ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

melcon schreef:klopt.

kijk eens bij de RC :wink:
Tja, wist ik wel maar wat een rare benaming, de RC is beetje gelijk aan de RS, RC is veel meer sportauto las ik ooit in een test.
De RS is ietwat meer op comfort gemaakt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb de RC een keer gereden en dat is echt een sportieve auto, ja. Erg stug, stuiterig bijna, maar wel erg scherp. En heerlijke stoelen! :D
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Vandaag opweg naar Zandvoort met mijn Laguna :D tegen een 205 met rolkooi. :worship:

Voertuigsoort Personenauto
Merk PEUGEOT
Handelsbenaming 205 GENTRY 1.9 U9
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine

Viel me knap tegen wat daar aan vermogen uitkwam. :~
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Gisteren tegen een 911 :hammer:

Wel leuk om te zien hoe zoon spoilertje omhoog gaat en bij het stoplicht weer zakt :)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zie het positief, je hebt wel mooi even de werking van die spoiler kunnen zien ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja inderdaad.

Blijf het nog steeds leuk vinden, die mensen die denken "zoon clio-tje" er wel even uit te kunnen rijden.
De meneer in de Porsche verbaasde het wel dat ik sneller was dan dat hij dacht.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Egon schreef:Vandaag opweg naar Zandvoort met mijn Laguna :D tegen een 205 met rolkooi. :worship:

Voertuigsoort Personenauto
Merk PEUGEOT
Handelsbenaming 205 GENTRY 1.9 U9
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine

Viel me knap tegen wat daar aan vermogen uitkwam. :~
aangezien het er een is met een katalysator (U9), 122 pk ongeveer :)
nu kan het natuurlijk ook zomaar een aangepakt model zijn....
maar de 1.9's gaan wel lekker 8)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Edward(ForeverYoung) schreef:
Egon schreef:Vandaag opweg naar Zandvoort met mijn Laguna :D tegen een 205 met rolkooi. :worship:

Voertuigsoort Personenauto
Merk PEUGEOT
Handelsbenaming 205 GENTRY 1.9 U9
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine

Viel me knap tegen wat daar aan vermogen uitkwam. :~
aangezien het er een is met een katalysator (U9), 122 pk ongeveer :)
nu kan het natuurlijk ook zomaar een aangepakt model zijn....
maar de 1.9's gaan wel lekker 8)
Weinig van gemerkt dan, was wel flink aan het trappen volgens mij
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

mja, in vergelijking met de 1.6 GTI (tussen de 100 en 115 pk, afhankelijk van uitvoering en katalysator ja of nee) had de 1.9 wel wat meer kunnen hebben...
de kat-loze 1.9 heeft iets meer dan 130 pk..

ik begreep je 'viel knap tegen' trouwens net even andersom :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vriend van me heeft ook een 1.9 GTI (met een open luchtfilter boven het uitlaatspruitsuk, joehoe!).

Maar idd ik vind dat echt niet vooruit te pissen gewoon, tis wel vlot maar daar blijft het bij.
Beter een 205MI/GTI16 sourcen of zelf bouwen, dat pist weer stukken beter :p
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Edward(ForeverYoung) schreef:mja, in vergelijking met de 1.6 GTI (tussen de 100 en 115 pk, afhankelijk van uitvoering en katalysator ja of nee) had de 1.9 wel wat meer kunnen hebben...
de kat-loze 1.9 heeft iets meer dan 130 pk..

ik begreep je 'viel knap tegen' trouwens net even andersom :D
ja, wie had kunnen denken dat ik met mijn laguna DCI een dergelijke sprint kon winnen. heb ook 1.9 :~
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja en een turbo (S)
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Steven schreef:Ja en een turbo (S)
+300 kg en een extra pasagier extra :bang:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En een 1.9 Gentry heeft ook minder vermogen dan een 1.9 GTi blok :wink: 105 PK maar...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
206 rc
Berichten: 90
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:26
Locatie: andel... my car 206RC/GTI180

hier is een tevreden rc rijder :) .. maarja een gewone 206 gti loopt mwa gaat. met me 106 gti die ik eerst had trok ik sneller als een 206 gti.. maar nu trek ik 106jes weer schijt hahahc groete
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

gisteren stoplicht sprintje gedaan tegen een alfa 145. Wel een mooi geluidje had (boxer motor) maar het was alleen maar geluid, de megane was sneller :D
Heerlijk weer een franse auto
Tim Rover 118
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 jun 2006 9:18

