[Haas' ex-Coupé]Case closed

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tjezus Haas, ik schrik me een hoedje met die foto's van de Coupe.

Maar gelukkig heb jij nog intact.

Veel succes met de afhandeling....het is altijd shit als je een goede auto kort rijdt. Maar het komt wel goed...

En er worden steeds minder auto loss verklaard tegenwoordig, dus misschien is er hoop (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Riël
Über-Spammer

Hij is wel érg krom he ... snap dat het 'je' auto is, maar ik denk dat n fijne nieuwe coupé de betere keus is. Zeker gezien de vouw in t dak, verzetting van t subframe en de deur die niet sluit. Alles is te fixen uiteraard, maargoed, zoals het was, krijg je t niet meer. Maar als ie totall-loss is, moet je toch in staat zijn van de verzekering een vergelijkbare coupé te krijgen?
Tom
Moderator
Car: MB

Martijn schreef:Zondezondezonde. :( Wel verbazend dat die airbags het nog deden na 8 jaar.
daar zijn ze voor gemaakt en hebben ze wel testen naar gedaan :)

Het is idd een beetje een rot stuk weg daar. In mijn ogen is het ook vreemd dat je daar 100 mag maar het is echt zo. ik trap er ook door tot de 100 maar de meesten mensen niet. Veel snelheidsverschil daar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En mocht je echt geen vervoer kunnen regelen...dan moet je me maar bellen Haas....serieus (Y) :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Contacteer:

niet zo gek dat je schrikt na het zien van je wagen... ziet er aardig opgevouwen uit!

maar goed, na alle jezus haas wat erg en je bent niet fout even reeel: deze niet meer opknappen, snel (proberen) te vergeten, gaan voor een goeie afhandeling, de witte knippers aan mij geven (ik heb er maar 1 nodig, 2 mag ook, 1 reserve is altijd handig :p ) voor tijdelijk een R5 Mega 1.1 kopen (ik heb er ervaring mee) en rustig kijken voor een andere megane.

ik weet het is makkelijk roepen van de zijkant, maar zet alles eens rustig op een rijtje, relativeer en in de tussentijd kan je met frisse tegenzin aan je clio gaan werken. :D
Immer wieder die verdammte Holländer
206 rc

klote zeg. t was net zon mooie coupe geworden gebeurd dit.. wat een shitzooi.. zo op het oog zou je zeggen valt mee.. maar t valt tegen als je verder gaat kijken... ikzelf heb ook zoiets meegemaakt. alleen die van mij was iets korter. weet luco ook nog wel denk.. maarja sterkte met de afhandelingen.. groete
Martijn Kool

klote martijn, echt kloten..

succes met de afhandeling en ik ben ook van mening dat jij niet als schuldige wordt aangewezen!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Car: Megane RS

-Ray- schreef:niet zo gek dat je schrikt na het zien van je wagen... ziet er aardig opgevouwen uit!

maar goed, na alle jezus haas wat erg en je bent niet fout even reeel: deze niet meer opknappen, snel (proberen) te vergeten, gaan voor een goeie afhandeling, de witte knippers aan mij geven (ik heb er maar 1 nodig, 2 mag ook, 1 reserve is altijd handig :p ) voor tijdelijk een R5 Mega 1.1 kopen (ik heb er ervaring mee) en rustig kijken voor een andere megane.

ik weet het is makkelijk roepen van de zijkant, maar zet alles eens rustig op een rijtje, relativeer en in de tussentijd kan je met frisse tegenzin aan je clio gaan werken. :D
altijd leuk om jouw reacties te lezen :lol:

Heb vanmiddag al afscheid genomen van haar. De schade is aanzienlijk; misschien reparabel, maar dan moet ik toch met een tas geld komen, die ik ten eerste niet heb, ten tweede er niet aan wil besteden omdat ik dan beter iets anders kan kopen als ik het al had en ten derde niet rond wil rijden in een ex-schadeauto.

