MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

:ja:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goh wat ben ik weer goed voor deze wereld. :~

Kep gister eens een Peugeot GTI poot uit elkaar gedraaid en het topcupje opgemeten.

-Grote diameter: 57[mm]
-Kleine diameter: 37-40[mm]
-Hoogte cupje: 15[mm]
-Diameter gat: 15[mm]

Zover ik het uit mijn geheugen kan beoordelen zijn ze wel heel erg overeenkomstig. Kan je wel een foto sturen, maar hijs precies hetzelfde als op jouw foto.

Je kunt em van mij krijgen, maar op de sloop staan echt tig GTI's tegenwoordig (goed spule he :D ) en met een imbus 7[mm] en een ringsleutel 21 kun je em zo losdraaien als de poot nog in de auto zit.
En ze passen mooi in je zak ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

moet je wel een ringsleutel 21 hebben ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja die zijn wat zeldzamer, die stomme fransen hebben weer vanalles met 16-18-21 vastgezet :gun:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:Moet wel een beetje dezelfde diameter zijn, die 63mm komt klem te zitten.

Misschien dat iemand eens kan dialogizeren of ze hetzelfde zijn met de normale 5poot.
Edit als ik zo een fase1 poot bekijk, denk ik dat die cupjes daarvan die 63mm versies wel eens kunnen zijn.
Ik heb de standaard cupjes van een 5 gebruikt bij de montage van Ph2-veerpoten. Daarbij zie je het rubber wat opkrullen door het sturen. Die zijn dus net te groot. Als je er dan met de slijptol een kleinere diameter van maakt, kan je die prima gebruiken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Ja die zijn wat zeldzamer, die stomme fransen hebben weer vanalles met 16-18-21 vastgezet :gun:
als het past(zal wel niet) boudgiedop 21? :V ik kreeg mijn veerpoten ook wel uit elkaar met ring 22 trouwens.. (0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heel goed Hans Apekool, maar als je dop 21 erop zet krijg je de inbus er niet meer in :p

Of je moet een zeldzame dop 21 hebben als ik met een 6kant waar je een baco op kan zetten. Helaas wordt je imbus dan weer te lang waardoor ie teveel tordeert. Geen oplossing dus, ook is de luchtsleutel vaak geen oplossing omdat ie vrolijk de demperstang gaat rondraaien.

Sleutel 22 werkt wel aardig voor vastzetten, maar loskrijgen is alweer een stuk dramatischer.

Daarom ist gewoon kut dat het geen genormaliseerde maten zijn...
Doen de japanners het toch beter met 12 en 14...
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Steven schreef:Heel goed Hans Apekool, maar als je dop 21 erop zet krijg je de inbus er niet meer in :p

Of je moet een zeldzame dop 21 hebben als ik met een 6kant waar je een baco op kan zetten. Helaas wordt je imbus dan weer te lang waardoor ie teveel tordeert. Geen oplossing dus, ook is de luchtsleutel vaak geen oplossing omdat ie vrolijk de demperstang gaat rondraaien.

Sleutel 22 werkt wel aardig voor vastzetten, maar loskrijgen is alweer een stuk dramatischer.

Daarom ist gewoon k#t dat het geen genormaliseerde maten zijn...
Doen de japanners het toch beter met 12 en 14...
met de luchtsleutel kan prima, moejje alleen ff een dikke doek om de demperstang draaien, waterpomptang oid er omheen en hoppaaa....... :).
werkt prima zonder te beschadigen en/of krassen te maken of de demperstang in de deuken.
R 5 Convertible Rulezz
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

MartijnG schreef:Oke, wie kan mij helpen?!

Ik zoek dit onderdeel:

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02019.JPG[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02020.JPG[/img]

Dit is het cupje wat helemaal bovenop de veerschotel zit en waar dus de bout van de schokdemperstang doorheen komt.

HEEFT TOEVALLIG IEMAND NOG DIT ONDERDEEL LIGGEN OF EEN VEERSCHOTEL WAAR DIT NOG OP ZIT??? LAAT HET MIJ WETEN!!! 8)

Het is namelijk niet meer nieuw te bestellen (N)

Ik heb zelf geen idee of er verschil zit tussen een Phase 1 of Phase 2. Ik weet alleen dat de diameter van het cupje 56mm moet zijn. Er blijken ook 63mm versies te zijn maar die moet ik dus niet hebben...

