ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
SMILLIAW

weer een noemenswaardige kill om te vermelden op de 400m:
williams vs impreza gtt 1-1
de 1ste race kwam ik goed weg maar schakelde mis naar mn 2, waardoor hij won.
2e race kwam ik weer goed weg, eind 1 lag zn neus iets voor, in mn 2 kwam ik gelijk, in mn 3 eroverheen :smoke:
wederom een compliment van de bestuurder gekregen voor mn goeie start...
keesuitklundert

SMILLIAW schreef:weer een noemenswaardige kill om te vermelden op de 400m:
2e race kwam ik weer goed weg, eind 1 lag zn neus iets voor, in mn 2 kwam ik gelijk, in mn 3 eroverheen :smoke:
Heel netjes (Y) . Of slecht werk van de GTT-rijder, Ik rijd er zelf nu al een tijdje in, maar mijn Williams hiervoor kan niet echt tippen (qua snelheid of trekwerk) aan de GTT die ik nu heb. In ieder geval was die Williams een niet te onderschatten auto, ook voor een Impreza niet. Een goed voet-en hand-werk is zeer belangrijk :wink:

Wat ik ook steeds vaker zie bij de Subaruclub zijn omgebouwde 1.6 en 2.0 GL. Eerlijk gezegd zonde van het geld, maar tot zelfs de stoelen toe zijn vervangen en ziet en klinkt als een monster, maar presteert niet zo.

http://www.mijnalbum.nl/Album=RFWGI7LS
Strijder

Gisteravond kwam ik vanuit beverwijk bij haarlem tot stilstand voor het stoplicht rechts wachtend op groen. Kwam er een bmw naast me staan...

60 nr hv: BMW, 6ER REIHE; 645CI COUPE AUT

245 kW
333.2 pk
1.595 kg

:D

Ik dacht poging wagen, ik volle snelheid weg met piepende banden, bleef hem voor en bij 70 km/u had hij er niet zo veel zin meer in.

Of dat ik nu echt sneller was? of dat hij niet te ver doortrok ik weet het niet. Maar hij had het iig niet verwacht :D

edit: wel dat hij ging sprinten uiteraard. :wink:
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Strijder schreef:Gisteravond kwam ik vanuit beverwijk bij haarlem tot stilstand voor het stoplicht rechts wachtend op groen. Kwam er een bmw naast me staan...

60 nr hv: BMW, 6ER REIHE; 645CI COUPE AUT

245 kW
333.2 pk
1.595 kg

:D

Ik dacht poging wagen, ik volle snelheid weg met piepende banden, bleef hem voor en bij 70 km/u had hij er niet zo veel zin meer in.

Of dat ik nu echt sneller was? of dat hij niet te ver doortrok ik weet het niet. Maar hij had het iig niet verwacht :D

edit: wel dat hij ging sprinten uiteraard. :wink:
0-100 in 5,6 seconden die BMW, dat ga je nooit redden is mijn idee.........dus hij ging half en jij vol gas.

Had ik ook van de week naast een A6 Audi 3.0 TDI
Strijder

scheelt maar 1,2 seconden met die van mij :D was gewoon sneller dus
Arno17

Strijder schreef:scheelt maar 1,2 seconden met die van mij :D was gewoon sneller dus
Ja, wie en hoe heb je dat gemeten dan?
Strijder

Arno17 schreef:
Strijder schreef:scheelt maar 1,2 seconden met die van mij :D was gewoon sneller dus
Ja, wie en hoe heb je dat gemeten dan?
Florus, hier actief op het forum heeft dat gemeten, de oude eigenaar van mijn auto :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

1,2 is best veel dus die beamer heeft denk ik geen vol gas gegeven
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17

Luco/Alpine-racer schreef:1,2 is best veel dus die beamer heeft denk ik geen vol gas gegeven
Vraag maar eens aan Jos Verstappen hoeveel dat is...:lol:

Maar het is dus geen standaard Cliootje.......
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

tijdens die meting was die toch ook niet standaard :D
dus blijft het verschil 1,2 sec

en dat blijft veel
nu is 6,8 best snel hoor daar niet van
Strijder

Arno17 schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:1,2 is best veel dus die beamer heeft denk ik geen vol gas gegeven
Vraag maar eens aan Jos Verstappen hoeveel dat is...:lol:

Maar het is dus geen standaard Cliootje.......
Nope,
Ik bleef hem de hele tijd voor dus zal hij wat later zijn met optrekken en wat ik al zei is dat ie bij 70, 70 bleef rijden.
ik heb 145 pk op de wielen (gemeten in goes)
willow

dan is jou williams cker verre weg van standaard kwa specificaties? een gtt hou je niet bij hoor, of jou clio moet zo snel zijn dat je een sprint trekt van 0-100 km/u in 5.5 seconden?
Arno17

Luco, ik doelde op het feit dat de Williams Clio meer dan de 150 pk heeft, uiteraard al bij die meting op de bank.

