ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Johan_16v
Contacteer:

Clio lady schreef:Goed zo... goud sucks!

Ik zou bij jou zwarte auto gaaf vinden als je er van die bijna zwarte (donkergrijs dus) velgen op zet... en dan het liefst speedline :)
naaah toch maar niet :)
oz superturismo wrc ftw !!
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

J-P-S schreef:WIT (L)
(Y)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:
le mouton noir (sandy) schreef:bougies en kabels zijn vervangen
ook waren de oude schoon, geen vet en geen vocht in
de schachten......
'k reed gister weg thuis, stotteren inhouden en ik
ben halverwege en ineens rijd hij weer prima, 'k heb 't ook als
ik uit de wasstraat kom, inhouden, stotteren
kabelboom (motorruimte) was ook al eens vernieuwd :@
toch een draadbreuk, 6 uur bezig geweest..........weer 500 armer (S)
draadbreuk in de kabel van de lambda, is een nieuwe kabel getrokken naar de ecu
lambdasonde zelf was ook kapot
temperatuursensor was ook bijna weg! is ook vervangen
en ook de tps sensor vervangen......
maar hij doet 't weer :D
DarkAngel
Contacteer:

weet iemand toevallig of een achterklepspoiler van een clio B op een achterklep van een clio 1.8 16V past??? :)

ik kan namelijk aan een achterspoiler komen en ik vind hem best leuk alleen is hij van een clio B

groetjes :worship:
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

wat is een clio b, bedoel je de clio ll?
DarkAngel
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:wat is een clio b, bedoel je de clio ll?
idd clioII het nieuwe type om het maar ff zo te zeggen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat gaat niet passen, lijkt me. De achterkleppen van de beide Clio's zijn wel heel verschillend.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

met een hoop werk zou 't wel pas te maken zijn, maar of dat mooi zou zijn?
'k denk 't niet, beter gewoon een alien zoeken (Y)
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:dus jij gaat plamuren :p
nee eerst de bevestegings gaatjes dicht lassen. dan plaat knippen en lassen om de inham mooi glad te maken. en dan plamuren :D als ik het doe moet het ook goed en netje gebeuren.
Freeksen
Contacteer:

Beste mensen

ik heb een nieuwe topic aangemaakt (Clio 16V grandprix) met een vraag, zouden jullie hem even willen lezen? (F)
want ik wil heel heel heel graag weten hoe het in mekaar steekt met GP-tjes

grtz Freek
jiggy
Contacteer:

een leuk stukje over de clio16v van autotrader:

Is de GTI dood en begraven? Doemdenkers genoeg die dat beweren. Maar als er één auto is die het tegendeel wil bewijzen dan is het wel de Renault Clio 16V. En waar kan hij dat beter doen dan in deze test?
In 1976 introduceerde Volkswagen de Golf GTI, die niet alleen een enorm succes oogstte, maar ook meteen een trend zette als kleine-middenklasser-met-een-beresterke motor. In de jaren ’80 wemelde het werkelijk van de GTI’s. Naarmate de ’eighties’ vorderden, verloren de letters ’GTI’ echter veel van hun glans. Ze werden te zwaar en de scherpe kantjes waren eraf. Juist toen de GTI’s echt aan overgewicht begonnen te lijden, stond er een nieuw fenomeen voor de deur: snelle, hoogtoerige zestienkleppers. Voor veel fabrikanten aanleiding om de aanduiding GTI overboord te zetten en een nieuw synoniem voor snel en sensationeel te gaan gebruiken: 16V.
De Clio 16V was een van de eerste Franse exponenten van de zestienkleppen-trend. En die auto had nogal wat te bewijzen: hij moest de felle Renault 5 GT turbo op zijn minst evenaren en tegengas geven aan de GTI van dat moment: de Peugeot 205. Daarvoor kreeg de Clio een 1,8-liter motor met maar liefst 136 pk onder de kap. En daarmee accelereert de net geen 1000 kilo wegende Clio niet, hij lanceert zichzelf: van 0-100 km/h in maar 8,5 seconden en ook de tussenacceleraties getuigen van een bijzonder doorzettingsvermogen. In de vijfde versnelling is het tussensprintje van 0-120 km/h in 12,1 seconden achter de rug, in vier heb je daarvoor slechts 9,2 seconden nodig.
Dergelijke prestaties roepen om een aangepast onderstel. De 16V staat dan ook een stuk ’vierkanter’ op de weg dan de minder snelle uitvoeringen: de spoorbreedte voor is 6 centimeter groter (1,42 m ten opzichte van 1,36 m) en achter staan de wielen van de 16V een centimetertje verder uit elkaar (1,35 m t.o.v. 1,34 m). Ook ligt de koets wat dichter boven het wegdek dan de andere Clio’s: 3 centimeter om precies te zijn. Bovendien heeft de 16V zeer stugge dempers die elke oneffenheid bijna pijnlijk aan de inzittenden doorgeven. Van comfort is dan ook nauwelijks sprake. Wel zorgt dat stugge onderstel ervoor dat de sportieve Clio een innige relatie met het wegdek onderhoudt.
In snelle bochten wil de auto regelmatig een achterwieltje optillen, maar dat doet niets af aan het hoogstaande weggedrag. Dat bleek vooral op het circuit van Zandvoort, waar de Clio letterlijk spelenderwijs zeer hoge bochtsnelheden haalde. Als je zuivere lijnen rijdt - helaas biedt de openbare weg daarvoor zelden gelegenheid - blijft de Clio vrijwel altijd neutraal. Alleen bij te scherp insturen laat hij terecht wat onderstuur zien. Die scherpe stuurbewegingen laat je echter wel uit je hoofd, want die gaan gepaard met een duidelijk merkbaar snelheidsverlies; de Clio rondt de curve dan alleen met uitgesproken tegenzin.

