes. Hij was niet in de staat waarin ik dacht dat hij was. Even een paar punten die mij opvielen:

- Rare bobbels onder lak bij achter wielscherm. Leek niet echt op roest, waren 2 grote bobbels. De rest van de wielkastrand voelde goed aan;

gegarandeert roest, moet alleen nog doorkomen :wink:

- Lak in de achterbak (onder tapijt) waren grote stukken uit gebarsten (tik van achteren?)

zat er wel een geribbelde plaat in, of rechts? wanneer hij geribbeld is lijkt me de kans klein dat hij schade heeft gehad. kun je zien aan vouwen in het plaatwerk.

- De binnenkant van de achterklep aan de onderkant zat helemaal vol met roest en was slecht bijgewerkt;

hier zit de klep aaneengemaakt. er zitten wel kleine gaatjes in, echter als die dichtzitten kan er water blijven staan. is wel iets wat je vaker tegen kan komen net als de achterschermen.

kan gebeuren, wat wil je met zo'n oudere auto :p

- Aan de bovenkant van de deur een stuk naderhand slecht bijgespoten.

tekenen van schade in het verleden?

Kleurverschil en je zag precies waar er afgeplakt was;

- Verzakking in plamuur op strakgemaakte motorkap;

een schadegevalletje wellicht, of gewoon niet netjes opgehangen.

Verder zag de auto er op wel mooi uit. Goed in de lak enzo. Hij was wel nat van de regen, dus heb dat eigenlijk niet goed kunnen beoordelen.

Verder heb ik er een stukje in gereden en moet zeggen dat hij wel heel lekker soepel reed. Schakelen ging lekker. Motor draaide stationair op constant toerental. Wel dacht ik te horen dat inderdaad scherpere nokkenassen gemonteerd waren.

Bij het rijden viel ook op dat het stuur een aardig grote speling in de middenstand had (wel makkelijk op te lossen) en dat bij elke keer dat ik instuurde ik de abs pomp hoorde (N)
Het meest aparte aan de auto vond ik zijn snelheid... Ik rij zelf een Clio 1.4 en dacht dus dat de 16v veel sneller zou zijn. Ik had tijdens het rijden niet echt het gevoel dat de auto snel was :~ We waren erheen gegaan in een RSi en die liep naar mijn idee veel harder... Misschien had ik hem verder door moeten trekken. Ben niet hoger dan de 5500 toeren geweest, maar niet echt een snelheidsgevoel gehad.

speling komt vaker voor. kan meerdere oorzaken hebben, echter het is vaak de stuurkolom. als je het stuur draait hoor je de stuurbekrachtigingspomp, geen abs pomp. het kan wel eens wat uitmaken als je er nieuwe olie indoet. als hij licht stuurt is het goed :) een 1.8 rsi vergelijk met een 16v is apart. met name onderin heeft een rsi een bak power daar waar een 16v het moet hebben van de hogere toeren.

Al met al was ik wel redelijk teleurgesteld in de staat van de auto... Helemaal voor niks naar Leiden geweest. Hopen dat er binnenkort andere leuke Grand Prix worden aangeboden :)

gewoon rustig verder kijken hoor, er worden wel eens vaker gp's aangeboden. je hebt wel indrukken opgedaan die je nu fijn mee kan nemen naar de volgende auto :)

succes (Y)
Remon

J-P-S schreef:

gegarandeert roest, moet alleen nog doorkomen :wink:

Was ik ook al bang voor ja...

zat er wel een geribbelde plaat in, of rechts? wanneer hij geribbeld is lijkt me de kans klein dat hij schade heeft gehad. kun je zien aan vouwen in het plaatwerk.

De plaat had wel gewoon de ribbels in de achterbak.

hier zit de klep aaneengemaakt. er zitten wel kleine gaatjes in, echter als die dichtzitten kan er water blijven staan. is wel iets wat je vaker tegen kan komen net als de achterschermen.

kan gebeuren, wat wil je met zo'n oudere auto :p

- Aan de bovenkant van de deur een stuk naderhand slecht bijgespoten.

tekenen van schade in het verleden?

een schadegevalletje wellicht, of gewoon niet netjes opgehangen.

speling komt vaker voor. kan meerdere oorzaken hebben, echter het is vaak de stuurkolom. als je het stuur draait hoor je de stuurbekrachtigingspomp, geen abs pomp. het kan wel eens wat uitmaken als je er nieuwe olie indoet. als hij licht stuurt is het goed :) een 1.8 rsi vergelijk met een 16v is apart. met name onderin heeft een rsi een bak power daar waar een 16v het moet hebben van de hogere toeren.