Ga eens rustig op zoek naar een tijdelijke auto. Morgen heb ik de twingo van moeders nog evenals volgende week. Tis dan al een kort weekje, maandag vrij, vrijdag vrij ivm me zus die gaat trouwen en neem nog een dag vrij voor de waardebepaling van de auto. Voorlopig ben ik voorzien, maar houdt mijn ogen open voor een eventuele goedkope tijdelijke vervanger. Golfje II diesel ofzo ;) :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Topwagens, dat zeg ik je! :D
mike16v

wow! lees het net pas... Sterkte man!!
Ferdy
Über-Spammer

Merijn schreef:Topwagens, dat zeg ik je! :D
chick magnet no. 1 ! :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Precies! :D

Fanny's are thrown at me in the streets! ;)
DennisT
Moderator

Jemig dat was een behoorlijke klap volgens mij! Gelukkig heb je er verder niks ernstigs aan over gehouden, maar toch zo zonde van die mooie coupé (U)

Sterkte ermee en ik hoop voor je dat die vrachtwagenchauffeur aansprakelijk gesteld word (Y)
Ferdy
Über-Spammer

Merijn schreef:Precies! :D

Fanny's are thrown at me in the streets! ;)
so many pussy...pussy be falling out my pockets ! :D
Haas

wat betreft mijn verklaring van het ongeval, hebben jullie daar nog tips voor?

waar moet ik op letten? wat moet ik juist wel vermelden, wat is overbodig? Ik wilde de foto's die ik van de slipsporen heb en van de auto (ivm rubbersporen op mijn auto van zijn achterwiel) aan de rechtsbijstand doorsturen, is dit slim? Welke details zijn belangrijk? Moet ik refereren aan wetsartikelen of hoef ik alleen maar 'mijn verhaal' te doen en de rest aan hun overlaten?
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Booooh Haas, las net je verhaal pas....ik hoop dat de verzekering je goed kan helpen!
Sterkte in elk geval!!!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:wat betreft mijn verklaring van het ongeval, hebben jullie daar nog tips voor?

waar moet ik op letten? wat moet ik juist wel vermelden, wat is overbodig? Ik wilde de foto's die ik van de slipsporen heb en van de auto (ivm rubbersporen op mijn auto van zijn achterwiel) aan de rechtsbijstand doorsturen, is dit slim? Welke details zijn belangrijk? Moet ik refereren aan wetsartikelen of hoef ik alleen maar 'mijn verhaal' te doen en de rest aan hun overlaten?
Is de verkeersongevallendienst er ook bij geweest voor analyse van de sporen? Foto's voegen nu nog niet heel veel toe. Houd je in je verhaal bij de feiten en schrijf het stellig. Succes!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas

nee, geen sporenanalyse gedaan, opgemeten of wat dan ook. Dat vond de politie niet nodig. Wat wel duidelijk blijkt uit de foto (vind ik dan) is dat ik nog met vier wielen op de weg reed op het moment dat hij mij raakte...
Steven
Car: M536

Gewoon een goed verhaal schrijven waarin je iemand kan overtuigen dat je niet schuldig bent. Maar let op, ga niet zitten hameren en dingen enorm overdrijven. Gewoon een beetje netjes zoals je een bezwaarschrift schrijft ;)

Zodra de zaak in gang gezet is krijg je bericht van degene bij de verzekering die ermee aan de gang gaat. Beste is dan om daar een x contact mee op te nemen en vragen offie de fotos wil zien. Tot nu toe heb ik daar altijd positieve antwoorden op gehad en altijd netjes doorgestuurd.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Wat voor verklaring bedoel je, die bij je schadeformulier of wil je gewoon een stuk tekst bijvoegen.

Ik denk dat je beter even met je verzekering dit kan doornemen hoe te handelen, als zij zeggen dat je daardoor sterker komt te staan is het handig, nu zijn er alleen nog maar feiten bekend en heb je getuigen op je hand.

Dit moet afdoende zijn om je gelijk te halen, waar komt je bangheid vandaan omtrent de schuldvraag?

Kijk als je daar dik over de 100 hebt gereden kan het een ander verhaal worden, dan kan de tegenpartij zich beroepen, wel gezien maar nooit dat hij VEEL te hard heeft gereden om een botsing te kunnen voorkomen.

Je snelheid van jou was misschien te hard maar niet gevaarlijk op die plek, dus maak je geen zorgen over de schuldvraag, die is op je info afgaande zo klaar als een klont!!.............of het moet anders zijn gegaan in je gedachten, dan is het handig om contact te zoeken met de getuigen...
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

De schets van het ongeval bij de aangifte is voor 100% belangrijk!

