Sasje - nieuwe 5 1.4 monopoint uit '93 (probleem opgelost)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
SasjeSuper5
Contacteer:

Hoi hoi,
sas heeft weer een viertal wielen onder haar kont:
een vijfje 'Five' uitvoering uit 1993 met 75000 op de teller
een goedkoop 1.4tje om mee op vakantie te gaan

MAAR
aangezien ik altijd auto's koop die iets hebben :~

ik heb deze auto in de stad proef gereden, en de eigenaar zei dat ie niet zo rap was en dat het wel even duurt voordat je op de 80 zit
ik dacht: hij vind em gewoon niet snel genoeg, maar ik vind het wel prima rijden

alleen eenmaal betaald reed ik ermee naar huis en toen bleek dat ie gewoon niet boven de 80 km/h uitkomt! hij trekt ook niet goed door en gaat al snel schokken (niet ernstig) en als je dan overschakeld merkt je duidelijk dat je te lage toeren rijdt en komt ie helemaal langzaam op gang.

ik dacht in eerste instantie, hij is gewoon dichtgekoold. hij is namelijk van zijn oma geweest, hij had em pas een jaar. oma heeft er alleen korte stukken mee gereden en hij reed zelf alleen 80 km wegen. dus dan is 75000 km in 23 jaar ook niet zo gek!

maar nu begin ik toch te twijfelen of dat het wel is, hij rijd namelijk beter als ie net gestart is dan als ie warm is. kan het aan de koelvloeistof sensor liggen?

ik heb even wat foto's genomen van de motorruimte om even het een en ander duidelijk te krijgen:

[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... e/vaag.jpg[/img]

hier zie je de splinternieuwe lambdasonde, dus daar kan het niet aan liggen. ik vraag me af: waar is die slang voor van het uitlaatspruitstuk naar de inlaat? warme lucht om in de winter warm te rijden?

[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... e/temp.jpg[/img]

dit is neem ik aan de koelvloeistofsensor, is net even doorgemeten gaf 68 ohm aan bij warme motor (liep af, van 69 naar 68 )
zou deze dan vervangen moeten worden? (ik weet die waardes niet wat het hoort te zijn)

[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... tekker.jpg[/img]

hier mist een stekker aan de ontsteking, hoort dat zo? bij me vorige vijf (gtt) zat hier wel een stekker in namelijk.

[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... tekker.jpg[/img]

deze stekker hangt los, hoort dat?

[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... edicht.jpg[/img]

hier zit een vacuumleiding dicht, en het slangetje dat er op hoort hangt er los naast.

ik twijfel aan deze dingen, omdat de auto verder helemaal origineel is en altijd in een renault garage is onderhouden. lijkt me gek dat ze zomaar stekkers loshalen of leidingen afdichten die wel ergens toe dienen.

weer een heel verhaal, mensen denken vast waar is ze nu weer aan begonnen :lol: maar ik ben er zeker van dat dit wel weer goed moet komen, hij start meteen en rijd (op de snelheid na) en schakelt prima. ik hoop dat ik van deze auto langer plezier ga hebben dan van de rest van mijn hokken :wink:

wie kan mij dus even wat tips geven waar ik naar moet kijken? ik heb in ieder geval al injectie systeem reiniger in de tank geflikkerd om te kijken of dat gaat helpen.

thanx alvast (F) [/img]
Laatst gewijzigd door SasjeSuper5 op di 19 jun 2007 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ja dat heb je als je een vreemde auto koopt
gte loopt goed (0) (0) (0)

nee hoor weer mooi kut
maar toch gefeliciteerd (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zit er een Kat onder? Misschien dat die ook dichtzit? Komt wel eens vaker voor in elke geval als de auto niet meer harder wil...

Rest van de bedrading geen idee...daar zul je ff een werkplaatshandboekje voor moeten pakken denk ik :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Car: Megane RS

stottert die of houdt die in, of wil hij gewoon niet harder?
Kijk die kat eens na idd zoals martijn zegt.
ook geen vastlopende remmen oid?
als je gas geeft in de vrij, stijgtie dan snel genoeg in toeren of ook maar half half?
en hoe is de kleur van de bougies? Staat van verdelerkap en kabels?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

dus nu is het sasjeslomevijf :lol: :lol: :lol: (0)
SasjeSuper5
Contacteer:

er zit idd een kat onder, zou best kunnen dat die verstopt zit ja
maar je voelt duidelijk dat het aan het lopen van de motor ligt, niet aan een vastlopende rem. in ze vrij rolt ie ook gewoon normaal door.

ik ga me bougies enzo maar eens nakijken...
Haas

als je kat verstopt zit, moet je dat duidelijk merken aan de hoeveeldheid uitlaatgas, alsie goed doorblaast is er niets aan de hand. Hij moet wel heel weinig/zacht blazen,wil dat t zijn.
Die stekker op je ontsteking mist daar niet hoor, tenminste die zat er bij mijn 1.4i van mijn Clio ook niet op :)
Allartino

SasjeSuper5 schreef: [img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... tekker.jpg[/img]

deze stekker hangt los, hoort dat?