Tuurlijk de stuurbekrachtigingspomp :D Was al laat gister :wink: Ik heb wel spijt dat ik hem niet even lekker door getrokken heb.... Hij stuurde wel licht maar vond hem op de snelweg niet erg direct omdat die stuurkolom dus speling heeft (waarschijnlijk)

gewoon rustig verder kijken hoor, er worden wel eens vaker gp's aangeboden. je hebt wel indrukken opgedaan die je nu fijn mee kan nemen naar de volgende auto :)

succes (Y)

Er staat nog een GP op marktplaats die maar 132.000 gelopen heeft. Lijkt me ook wel wat alleen die foto's zijn gaar die erbij staan. Ik zat ook nog te denken om er een uit Duitsland te halen maar weet niet of dat slim is...
Weet iemand hoeveel het kost om zo'n ding in te voeren?
Riël
Über-Spammer

Niet veel meer, paar 400 euro schat ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Remon

Niet echt nee... En ook al bijna 2 ton gelopen.
Vind ik deze leuker:

Cliko GP
Laatst gewijzigd door Remon op ma 25 jun 2007 7:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarom persé een GP en niet gewoon een nette phase 2? Dat vergroot je keus aanzienlijk en GP's zijn echt geen spat beter. Altijd import, dus vaak geen historie bekend. Ik zou het wel weten... ;)
Merijn
Über-Spammer

En doe iets aan die lange links, mensen... Dit is geen doen. Zelfs niet op een 19" op hoogste resolutie.
Riël
Über-Spammer

t is uiteindelijk toch allemaal ouwe meuk hoor, historie of niet. Bovendien vertrouw ik eerder een duitse met TUV dan een nederlandse met APK ...
Remon

Ik wil zo graag een GP om de kleur. Ik vind 432 zoveel mooier dan 449! Ik heb er ook aan zitten denken om die compleet overgespoten phase1 maar wel phase 2 uitgevoerde 16v te kopen (stond hier op de RTC markt)(ken die jongen) Maar vind toch 432 mooier...

Alhoewel ik nu wel begin te twijfelen of ik die niet moet kopen... Moeten dan wel sideskirts op omdat de dorpels er niet uitzien maar ik zou niet weten waar ik Lesterskirts vandaan zou moeten halen... Die op hun site staan zijn volgens mij niet degene die ik bedoel.
Merijn
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:t is uiteindelijk toch allemaal ouwe meuk hoor, historie of niet. Bovendien vertrouw ik eerder een duitse met TUV dan een nederlandse met APK ...
TUV of APK boeit me geen flikker... :) Algehele staat van de auto zegt meer dan een keuring. Dat heb ik wel gemerkt met mijn Williams. Elk stinkhok waarvan de gordels het doen en de lampen zijn afgesteld komt door de APK ongeveer.

Doe mij maar een auto met historie erbij, hoe oud de auto ook mag zijn. Je merkt snel genoeg of er bespaard is op een auto of niet.
Johan_16v
Contacteer:

J-P-S schreef:is hij veel verlaagd? wanneer 35-40mm verlaagd zal misschien een klein beetje schuren.
vanvoor gele koni veren, achteraan ook wat laten zakken zodat voor - achter zowat gelijk ligt. ik gok een 3 cm, mogelijk ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

moet wel gaan. het zal voor wel een beetje aanlopen bij insturen, en achter bij inveren. maar als je dat voor lief neemt.... :)
Johan_16v
Contacteer:

hmm liever niet natuurlijk. zijn er mensen hier die ook effectief deze banden hebben opliggen? heb nu 195/45/16 erop maar 215/40/16 lijkt me toch een stuk strakker uit te zien.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zijn wel wat mensen, die hebben dat dus een klein beetje.

rijd jij wel eens met mensen achterin? ik zelden, maar als je door een kuil rijd hoor je ze even schrapen achter :)
Remon

Iemand toevallig bekend met deze 16v?

Clio 16v

Jammer dat de foto zo klein is...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik ken hem niet. maar het kan nooit kwaad om naar wat verschillende te gaan kijken om ze te kunnen vergelijken qua technishce en optische staat.
BigY

Hi,

Ik wil deze clio gaan kopen

http://blueclio16v.50megs.com/

Iemand bekend met deze wagen? volgens mij is hij lid van deze club lol.
-Ray-
Contacteer:

Merijn schreef:Waarom persé een GP en niet gewoon een nette phase 2? Dat vergroot je keus aanzienlijk en GP's zijn echt geen spat beter. Altijd import, dus vaak geen historie bekend. Ik zou het wel weten... ;)
euh :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Gesloten