sas heeft weer een viertal wielen onder haar kont:
een vijfje 'Five' uitvoering uit 1993 met 75000 op de teller
een goedkoop 1.4tje om mee op vakantie te gaan
MAAR
aangezien ik altijd auto's koop die iets hebben

ik heb deze auto in de stad proef gereden, en de eigenaar zei dat ie niet zo rap was en dat het wel even duurt voordat je op de 80 zit
ik dacht: hij vind em gewoon niet snel genoeg, maar ik vind het wel prima rijden
alleen eenmaal betaald reed ik ermee naar huis en toen bleek dat ie gewoon niet boven de 80 km/h uitkomt! hij trekt ook niet goed door en gaat al snel schokken (niet ernstig) en als je dan overschakeld merkt je duidelijk dat je te lage toeren rijdt en komt ie helemaal langzaam op gang.
ik dacht in eerste instantie, hij is gewoon dichtgekoold. hij is namelijk van zijn oma geweest, hij had em pas een jaar. oma heeft er alleen korte stukken mee gereden en hij reed zelf alleen 80 km wegen. dus dan is 75000 km in 23 jaar ook niet zo gek!
maar nu begin ik toch te twijfelen of dat het wel is, hij rijd namelijk beter als ie net gestart is dan als ie warm is. kan het aan de koelvloeistof sensor liggen?
ik heb even wat foto's genomen van de motorruimte om even het een en ander duidelijk te krijgen:
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... e/vaag.jpg[/img]
hier zie je de splinternieuwe lambdasonde, dus daar kan het niet aan liggen. ik vraag me af: waar is die slang voor van het uitlaatspruitstuk naar de inlaat? warme lucht om in de winter warm te rijden?
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... e/temp.jpg[/img]
dit is neem ik aan de koelvloeistofsensor, is net even doorgemeten gaf 68 ohm aan bij warme motor (liep af, van 69 naar 68 )
zou deze dan vervangen moeten worden? (ik weet die waardes niet wat het hoort te zijn)
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... tekker.jpg[/img]
hier mist een stekker aan de ontsteking, hoort dat zo? bij me vorige vijf (gtt) zat hier wel een stekker in namelijk.
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... tekker.jpg[/img]
deze stekker hangt los, hoort dat?
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y262/s ... edicht.jpg[/img]
hier zit een vacuumleiding dicht, en het slangetje dat er op hoort hangt er los naast.
ik twijfel aan deze dingen, omdat de auto verder helemaal origineel is en altijd in een renault garage is onderhouden. lijkt me gek dat ze zomaar stekkers loshalen of leidingen afdichten die wel ergens toe dienen.
weer een heel verhaal, mensen denken vast waar is ze nu weer aan begonnen

wie kan mij dus even wat tips geven waar ik naar moet kijken? ik heb in ieder geval al injectie systeem reiniger in de tank geflikkerd om te kijken of dat gaat helpen.
thanx alvast