]
deze stekker hangt bij mijn GTS ook los, en ik heb nergens last van, dus dat zal 'm ook niet zijn (vraag me trouwens wel af waar die stekker dan wel toe dient, maar dat terzijde.. :p

misschien een stomme opmerking: aangezien er een andere lamda sonde op zit: is dit wel de goeie?
5GTT & clio II 1.6 16v
Haas

[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... edicht.jpg[/img]

wat gaat waarheen? En sluit t eens aan zoals je denkt dat t zat en kijk of t dan beter is.. :0
Roy
Moderator

Ik zou die loszittende stekker wel even vasttapen als ik jou was. Als je fan nu aanslaat heb je best kans dat die stekker erin vastslaat. :)
5 GT Turbo '88 GT5
SasjeSuper5
Contacteer:

ik heb em even zo er tegen aan gezet voor de foto :P
maar heb probleem is 90% zeker de kat, hij blaast heel zachtjes van stationair tot half gas, en volgas ietsiepietsie meer...
morgen ochtend maar eens loshalen en leegmaken ofzo :)
thanx voor de tip
Haas

als je je kat er tussenuit sloopt, kijk dan wel ff over de middendemper niet ook dicht zit. Zelfde voor de achterrdemper. Achterdemper is meestal wel open, maar middendempers willen nog wel een hardnekkig dicht gaan zitten. In dat geval ff wat sjoppen met een lasapparaat en stijgerbuis. (of een nieuwe als je poet teveel hebt :P )
MartijnG
Über-Spammer

Of gewoon een rechte pijp >-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hooooo hooo
wacht even
inhouden niet bij koud en wel bij warm duid op lambda sonde werk
is de nieuwe gesoldeerd? gooi dan maar weg dat mag namelijk nooit
zal wel een universele inzitten

laat maar ff co meten bij warm
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

en die pot met die vacuumslang kan je zo laten
is een koolstof filter/tankontluchtings filter
geen echte nuttige functie
soort milleu gedoe
SasjeSuper5
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hooooo hooo
wacht even
inhouden niet bij koud en wel bij warm duid op lambda sonde werk
is de nieuwe gesoldeerd? gooi dan maar weg dat mag namelijk nooit
zal wel een universele inzitten

laat maar ff co meten bij warm
hij houd ook in bij koud hoor, alleen trekt ie dan iets langer door dan als ie warm is... maar rijd alsnog kut! en die lambdasonde is gewoon door renaultgarage gemonteerd en is NIET gesoldeerd
MartijnG
Über-Spammer

Tsja...andere optie zou misschien benzinefilter zijn?
SasjeSuper5
Contacteer:

koele poep!!! hij is gefixt :D
ik wou eerst de kat leeghalen, maar kreeg em niet los van eerste stuk uitlaat... toen bedacht ik mij ineens: ik heb nog een pijp in de schuur! dit was een pijp zonder tussendemper van een gtt
dus daar heb ik het eindstukje van de verstopte aan gelast, en net om half één nog even eronder geknoopt samen met me vriend (L)
daarna ff rondgescheurd door arnhem 8) hij rijd eindelijk weer 1.4 liter-achtig (Y) (Y)

bedankt voor de goeie tip, ik dacht echt dat het aan motorische dingen (injectiesysteem) of sensoren zou liggen... zoiets simpels had ik niet verzonnen! :pompom: sas is blij
MartijnG
Über-Spammer

Mooi zo (Y) Weer lekker rijden in je 5je :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hou je hem wel heel sas (Y)
Haas

(Y) :beer:
Mark van Nierop
Contacteer:

En de 160 er al voor gehad dan :lol:

Mareuh mooi dat ie het weer goed doet (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
SasjeSuper5
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:hou je hem wel heel sas (Y)
tot en met de vakantie in ieder geval wel, daarna miss een toertochtje...? :lol:
Mark van Nierop
Contacteer:

Maareuh nog een picca van de wagen zelf dan??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
SasjeSuper5
Contacteer:

ja sorry, ik heb em nog steeds niet gewassen :nee: :loser: :dSb: :|- O-)
heel slecht, maar het gaat gebeuren zodra het beter weer wordt. ik woon nog steeds in arnhem en als het ergens in nederland vaak regent, dan is het hier wel (N)

en eigenlijk moet ik nog wieldoppen halen :lol: wat slecht, een oma-vijf :p
Haas

niks wieldoppen, ff 35mm zakken, 1916v cupstalos eronder en gaaaan!
Plaats reactie