Rover 118 GTI --> Ford Focus ST 2-0
100-170 a 180(private road ofcourse) wel goeie verliezer kreeg een (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

kom nu regelmatig sochtends tussen eindhoven en venlo een honda civic tegen (laatste nieuwe model met die rare achterkant)
met de gte geen schijn van kans met optrekken vanaf 80 tot ?????
van de week was ik met de gtt en zat ik weer achter hem
tot 4 keer toe probeerde die het weer van de 80 tot 210
elke keer kleefde ik op een paar meter achter zijn bumper en hoefde geen vol gas te geven bij de 210 ging die naar rechts, maar ja dan krijg je de volle wind en kon ik hem net niet inhalen
maar tussen 80 en 200 haalt die het niet met zijn civic

nu weer met de patrol, kansloos :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
vergeten kenteken te noteren, doe ik van de week ofzo als ik hem weer zie
ben benieuwd wat voor motor er in ligt :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Luco/Alpine-racer schreef:kom nu regelmatig sochtends tussen eindhoven en venlo een honda civic tegen (laatste nieuwe model met die rare achterkant)
met de gte geen schijn van kans met optrekken vanaf 80 tot ?????
van de week was ik met de gtt en zat ik weer achter hem
tot 4 keer toe probeerde die het weer van de 80 tot 210
elke keer kleefde ik op een paar meter achter zijn bumper en hoefde geen vol gas te geven bij de 210 ging die naar rechts, maar ja dan krijg je de volle wind en kon ik hem net niet inhalen
maar tussen 80 en 200 haalt die het niet met zijn civic

nu weer met de patrol, kansloos :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
vergeten kenteken te noteren, doe ik van de week ofzo als ik hem weer zie
ben benieuwd wat voor motor er in ligt :D
honda civic type r wellicht? Zijn idd rappe auto's, zolang je ze in de toeren houdt.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

die nieuwe (ufo) type R is toch nog niet leverbaar?
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Paul1916v schreef:die nieuwe (ufo) type R is toch nog niet leverbaar?
jewel :)
R 5 Convertible Rulezz
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hmm heb ik duidelijk wat gemist ;) :lol: :beer:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Paul1916v schreef:hmm heb ik duidelijk wat gemist ;) :lol: :beer:
een collega van een maatje van mij (ja ik weet t, klinkt lekker vaag maar goed.......) die heeft dr al 1, een rode. vandaar dat ik dat zeg :wink:. die staat mooi naast een S2000 iedere dag 8)
R 5 Convertible Rulezz
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Nieuwe type R is ook behoorlijk aan de prijs als ik het zo zie...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Onderstuurd hok... :P Maar wel mooi!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

I kvin dm ook erg gaaf
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

De cijfertjes dan maar, te koop vanaf Maart 2007

Code: Selecteer alles

aantal cilinders 4, in lijn 
kleppen per cilinder 4 
cilinderinhoud 1998 cm3 
boring x slag 86,0 x 86,0 mm 
compressieverh. 11,0:1 
max. vermogen 148 kW (201 pk) 
  7800tpm 
max. koppel 193 Nm 
  5600tpm 
brandstofsysteem multipoint injectie 
klepbediening ohc 
turbo nee 
katalysator geregeld 

topsnelheid 235 km/h 
acceleratie 0-100 km/h 6,6 s 
Jankmachine's, wel knap dat vermogen zonder turbo en andere zooi.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Afgelopen maandag maandag een sprintje getrokken tegen een BMW 525i, vreemd genoeg was ik net sneller...