Probeer jouw wagen zo kort mogelijk te tekenen bij de derde partij, jij tekent een pijl rechtdoor (ik vervolg de weg) en de tegenpartij ff pijltje naar links (doet een manoeuvre) :wink:

Ik lees ook dat je Rechtsbijstandverzekerd bent, dus bij eventuele betwisting de zaak aanvechten! Maar zie dit eerder niet gebeuren (F)

DroesJunior
Arno17

Droes Junior schreef:De schets van het ongeval bij de aangifte is voor 100% belangrijk!

Probeer jouw wagen zo kort mogelijk te tekenen bij de derde partij, jij tekent een pijl rechtdoor (ik vervolg de weg) en de tegenpartij ff pijltje naar links (doet een manoeuvre) :wink:

Ik lees ook dat je Rechtsbijstandverzekerd bent, dus bij eventuele betwisting de zaak aanvechten! Maar zie dit eerder niet gebeuren (F)

DroesJunior
Mee eens, de schets kan een hoop duidelijk maken voor de mensen achter de bureau's....., verder is het allemaal vrij duidelijk qua schuld aan dit ongeval.
Robert-Jan

Das mooi kut Haas! :(

Sommige chauffeurs maken er idd een potje van, wordt je helemaal getikt van! (S)
VLK Groep
Haas

Arno17 schreef:Wat voor verklaring bedoel je, die bij je schadeformulier of wil je gewoon een stuk tekst bijvoegen.

Ik denk dat je beter even met je verzekering dit kan doornemen hoe te handelen, als zij zeggen dat je daardoor sterker komt te staan is het handig, nu zijn er alleen nog maar feiten bekend en heb je getuigen op je hand.

Dit moet afdoende zijn om je gelijk te halen, waar komt je bangheid vandaan omtrent de schuldvraag?

Kijk als je daar dik over de 100 hebt gereden kan het een ander verhaal worden, dan kan de tegenpartij zich beroepen, wel gezien maar nooit dat hij VEEL te hard heeft gereden om een botsing te kunnen voorkomen.

Je snelheid van jou was misschien te hard maar niet gevaarlijk op die plek, dus maak je geen zorgen over de schuldvraag, die is op je info afgaande zo klaar als een klont!!.............of het moet anders zijn gegaan in je gedachten, dan is het handig om contact te zoeken met de getuigen...
ik heb overlegd met de verzekering en zij zeggen dat het wel verstandiger is mijn verhaal op papier te zetten. Zeker aangezien de verklaring van de tegenpartij niet klopt op het schadeformulier en de situatieschets niet is zoals het is gebeurt. (dat is op zich duidelijk, want daaruit zou blijken dat mijn voorzijde in puin ligt, en dat is niet het geval).
Maar om het gehele verhaal duidelijk te krijgen bij mijn verzekering zou het misschien de moeite waard zijn?
Arno17 schreef:Mee eens, de schets kan een hoop duidelijk maken voor de mensen achter de bureau's....., verder is het allemaal vrij duidelijk qua schuld aan dit ongeval.
die klopt dus niet.. Maar hij wilde dit pertinent niet veranderen, dus heb ik het daarbij gelaten en aangegeven bij de verzekering dat de situatieschets niet klopt. Nogmaals het strookt zeer zeker niet met de schade aan de auto.

De getuigenverklaringe kloppen met hetgeen ik in mijn hoofd heb zitten, wnt heb ze nog gebeld. Was benieuwd of het ongeval in mijn hoofd hetzelfde was als wat zij gezien hebben, aangezien ik over een paar dingen een beetje twijfelde. het ging allemaal zo snel.... Zeker nadat de airbags eruit zijn gekomen (net na de 1e impact) heb ik weinig meer gezien...
Beiden getuigen hebben aangegeven te blijven bij hun verhaal, geen kant trekken over de schuldvraag, maar graag vertellen wat ze gezien hebben.

