Maar gelukkig heb jij nog intact.
Veel succes met de afhandeling....het is altijd shit als je een goede auto kort rijdt. Maar het komt wel goed...
En er worden steeds minder auto loss verklaard tegenwoordig, dus misschien is er hoop

daar zijn ze voor gemaakt en hebben ze wel testen naar gedaanMartijn schreef:Zondezondezonde.Wel verbazend dat die airbags het nog deden na 8 jaar.
altijd leuk om jouw reacties te lezen-Ray- schreef:niet zo gek dat je schrikt na het zien van je wagen... ziet er aardig opgevouwen uit!
maar goed, na alle jezus haas wat erg en je bent niet fout even reeel: deze niet meer opknappen, snel (proberen) te vergeten, gaan voor een goeie afhandeling, de witte knippers aan mij geven (ik heb er maar 1 nodig, 2 mag ook, 1 reserve is altijd handig) voor tijdelijk een R5 Mega 1.1 kopen (ik heb er ervaring mee) en rustig kijken voor een andere megane.
ik weet het is makkelijk roepen van de zijkant, maar zet alles eens rustig op een rijtje, relativeer en in de tussentijd kan je met frisse tegenzin aan je clio gaan werken.
Is de verkeersongevallendienst er ook bij geweest voor analyse van de sporen? Foto's voegen nu nog niet heel veel toe. Houd je in je verhaal bij de feiten en schrijf het stellig. Succes!Haas schreef:wat betreft mijn verklaring van het ongeval, hebben jullie daar nog tips voor?
waar moet ik op letten? wat moet ik juist wel vermelden, wat is overbodig? Ik wilde de foto's die ik van de slipsporen heb en van de auto (ivm rubbersporen op mijn auto van zijn achterwiel) aan de rechtsbijstand doorsturen, is dit slim? Welke details zijn belangrijk? Moet ik refereren aan wetsartikelen of hoef ik alleen maar 'mijn verhaal' te doen en de rest aan hun overlaten?
Mee eens, de schets kan een hoop duidelijk maken voor de mensen achter de bureau's....., verder is het allemaal vrij duidelijk qua schuld aan dit ongeval.Droes Junior schreef:De schets van het ongeval bij de aangifte is voor 100% belangrijk!
Probeer jouw wagen zo kort mogelijk te tekenen bij de derde partij, jij tekent een pijl rechtdoor (ik vervolg de weg) en de tegenpartij ff pijltje naar links (doet een manoeuvre)![]()
Ik lees ook dat je Rechtsbijstandverzekerd bent, dus bij eventuele betwisting de zaak aanvechten! Maar zie dit eerder niet gebeuren![]()
DroesJunior
ik heb overlegd met de verzekering en zij zeggen dat het wel verstandiger is mijn verhaal op papier te zetten. Zeker aangezien de verklaring van de tegenpartij niet klopt op het schadeformulier en de situatieschets niet is zoals het is gebeurt. (dat is op zich duidelijk, want daaruit zou blijken dat mijn voorzijde in puin ligt, en dat is niet het geval).Arno17 schreef:Wat voor verklaring bedoel je, die bij je schadeformulier of wil je gewoon een stuk tekst bijvoegen.
Ik denk dat je beter even met je verzekering dit kan doornemen hoe te handelen, als zij zeggen dat je daardoor sterker komt te staan is het handig, nu zijn er alleen nog maar feiten bekend en heb je getuigen op je hand.
Dit moet afdoende zijn om je gelijk te halen, waar komt je bangheid vandaan omtrent de schuldvraag?
Kijk als je daar dik over de 100 hebt gereden kan het een ander verhaal worden, dan kan de tegenpartij zich beroepen, wel gezien maar nooit dat hij VEEL te hard heeft gereden om een botsing te kunnen voorkomen.