Stond er echt van te kijken toen ik thuis op de RDW site zat te kijken naar wat voor model het nou precies was... :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arno17 schreef:De cijfertjes dan maar, te koop vanaf Maart 2007

Code: Selecteer alles

aantal cilinders 4, in lijn 
kleppen per cilinder 4 
cilinderinhoud 1998 cm3 
boring x slag 86,0 x 86,0 mm 
compressieverh. 11,0:1 
max. vermogen 148 kW (201 pk) 
  7800tpm 
max. koppel 193 Nm 
  5600tpm 
brandstofsysteem multipoint injectie 
klepbediening ohc 
turbo nee 
katalysator geregeld 

topsnelheid 235 km/h 
acceleratie 0-100 km/h 6,6 s 
Jankmachine's, wel knap dat vermogen zonder turbo en andere zooi.
toch vind ik dan het koppel tegenvallen
maar ik denk dan toch dat het een 1.8 is geweest, dan zijn die toch ook knap rap
ik kom hem nog wel een keer tegen dan noteer ik het kenteken wel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Luco/Alpine-racer schreef: toch vind ik dan het koppel tegenvallen
maar ik denk dan toch dat het een 1.8 is geweest, dan zijn die toch ook knap rap
ik kom hem nog wel een keer tegen dan noteer ik het kenteken wel
Hoezo? bijna 100 Nm/liter is gewoon keurig. D'r zijn eigenlijk geen atmosferische productiemotoren die daar serieus boven zitten.
rev it like a rental
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:
Arno17 schreef:De cijfertjes dan maar, te koop vanaf Maart 2007

Code: Selecteer alles

aantal cilinders 4, in lijn 
kleppen per cilinder 4 
cilinderinhoud 1998 cm3 
boring x slag 86,0 x 86,0 mm 
compressieverh. 11,0:1 
max. vermogen 148 kW (201 pk) 
  7800tpm 
max. koppel 193 Nm 
  5600tpm 
brandstofsysteem multipoint injectie 
klepbediening ohc 
turbo nee 
katalysator geregeld 

topsnelheid 235 km/h 
acceleratie 0-100 km/h 6,6 s 
Jankmachine's, wel knap dat vermogen zonder turbo en andere zooi.
toch vind ik dan het koppel tegenvallen
maar ik denk dan toch dat het een 1.8 is geweest, dan zijn die toch ook knap rap
ik kom hem nog wel een keer tegen dan noteer ik het kenteken wel
Denk niet dat het een 1.8 is geweest, die zijn lang zo snel niet om een GTT het lastig te maken, eerder andersom.

De vent zal wel rustig gedaan hebben met zijn nieuwe bakkie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb bijna 200nm bij 185 pk :D

die man doet niet rustig aan arno
kom hem vaker daar tegen en hij trapt altijd flink door :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dus? Dit is een standaard motor, daar valt met wat gepruts nog veel meer uit te halen.
Daarnaast sturen die double wishbone honda's echt 10x beter dan een doorsnee mcphersonpoot. Die dingen zijn in de rallykampioenschap ook bijna unbeatable.

Dusja tis weer appels met peren ouwe, die honda steekt toch ff een paar x beter in elkaar als jouw sjeeshok :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja over kwaliteit hebben we het niet he :lol: :lol:
maar ik denk echt dat een r stukken sneller is dan een gtt
dus denk dat het de 1.8 was of misschien de 2.2 diesel :)

en trouwens uit de s 2000 halen ze meer en dat is ook "maar"een 2.0
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Luco/Alpine-racer schreef:ik heb bijna 200nm bij 185 pk :D

die man doet niet rustig aan arno
kom hem vaker daar tegen en hij trapt altijd flink door :D
Ja, en jouw motor is meer dan 2 liter, en bepaald bij een meting aan de wielen met een altijd overdreven goedliegfactor. Oftewel, het specifiek koppel van de 'getunede' ding dat je gekocht hebt, ligt gewoon lager dan van een productiemotor. En dan ook nog minder vermogen. Wat is nou eigenlijk je punt?
Gesloten