samengevat: getuigenverklaringen stroken met mijn verhaal, niet met dat van de tegenpartij. Hij zegt al op de linkerstrook te rijden (na de baanwisseling) en ik aankwam met veel te hoge snelheid, waarna hij is uitgeweken naar rechts en ik hem heb geraakt. Hij reed echter nog met zeker twee wielen op de rechterbaan op het moment van aanrijding (bevestigd door mijzelf en de twee getuigen). Tevens zegt geen van ons van hem een knipperlicht te hebben gezien.
de situatieschets op schadeform klopt nie tmet de werkelijkheid en ook zijn verklaring daarbij niet.
Kortom, wat is wijsheid? Neem aan dat de zaak pas is afgerond wanneer ik iets teken? Maw, mocht ik om wat voor reden dan ook schuldig bevonden worden, wordt ik daar van op de hoogte gesteld en heb ik dan de mogelijkheid hier protest tegen aan te tekenen of ben ik dan gewoon de pineut en is daar de zaak mee af??
5gt8vturbo

heb je je habdtekening onder het schade formulier gezet? met de tekening erop? want die staat dan als bindend! dat hij akkoord bent gegaan ook emt de tekening de tegenpartij zal dat dan zeker gaan gebruiken.
Arno17

Op schadeformulier al aangegeven dat je de tegenpartij schuldig acht aan het voorval?.............zoja heeft hij dit ondertekend ( tegenpartij).....

Je verhaal nu verder lezend zou ik inderdaad een verslag maken van de gebeurtenissen, vertellen dat je voor het uikomen airbags nog alles kan herinneren.

Schets bijvoegen en vertellen dat getuigen dit ook zo verklaren.

Je posts hier regelmatig lezend kan je dit met gemak heel goed onder woorden brengen...........

Succes, indien hulp nodig moet je maar roepen........de RTC leden en niet leden staan je terzijde
Haas

5gt8vturbo schreef:heb je je habdtekening onder het schade formulier gezet? met de tekening erop? want die staat dan als bindend! dat hij akkoord bent gegaan ook emt de tekening de tegenpartij zal dat dan zeker gaan gebruiken.
ja, die staat er ja, met mijn handtekening. Voor zover ik weet, zijn de zaken die daar op papier staan niet bindend en dat is me door de verzekering ook verteld. De handtekening geeft alleen aan dat ik verklaar betrokken te zijn geweest bij de betreffende aanrijding....

iemand anders ideeen?
Arno17

Haas schreef:
5gt8vturbo schreef:heb je je habdtekening onder het schade formulier gezet? met de tekening erop? want die staat dan als bindend! dat hij akkoord bent gegaan ook emt de tekening de tegenpartij zal dat dan zeker gaan gebruiken.
ja, die staat er ja, met mijn handtekening. Voor zover ik weet, zijn de zaken die daar op papier staan niet bindend en dat is me door de verzekering ook verteld. De handtekening geeft alleen aan dat ik verklaar betrokken te zijn geweest bij de betreffende aanrijding....

iemand anders ideeen?
Handtekening is inderdaad niet bindend.

Maar maak maar een verslag, kan nooit kwaad!

Wel feiten noemen die je kan aantonen.........getuigen etc.etc
Haas

Arno17 schreef:Op schadeformulier al aangegeven dat je de tegenpartij schuldig acht aan het voorval?.............zoja heeft hij dit ondertekend ( tegenpartij).....
ik heb er neer gezet dat ik partij A wilde inhalen en dat hij mijn snelheid waarschijnlijk verkeerd beoordeeld heeft. En dat heeft hij ondertekend.
Arno17 schreef:Je verhaal nu verder lezend zou ik inderdaad een verslag maken van de gebeurtenissen, vertellen dat je voor het uikomen airbags nog alles kan herinneren.

Schets bijvoegen en vertellen dat getuigen dit ook zo verklaren.

Je posts hier regelmatig lezend kan je dit met gemak heel goed onder woorden brengen...........
wat ik nog weet, weet ik gewoon zeker. Dat de getuigen het ook zo hebben gezien, sterkt me alleen maar in het vertrouwen dat ik het juist gezien en belangrijker nog, juist onthouden heb. Door zo'n klap ga je ineens aan een hoop twijfelen.... :S