Enne, Luco hoe is je verhaal nu eigenlijk afgelopen met die Civic, nog tegen gekomen......Type R of 1.8 gewoon
SMILLIAW

willow schreef:
dan is jou williams cker verre weg van standaard kwa specificaties? een gtt hou je niet bij hoor, of jou clio moet zo snel zijn dat je een sprint trekt van 0-100 km/u in 5.5 seconden?
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php ... 8&cache=no
volgens deze info 6.3 sec 0-100 km/h
maar mn williams heeft een 4-2-1 devil spruitstuk, magnex uitlaat, knn filter en geen achterbank/passagiersstoel/reserve wiel...
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Strijder schreef:Ik bleef hem de hele tijd voor dus zal hij wat later zijn met optrekken en wat ik al zei is dat ie bij 70, 70 bleef rijden.
Dan deed ie gewoon niet helemaal mee..
Ondanks dat je Clio niet meer standaard is, hou je zo'n ding echt niet zomaar bij >-)
Met die ruim 300 pk gaan deze dingen echt als de brandweer, zelfs met al die extra kilo's.. BMW 645 zal ongeveer een 4,5 liter moeten zijn? Maar volgens de RDW:
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4398 cm3
Een 4,4 dus (niet dat het iets uitmaakt :P )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Strijder

SMILLIAW schreef:
willow schreef:
maar mn williams heeft een 4-2-1 devil spruitstuk, magnex uitlaat, knn filter en geen achterbank/passagiersstoel/reserve wiel...

Die van mijn: devil uitlaatspruitstuk geen middendemper katvervanger powerbox mennochip k&n vervangingsfilter met buis naar e voorbumper
keesuitklundert

Mijn willie was gechipt en had (heeft waarschijnlijk nog) een open uitlaat. Dan merk je wel al aardig het verschil. Lekker licht wagentje kan het met minder peekaa's voor vele anderen moeilijk maken. :smoke:

gr
Kees
Tim
Car: E36 M3

Net kwam ik terug uit Hellendoorn, kom ik bij Zwolle bij de stoplichten naast een Citroen Xsara Coupé (na het opzoeken van kenteken bleek het om een 2.0i 16V VTS te gaan) te staan... Jongen met een trainingspak aan, petje op zat erin...

Op het moment dat het groen werd ineens gillende banden naast me, ik dus ook vol op het gas. Kon hem NET voorblijven :P

Viel me nog niets tegen in de sprint tegen zo'n hok met 167 pk :smoke: :beer:
PaulM

stond gister naast zon dikke audi ? 3liter tdi geval. was wel eerder weg maar volgens mij had ie me toch wel poep gereden als ie zijn best deed :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:Luco, ik doelde op het feit dat de Williams Clio meer dan de 150 pk heeft, uiteraard al bij die meting op de bank.

Enne, Luco hoe is je verhaal nu eigenlijk afgelopen met die Civic, nog tegen gekomen......Type R of 1.8 gewoon
deze week vrij gehad dus niet tegengekomen
maar ik blijf opletten (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

Vanmiddag op de R4 rond gent even aan het spelen geweest met een porsche 911 denk 98 'er model. Ging lekker, vol weg bij de stoplichten, porsche kan aardig volgen alleen wilde de dat ding niet harder dan 250 km/h. wij zijn nog effe doorgegaan naar 280 op de teller :bang: :bang: . Toen was ook bij de GSX-R en de Fireblade de koek op
R5GTT. Drive it like you stole it
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Net een A3 TDi en een Seat Leon 20v......De ene stond naast me en de andere met zijn wijze xenonlampies achter me :lol:

Best lol met 130km/u de bocht voor het viaduct tussen Nieuwegein en IJsselstein door.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
jiggy
Contacteer:

gister in de buurt van roden tijdje achter een golf4 tdi gezeten. jongen keek iedere keer in de spiegel kijken en na iedere rontonde wou die ff snel optrekken, maar helaas bleef ik ieder keer bumperkleefend achter hem zitten :lol:
willow