Je snelheid van jou was misschien te hard maar niet gevaarlijk op die plek, dus maak je geen zorgen over de schuldvraag, die is op je info afgaande zo klaar als een klont!!.............of het moet anders zijn gegaan in je gedachten, dan is het handig om contact te zoeken met de getuigen...
die klopt dus niet.. Maar hij wilde dit pertinent niet veranderen, dus heb ik het daarbij gelaten en aangegeven bij de verzekering dat de situatieschets niet klopt. Nogmaals het strookt zeer zeker niet met de schade aan de auto.Arno17 schreef:Mee eens, de schets kan een hoop duidelijk maken voor de mensen achter de bureau's....., verder is het allemaal vrij duidelijk qua schuld aan dit ongeval.
ja, die staat er ja, met mijn handtekening. Voor zover ik weet, zijn de zaken die daar op papier staan niet bindend en dat is me door de verzekering ook verteld. De handtekening geeft alleen aan dat ik verklaar betrokken te zijn geweest bij de betreffende aanrijding....5gt8vturbo schreef:heb je je habdtekening onder het schade formulier gezet? met de tekening erop? want die staat dan als bindend! dat hij akkoord bent gegaan ook emt de tekening de tegenpartij zal dat dan zeker gaan gebruiken.
Handtekening is inderdaad niet bindend.Haas schreef:ja, die staat er ja, met mijn handtekening. Voor zover ik weet, zijn de zaken die daar op papier staan niet bindend en dat is me door de verzekering ook verteld. De handtekening geeft alleen aan dat ik verklaar betrokken te zijn geweest bij de betreffende aanrijding....5gt8vturbo schreef:heb je je habdtekening onder het schade formulier gezet? met de tekening erop? want die staat dan als bindend! dat hij akkoord bent gegaan ook emt de tekening de tegenpartij zal dat dan zeker gaan gebruiken.
iemand anders ideeen?
ik heb er neer gezet dat ik partij A wilde inhalen en dat hij mijn snelheid waarschijnlijk verkeerd beoordeeld heeft. En dat heeft hij ondertekend.Arno17 schreef:Op schadeformulier al aangegeven dat je de tegenpartij schuldig acht aan het voorval?.............zoja heeft hij dit ondertekend ( tegenpartij).....
wat ik nog weet, weet ik gewoon zeker. Dat de getuigen het ook zo hebben gezien, sterkt me alleen maar in het vertrouwen dat ik het juist gezien en belangrijker nog, juist onthouden heb. Door zo'n klap ga je ineens aan een hoop twijfelen....Arno17 schreef:Je verhaal nu verder lezend zou ik inderdaad een verslag maken van de gebeurtenissen, vertellen dat je voor het uikomen airbags nog alles kan herinneren.
Schets bijvoegen en vertellen dat getuigen dit ook zo verklaren.
Je posts hier regelmatig lezend kan je dit met gemak heel goed onder woorden brengen...........
tnx, RTC helpt enorm. Er zijn al heel wat mensen die soortgelijke ongevallen hebben meegemaakt en dus zijn allen gedachten welkom. Ik wil hier gewoon goed uitkomen en de ideeen enopmerkingen die hier naarvoren komen,helpen me daar zeker bij!Arno17 schreef:Succes, indien hulp nodig moet je maar roepen........de RTC leden en niet leden staan je terzijde
tnx! Europees schadeform is ingevuld, alleen staat daar dus niet de waarheid op bij bestuurder B en de situatieschets. Vandaar dat de verzekering ook heeft aangeraden een verklaring op papier te zetten, zodat zij weten wat ik heb beleefd/gezien.Droes Junior schreef:Maar wat heb je nu eigenlijk al ingevuld en getekend?
'Het Europees aanrijdingsformulier' of heb je éénzijdig een verklaring afgelegd bij je verzekeringsmaatschappij?
Ook al heb je een Europees aanrijdingsformulier opgesteld en getekend mag je nog altijd een éénzijdig aangifte doen bij uw verzekeringsmaatschappij hé.. dit kan dan ook gebruikt worden bij een eventuele discussie tussen de verzekeringsmaatschappijen onderling![]()
Heb het al meegemaakt bij ons (Ethias verzekeringen) dat bij betwisting zo een éénzijdige aangifte van groot belang kan zijn ALS deze sterk overeenkomt met de getuigenverklaring.. dan is het in jouw geval 3 (jij en 2 getuigen) tegen het woord van 1 persoon (derde).
Heb al zo een zaak gewonnen voor een verzekerde van ons op deze manier. Maar nog eens, ik denk niet dat het zover zal komen hoor..
Je kan het maar weten