Tja, wist ik wel maar wat een rare benaming, de RC is beetje gelijk aan de RS, RC is veel meer sportauto las ik ooit in een test.melcon schreef:klopt.
kijk eens bij de RC
De RS is ietwat meer op comfort gemaakt.
Tja, wist ik wel maar wat een rare benaming, de RC is beetje gelijk aan de RS, RC is veel meer sportauto las ik ooit in een test.melcon schreef:klopt.
kijk eens bij de RC
aangezien het er een is met een katalysator (U9), 122 pk ongeveerEgon schreef:Vandaag opweg naar Zandvoort met mijn Lagunategen een 205 met rolkooi.
![]()
Voertuigsoort Personenauto
Merk PEUGEOT
Handelsbenaming 205 GENTRY 1.9 U9
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Viel me knap tegen wat daar aan vermogen uitkwam.
Weinig van gemerkt dan, was wel flink aan het trappen volgens mijEdward(ForeverYoung) schreef:aangezien het er een is met een katalysator (U9), 122 pk ongeveerEgon schreef:Vandaag opweg naar Zandvoort met mijn Lagunategen een 205 met rolkooi.
![]()
Voertuigsoort Personenauto
Merk PEUGEOT
Handelsbenaming 205 GENTRY 1.9 U9
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Viel me knap tegen wat daar aan vermogen uitkwam.
nu kan het natuurlijk ook zomaar een aangepakt model zijn....
maar de 1.9's gaan wel lekker
ja, wie had kunnen denken dat ik met mijn laguna DCI een dergelijke sprint kon winnen. heb ook 1.9Edward(ForeverYoung) schreef:mja, in vergelijking met de 1.6 GTI (tussen de 100 en 115 pk, afhankelijk van uitvoering en katalysator ja of nee) had de 1.9 wel wat meer kunnen hebben...
de kat-loze 1.9 heeft iets meer dan 130 pk..
ik begreep je 'viel knap tegen' trouwens net even andersom
honda civic type r wellicht? Zijn idd rappe auto's, zolang je ze in de toeren houdt.Luco/Alpine-racer schreef:kom nu regelmatig sochtends tussen eindhoven en venlo een honda civic tegen (laatste nieuwe model met die rare achterkant)
met de gte geen schijn van kans met optrekken vanaf 80 tot ?????
van de week was ik met de gtt en zat ik weer achter hem
tot 4 keer toe probeerde die het weer van de 80 tot 210
elke keer kleefde ik op een paar meter achter zijn bumper en hoefde geen vol gas te geven bij de 210 ging die naar rechts, maar ja dan krijg je de volle wind en kon ik hem net niet inhalen
maar tussen 80 en 200 haalt die het niet met zijn civic
nu weer met de patrol, kansloos![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vergeten kenteken te noteren, doe ik van de week ofzo als ik hem weer zie
ben benieuwd wat voor motor er in ligt
een collega van een maatje van mij (ja ik weet t, klinkt lekker vaag maar goed.......) die heeft dr al 1, een rode. vandaar dat ik dat zegPaul1916v schreef:hmm heb ik duidelijk wat gemist![]()
![]()
Code: Selecteer alles
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 11,0:1
max. vermogen 148 kW (201 pk)
7800tpm
max. koppel 193 Nm
5600tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
topsnelheid 235 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,6 s
toch vind ik dan het koppel tegenvallenArno17 schreef:De cijfertjes dan maar, te koop vanaf Maart 2007
Jankmachine's, wel knap dat vermogen zonder turbo en andere zooi.Code: Selecteer alles
aantal cilinders 4, in lijn kleppen per cilinder 4 cilinderinhoud 1998 cm3 boring x slag 86,0 x 86,0 mm compressieverh. 11,0:1 max. vermogen 148 kW (201 pk) 7800tpm max. koppel 193 Nm 5600tpm brandstofsysteem multipoint injectie klepbediening ohc turbo nee katalysator geregeld topsnelheid 235 km/h acceleratie 0-100 km/h 6,6 s
Hoezo? bijna 100 Nm/liter is gewoon keurig. D'r zijn eigenlijk geen atmosferische productiemotoren die daar serieus boven zitten.Luco/Alpine-racer schreef: toch vind ik dan het koppel tegenvallen
maar ik denk dan toch dat het een 1.8 is geweest, dan zijn die toch ook knap rap
ik kom hem nog wel een keer tegen dan noteer ik het kenteken wel
Denk niet dat het een 1.8 is geweest, die zijn lang zo snel niet om een GTT het lastig te maken, eerder andersom.Luco/Alpine-racer schreef:toch vind ik dan het koppel tegenvallenArno17 schreef:De cijfertjes dan maar, te koop vanaf Maart 2007
Jankmachine's, wel knap dat vermogen zonder turbo en andere zooi.Code: Selecteer alles
aantal cilinders 4, in lijn kleppen per cilinder 4 cilinderinhoud 1998 cm3 boring x slag 86,0 x 86,0 mm compressieverh. 11,0:1 max. vermogen 148 kW (201 pk) 7800tpm max. koppel 193 Nm 5600tpm brandstofsysteem multipoint injectie klepbediening ohc turbo nee katalysator geregeld topsnelheid 235 km/h acceleratie 0-100 km/h 6,6 s
maar ik denk dan toch dat het een 1.8 is geweest, dan zijn die toch ook knap rap
ik kom hem nog wel een keer tegen dan noteer ik het kenteken wel
Ja, en jouw motor is meer dan 2 liter, en bepaald bij een meting aan de wielen met een altijd overdreven goedliegfactor. Oftewel, het specifiek koppel van de 'getunede' ding dat je gekocht hebt, ligt gewoon lager dan van een productiemotor. En dan ook nog minder vermogen. Wat is nou eigenlijk je punt?Luco/Alpine-racer schreef:ik heb bijna 200nm bij 185 pk
die man doet niet rustig aan arno
kom hem vaker daar tegen en hij trapt altijd flink door