Met een origineel thermocontact net boven het 3-de streepje. Oftewel iets van 82 graden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Uhmmm.. ik begin te twijfelen welke temperatuur het is. Kan ook 92 graden zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Die is standaard 82 graden ja. Al heb ik er 1 inzitten van 78.
Ben nog steeds niet wakker vandaag vlgns mij...
weet iemand wat voor turbo er in een standaard R5GTT zit?
Ik zit namelijk te twijfelen of er in de mijne een standaard turbo zit of niet, de renault delear zegt namelijk dat het geen standaard turbo is, maar andere zeggen weer van wel. Dus ik ben eigenlijk zelf een beetje aan het zoeken geslagen.
Type nummer van mijn turbo:
TBO235
465367-1
6001021213
Met die getallen kun je vrij weinig en een dealer snapt er al helemaal geen zak van
Dat ik jou vorige week door Beverwijk zag rijden (zonder uitlaat ) klonk het gewoon als een normale T2. Maak er anders eens een foto van met de slang van de inlaat los, dan is het snel genoeg gezien. Er zijn niet zoveel verschillende T2's
Het is er in ieder geval 1 uit de gewone T-serie van Garrett heb ik net effe snel via Google weten te achterhalen. Maar echt duidelijk is niet of het een T2 is.
Steven schreef:Met die getallen kun je vrij weinig en een dealer snapt er al helemaal geen zak van
Dat ik jou vorige week door Beverwijk zag rijden (zonder uitlaat ) klonk het gewoon als een normale T2. Maak er anders eens een foto van met de slang van de inlaat los, dan is het snel genoeg gezien. Er zijn niet zoveel verschillende T2's
haha zag je me rijden? mja is goed ik maak der even wat foto's van
misschien dat jullie t kunnen zien
MOD
Ik heb je afbeeldingen even verkleind.. kijk eventueel via 'edit' even hoe ik dit gedaan heb, voor een volgende keer
Zo te zien ist gewoon een standaard T2 die op een GT hoort.
Nog wel een simpele checkup kun je doen door de A/R waarde van het compressorhuis even af te lezen, is iets van 0.48 oid. Weet die niet precies uit m'n hoofd van een GT, maar dat kan iemand anders wel ff aflezen.
Maar ik ben 99% sure dat het niets speciaals zal zijn
wil mij carb om laten bouwen naar groep a. Nou heb ik al op de search gekeken, maar ik werd daar niet echt wijzer van. Waar kan ik dit allemaal laten doen? En accepteren ze dan alle carbs (ook die sowieso al aan revisie toe zijn)?
alvast bedankt.
Ik houd dit altijd maar ff aan:
-Uitlaatspruitstuk
-Turbo
-Elbow
-Downpipe
-Voorpijp (naar evt. middendemper).
Ik neem aan dat je downpipe aan de voorpijp bedoelt.
Je hebt onder de downpipe een vork zitten die afsteund aan het carter en nog een schoortje wat aan 1 van de uitlaatspruitstukbouten zit. Beide toch wel handig om scheuren van het uitlaatspruitstuk te voorkomen.
Verder heb je origineel 2 lange bouten (100-120mm) door de flens van de downpipe naar beneden hangen. Dan zit er nog een overgangsring tussen en vervolgens de flens van de voorpijp die geklemd wordt met 2 veren.
Voor plaatjes moet je op 5GT.nl maar eens onder de downloads kijken, is genoeg info over terug te vinden.
ik vraag me nu af waar een 17" velg aanloopt, ik heb de volgende gepast en heb nergens problemen, juist achteraan aan de binnenkant kan er wel geen vinger meer tussen, maar juist gepast is juist gepast hé
iemand idee wat voor problemen dat kan geven en WAAR dat hij zou aanlopen...
die velg is van een vriend van mij die getrokken banden erop liggen heeft, heb ze gemeten hoe ver ze van de velgen komen en normaal mag het geen probleem zijn... juist een beetje onzeker als ik men stuur verdraai dat het tamelijk dicht tegen mijn zijschort komt, maar dat kan je aanpassen hé