Betreffende die verklaring. Ik wil gewoon zeker weten dat mijn verzekering weet hoe de vork in de steel zit. Door de telefoon heb ik dit al doorgegeven, alleen staat er niets op papier wat de waarheid in mijn ogen weerspiegeld. Dat wil ik graag voor aanvang van het hele schuldvraag onderzoek geregeld hebben, zodat iedereen van 'mijn kant' weet hoe het ongeval heeft plaatsgevonden, van begin af aan en dat ik niet achteraf nog zaken uit moet gaan leggen of moet gaan herroepen.
Arno17 schreef:Succes, indien hulp nodig moet je maar roepen........de RTC leden en niet leden staan je terzijde
tnx, RTC helpt enorm. Er zijn al heel wat mensen die soortgelijke ongevallen hebben meegemaakt en dus zijn allen gedachten welkom. Ik wil hier gewoon goed uitkomen en de ideeen enopmerkingen die hier naarvoren komen,helpen me daar zeker bij!
Arno17

Maak voor je gemoedsrust een verslag stuur dit op naar je verzekering, maak melding dat je foto's hebt van situatie ter plaatse.
5gt8vturbo

ik heb precies het zelfde ongeluk gehad dat ik van baan wisselde (om af te slaan met richting aan) en ik ingehaald werd over doorgetrokken streep en met 140 Km/p u en ik zat nog fout. Dus dit kan voor jou gewoon niet fout gaan in principe. Ze kunnen het je alleen heel moeilijk gaan maken. en dat zullen ze als bedrijf ook zeker gaan doen. Maar je moet rechtsbijstand/ verzekering er flink op achteraan ziten.

Als het goed is heb ik nog ergens de papieren liggen van de zaak. Dus als je er iets van kan/wil gebruiken als de andere toch gelijk krijgt. moet je het maar laten weten.

veel succes in elk geval
Haas

:worship:
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Maar wat heb je nu eigenlijk al ingevuld en getekend?

'Het Europees aanrijdingsformulier' of heb je éénzijdig een verklaring afgelegd bij je verzekeringsmaatschappij?

Ook al heb je een Europees aanrijdingsformulier opgesteld en getekend mag je nog altijd een éénzijdig aangifte doen bij uw verzekeringsmaatschappij hé.. dit kan dan ook gebruikt worden bij een eventuele discussie tussen de verzekeringsmaatschappijen onderling (Y)

Heb het al meegemaakt bij ons (Ethias verzekeringen) dat bij betwisting zo een éénzijdige aangifte van groot belang kan zijn ALS deze sterk overeenkomt met de getuigenverklaring.. dan is het in jouw geval 3 (jij en 2 getuigen) tegen het woord van 1 persoon (derde).

Heb al zo een zaak gewonnen voor een verzekerde van ons op deze manier. Maar nog eens, ik denk niet dat het zover zal komen hoor..

Je kan het maar weten (Y)
Frits Clio 16v

Erg klote, dit wil niemand meemaken :nee: .
Maar als ik alles zo lees moet het gelukkig wel weer goed komen.
Ik hoop voor je dat je snel je geld krijgt voor een andere mooie wagen.

Succes ermee!
Haas

Droes Junior schreef:Maar wat heb je nu eigenlijk al ingevuld en getekend?

'Het Europees aanrijdingsformulier' of heb je éénzijdig een verklaring afgelegd bij je verzekeringsmaatschappij?

Ook al heb je een Europees aanrijdingsformulier opgesteld en getekend mag je nog altijd een éénzijdig aangifte doen bij uw verzekeringsmaatschappij hé.. dit kan dan ook gebruikt worden bij een eventuele discussie tussen de verzekeringsmaatschappijen onderling (Y)

Heb het al meegemaakt bij ons (Ethias verzekeringen) dat bij betwisting zo een éénzijdige aangifte van groot belang kan zijn ALS deze sterk overeenkomt met de getuigenverklaring.. dan is het in jouw geval 3 (jij en 2 getuigen) tegen het woord van 1 persoon (derde).

Heb al zo een zaak gewonnen voor een verzekerde van ons op deze manier. Maar nog eens, ik denk niet dat het zover zal komen hoor..

Je kan het maar weten (Y)
tnx! Europees schadeform is ingevuld, alleen staat daar dus niet de waarheid op bij bestuurder B en de situatieschets. Vandaar dat de verzekering ook heeft aangeraden een verklaring op papier te zetten, zodat zij weten wat ik heb beleefd/gezien.

Dat gaan we dus ook doen :)
Plaats reactie