Nou hierbij dan even het relaas van het ongeval.
Het was m'n derde rondje en het ging erg lekker, ik reed niet op de grens ofzo, aangezien dat ook niet mogelijk is als beginnende ringganger.
We reden richting Flugplatz omhoog richting het "sprongetje" waar ik al een tweetal langzamer rijdende motoren en een auto had zien rijden voor me.
Ik ging daarom ook wat langzamer de 2 flauwe bochten naar rechts in (ongeveer 140).
Die 2 bochten volgen direct na elkaar waardoor je die in een vloeiende beweging kunt nemen.
Toen we ongeveer halverwege die bocht waren, lieten de voorgangers het gas los waardoor ik ook van het gas moest gaan.
Een 106 en gas los in de bocht is een slechte combinatie, dus de kont kwam om waardoor we naar rechts richting de curbstone aan de binnenkant gleden. Die heb ik proberen te corrigeren door tegen te sturen, maar we gleden de curbstones op waardoor de auto ineens de andere kant op zwiepte. Toen gingen we achterstevoren de rijbaan weer over en zo met de rechter achterkant de vangrail in.
Ik herinner me er niet alles van, want het gaat allemaal zo snel dat je bijna vergeet dat je net je auto in puin hebt gereden.........
Toen we uit waren gestapt stopte er al een motor en ik zag langs de baan al iemand de Streckensicherung bellen, dus dat werd allemaal geregeld.
Even gauw de spullen bij elkaar geraapt wat eraf lag en wachten op de sleepwagen die er ook aardig snel was.
De auto stond goed en breed op de sleepwagen en wij stonden tegen de vangrail aan te wachten tot we konden vertrekken.
Komt er een Porsche 911 netjes met normale snelheid langsgereden, waar een motor veel te hard achter rijdt die absoluut niet op zit te letten. Die motorrijder gaat dus vol in de rem en knalt al rijdende op z'n voorwiel vol op de Porsche.
We hebben het niet precies zien gebeuren want het gebeurde net achter de sleepwagen. De Porsche had een flinke schade, ook doordat de motorrijder op het dak van de 911 neer was gekomen waarbij hij dus ook het nodige geluk heeft gehad.
Haas en ik renden naar die motorrijder toe die al bijna meteen weer op wilde staan om te kijken of hij nog wel leefde.
De ambulance werd erbij gehaald uit voorzorg en hij werd ter controle meegenomen.
Toen moesten we ook nog wachten op de politie die rapport op kwam maken van dat ongeval.
Al met al heeft het een hele tijd geduurd voordat we van het circuit af waren en Haas en ik bij de start afgezet werden.
Op wat spierpijn na heb ik weinig last meer van het ongeluk, behalve de financiële schade maarja daar kom ik wel weer overheen.
Haas heeft op ook wat spierpijn en een bult op z'n kop na vrijwel geen pijn weer, dus daar ben ik wel erg blij om.
Afgezien van het dat hele gedoe was het wel weer topweekend waar weer genoeg te lachen viel.
Volgende keer ben ik er weer bij, waarschijnlijk als bijrijder wegens gebrek aan fatsoenlijke auto.