SMILLIAW schreef:
willow schreef:
ja ok, dan zal het wel redelijk opgaan idd...ik mis je me open uitlaat soms ook wel...egt niet normaal dat geluid wat daar uit kwam. gewoon van voor tot achter een dikke buis met een motordemper eraan. zit er nu weer aan te denken als de clio weer goed is om de standaard einddemper te vervangen voor een remus of een sebring ofzo voor een wat zwaarder geluid. heb nu alleen het sportfilter wat geluid maakt.
ARNO16V
Contacteer:

Gisteren gesprint tegen een Peugeot 206 rc, hij had een iets betere start dan mij, maar de clio trok het weer redelijk bij, en ik had daarna zelfs een neuslengte voorsprong, daarna ging het vrijwel gelijk op.
Was wel ff een leuke sprint :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Mark van Nierop
Contacteer:

ARNO16V schreef:Gisteren gesprint tegen een Peugeot 206 rc, hij had een iets betere start dan mij, maar de clio trok het weer redelijk bij, en ik had daarna zelfs een neuslengte voorsprong, daarna ging het vrijwel gelijk op.
Was wel ff een leuke sprint :p
Een Rc?? das toch een 1.1 :lol: :lol:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Die RC's hebben 1 heel groot probleem (net als bijna alle andere nieuwe auto's): Gewicht... :(

Als ze net zoveel zouden wegen als een Clio, dan zou je weinig kans gemaakt hebben, denk ik. Wel fijne auto's trouwens. Beetje erg stug, dat wel.
Riël
Über-Spammer

Safrane + aanhangwagen + belading VS passat ?? met petje...

haha, op toeren sleurt ie die aanhanger ook zooo voorbij die passat :p

De 2 uitgereden en toen was t hard zat voor de aanhanger, maar die passat kon erachter invoegen, flappes :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Egon

Riël Notermans schreef:Safrane + aanhangwagen + belading VS passat ?? met petje...

haha, op toeren sleurt ie die aanhanger ook zooo voorbij die passat :p

De 2 uitgereden en toen was t hard zat voor de aanhanger, maar die passat kon erachter invoegen, flappes :lol:
:w6:
GerryTT

Daarstraks gesport met een Lotus Elise. Weet niet welke type, maar de langzaamste zit toch nog binnen 6 sec op de honderd. En mijn gtt'je was sneller :bang: Eerst vanuit z'n twee tot de 130 liep ik op hem in. Daarna de snelweg op en toen we vrijbaan hadden vanuit zijn drie vol op het gas en toen moest ik in zijn vijf ff van m'n gas af. Ook nog bijna de 200 aangetikt op de teller dus hij gaat steeds harder rijden. Ben alleen vergeten te kijken hoeveel toeren hij toen maakte |:
Steven
Car: M536

Wat boeien die toeren nou, snelheid daar gaat het om :)

Maareh ik maak hieruit op dattie wel aardig loopt nu? Toch es een ritje claimen dan :p (degene die jij bij mij nooit gehad hebt :D )
Menno

GerryTT schreef:Daarstraks gesport met een Lotus Elise. Weet niet welke type, maar de langzaamste zit toch nog binnen 6 sec op de honderd. En mijn gtt'je was sneller :bang: Eerst vanuit z'n twee tot de 130 liep ik op hem in. Daarna de snelweg op en toen we vrijbaan hadden vanuit zijn drie vol op het gas en toen moest ik in zijn vijf ff van m'n gas af. Ook nog bijna de 200 aangetikt op de teller dus hij gaat steeds harder rijden. Ben alleen vergeten te kijken hoeveel toeren hij toen maakte |:
Heb ook redelijk vaak tegen een Elise gesprint. De eerste meter zijn ze echt frustrerend snel, daardat ze gewoon direct grip hebben. Dat moet met zo'n voorwiel-renault altijd net ff voorzichtiger. Als 't eenmaal rolt is 't goed te doen idd.

Maaruh, wat voor bak heb jij d'r in zitten? Dacht dat ik al een vrij lange bak had, maar 130 in 2 haal ik echt nooit. 100 in z'n 2 is al 7000 toeren.
rev it like a rental
GerryTT

Hij loopt idd wel lekker nu :wink: En draai nu nog maar 1,1bar onder de gasklep.
Steven
Car: M536

Gerry rijd met een JC5 van een Megane of Willy, die zijn ook korter als een GT-JB3 toch, dus hij zal het wel einde 3 hebben gereje.
GerryTT

Heb tussendoor idd een keer geschakeld :p
Gesloten