Geen uitbreker
Plotseling gas loslaten in een snelle bocht deert de zestienklepper nauwelijks; je voelt dat de achterkant iets begint te duwen, maar gemeen uitbreken is er niet bij. Kortom, het onderstel van de Clio 16V is bijzonder communicatief, met wat gevoel kan iedereen ermee overweg en wie wil en kan, beleeft daar bijzonder veel plezier aan.
De Clio 16V laat bijna onbeschaamd zien waar hij voor staat. In vergelijking met zijn minder snelle broeders springt hij er vooral uit door sterk verbrede spatborden, de 15-inch lichtmetalen wielen en de bovenmaatse luchthapper op de motorkap. In drie woorden: kort, gedrongen en agressief. Net als het uiterlijk is ook het interieur sterk op sportiviteit gericht. Dat merk je bijvoorbeeld aan de kuipjes die het lichaam nauw omsluiten en daardoor een perfecte zijdelingse steun geven. De met leer beklede rand van het stuur is precies dik genoeg om lekker in de hand te liggen. Alleen, het ziet er met de airbag-optie n¡et uit. Een schoonheidsfoutje dat des te meer opvalt bij het fraaie dashboard met de drie extra klokken.
De Clio 16V bewijst overtuigend dat echte sportiviteit in de kleine middenklasse nog bestaat. Is de GTI dood? Nee, hij heet alleen maar anders.[/b]
Remco

Erg fijn stukje om te lezen inderdaad (Y)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

dat nr heb ik hier ook nog ergens liggen (Y)
-Ray-
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Car: Megane RS

en een grote uitlaat.... fak hey!
PaulM

en een niet 16v achterbumper :P
-Ray-
Contacteer:

de eerste types clio zijn volgens mij nooit met cruise control geleverd hè, ook niet als optie?
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM

nog nooit gezien iig :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

volgens mij ook niet :)
Dennis_16v

even weer een vraagje :)

ik wil dus mn rechtervoorscherm gaan vervangen, maar waar zitten de schroeven, waar ik ze los moet maken :)

de bovenste heb ik al gevonden, waar zit de rest ;)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij zit er 1 onder de voorbumper en 1 aan de onderkant, bij de dorpel. Correct me if I'm wrong...
Haas

vier bovenop, eentje achter je voorbumper, dus die ff loshalen. Dan nog eentje recht achter je voorwiel, dus zeg maar tussen de scharnieren van je deur in. Dan nog eentje helemaal onderin bij de dorpelrand en nog eentje daar een cm of tien schuin boven :)

succes!

owja, bij de vier bovenste boutjes zit een kitrand, dus daar ff wat trekken en kijken dat je niet je hele scherm uit model trekt :~
Dennis_16v

hartelijk dank... alles is momenteel los, behalve degene achter de voorbumper, daar kom ik niet aan, ben bang dat ook de hele voorbumper dan los moet..

waar zitten daar de steunpunten..

of iemand anders n idee :)
Haas

voorbumper demonteren:

binnenschermen aan de voorkant loshalen, twee bouten losdraaien (1 per kant) Dan aan de voorzijde van de bumper ff onder de auto gaan liggen, dan zie je er wel wat zitten, maar het zijn opschuivers, dus met een beetje ongeluk/geluk kun je m zo ff wat oplichten.
Dennis_16v

het is gelukt, bedankt voor de hulp iig, maar wat n pokkewerk zeg...

tip voor de volgende keer:
niet van buiten naar binnen werken, maar de auto opkrikken, en van binnen naar buiten werken :D
Haas

jóh..... ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja scheelt idd. is ook handiger om je bumper te demonteren, eerst die zwarte binnenschermpjes demonteren :)
Remon

Past een Clio phase 3 acheterbumper op een 16v? Ik weet dat deze smaller is, maar als je de hoeken buigt en vastzet aan het achterscherm, gaat dat goed? Of komt er dan teveel spanning op?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik weet niet hoeveel deze smaller is, maar een cm of 2-3 per kant is wel te doen lijkt me.
Johan_16v
Contacteer:

Johan_16v schreef:
Haas schreef:je kunt er wat ongeluk mee hebben, maar ligt ook aan het merk. Weet niet waar je m vandaan hebt? Dat je geen middendemper meer hebt, daar zou ik me geen zorgen om maken.. Weet je zeker dat het je einddemper is? Ga er eens onder liggen en ram hard je je vuist op de verschillende dempers en kat? dan hoor je het vanzelf...
tis een bosal uitlaat. als je op de einddemper ramt dan verdwijnt het geluid soms wel ff. kzou een kaboutertje onder de auto moeten binden :D
w00t, ik krijg kostenloos een nieuwe demper bij mijn dealer, leuk meegenomen!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

proficiat, een meevaller moet je wel eens hebben. wat was er nou stukgegegaan?

waar was je afgelopen donderdag trouwens :p
Johan_16v
Contacteer:

J-P-S schreef:proficiat, een meevaller moet je wel eens hebben. wat was er nou stukgegegaan?

waar was je afgelopen donderdag trouwens :p
geen flauw idee, een schot los ad binnenkant gok ik. en vandaag is ook nog het sierstuk eraf gedonderd. ik denk dat ie op een maandag gemaakt werd :D.
idd ik moet écht es komen, nogal vrij druk tegenwoordig. maar t komt er zeker wel van :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja komt wel.. was wel in maasmechelen vanavond. deze keer: 40.079 gereden. record stond op 39.3. dus nog even oefenen :)
Remon

Wat is het verschil tussen een versnellingsbak voor een 16v motorblok met stalen carter en alu carter?? En wat zijn de codes van deze bakken?

Hoop dat iemand het weet :)
Gesloten