Weet iemand zo'n onderdeel nog te liggen of een setje veerschotels waar dit nog opzit, laat het dan aub weten (Y) (zie ook RTC-Markt)

aangezien Steven zon topschoteltje van een Peugeot heeft opgemeten en deze exact overeenkomt met jouw 'originele ' is mijn conclusie dat die dingen die je had niet origineel waren maar afkomstig van peugeot.

originele stootrubbers en schoteltjes voor 5 gt turbo fase 1 en 2 zijn 63 mm.

alleen de hoogte van fase 2 is iets lager namelijk 15 mm, fase 1 is 18mm ongeveer.


voor originele onderdeelnummers zie mijn pm
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Heel goed Hans Apekool, maar als je dop 21 erop zet krijg je de inbus er niet meer in :p

Of je moet een zeldzame dop 21 hebben als ik met een 6kant waar je een baco op kan zetten. Helaas wordt je imbus dan weer te lang waardoor ie teveel tordeert. Geen oplossing dus, ook is de luchtsleutel vaak geen oplossing omdat ie vrolijk de demperstang gaat rondraaien.

Sleutel 22 werkt wel aardig voor vastzetten, maar loskrijgen is alweer een stuk dramatischer.

Daarom ist gewoon k#t dat het geen genormaliseerde maten zijn...
Doen de japanners het toch beter met 12 en 14...
niet mee eens, eerste stukje wil altijd wel los zonder imbus erin..

vervolgens pak je diepe ring 22 en een imbus.

trouwens, een kruissleutel zit ook een 21 op, kun je misschien ook nog het eerste stukje mee pakken? (wou bij mij toen wel :P)

-edit- waar gaat dit eigenlijk om, hij heeft t al lang los :V
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ach tis nuttiger gelul dan het gemmidelde topic hier :p
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

en met een tol is het helemaal lachen
hup zo los
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ga binnenkort me wagen eens met een tol bewerken, moet kunnen na 20 jaar, effe uitleven.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

ja komop man,aan stukken flexen dat stuk roest........
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

pierre schreef:ga binnenkort me wagen eens met een tol bewerken, moet kunnen na 20 jaar, effe uitleven.


Lijkt me een goed plan (Y) (Y) , waarom niet meteen met een snijbrander??
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nou, morgen ga ik maar eens een poging wagen om de GTT te fixen. Heb nu een 63mm schoteltje geregeld. Morgen even kijken of die 63mm ook gewoon past, of dat ik ff een randje eraf ga slijpen :)

En als het rijd, ga ik aan de gang met de 6 punts gordels en ik ga aan de gang met een vloerplaat voor in de achterkant van de auto.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Goed, gisteren waren de onderdelen nog niet binnen, dus het werd een dagje later...

Vandaag dus aan de gang gegaan en...het staat weer op 4 poten >-)

Zometeen eerst ff een testritje maken + ff langs de wasstraat want dat ding ziet er niet uit!! Kan niet eens door de ramen naar binnen/buiten kijken.
Ook ga ik vanmiddag ff mijn bumpertje ophalen :D

Eindelijk weer rijden!! :worship: (L)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

(Y) beter dat hij weer rijdt
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Testrit gemaakt en ff gewassen. Hij houd zich goed :worship: (Y)
Nog even lekker op en neer gescheurd naar Ede om mn bumpertje op te halen. Die ziet er ook weer retestrak uit :)
Daarna bij Ralva nog ff wat gordelogen gescoord, dus die gaan er vanmiddag ook in...hij had ze eerst niet liggen en zouden bij bestelling pas dinsdag binnen zijn. Maar aardig dat hij is, heeft hij ze ff uit een verpakking van een setje racegordels gehaald en meegegeven (Y) Full Speed moet ook gaan lukken dus (Y)

En oowww wat rijdt zo'n GTT na lange tijd toch weer heerlijk (L) Gelijk ff een Opeltje gepest :beer:

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02130.JPG[/img]
8)
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Beter voor je dat ie weer rijdt martijn, en ralva is idd heel relaxt qua zakendoen :) scheur maar weer eens een keertje langs met die auto van je! :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Mooi man dat je weer kan rijden (Y) (Y) en staat ie al klaar voor Full Speed? :p :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Jordi
Berichten: 858
Lid geworden op: di 18 jan 2005 16:00
Locatie: Arnhem

ja wil dat ding van jou nou ook wel eens een keer weer zien!
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Heb hem vandaag even staan bekijken, en staat er netjes bij hoor! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Hee,

Je had hem vandaag naast die van mij staan op school,
maar hij ziet er echt netjes uit :worship:
We spreken elkaar nog wel
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Tsja, moet nou wel aangezien we niet meer bij de HTS-A kunnen parkeren. Toevallig was er een plekkie naast de jouwe vrij (Y)

Is ook meteen weer de laatste keer geweest dat ik met de auto ga...wat een gedoe zeg...

Maaruh...die kuipen zien er ook goed uit hoor (Y) Zit wel lekker zeker? Nu nog ?-punts gordels? Ik heb er nu 6-punts inzitten...wat een gedoe om jezelf vast te gespen zeg :lol:

We zien elkaar vast nog wel eens (de auto's dan tenminste :wink: )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Verdere update;

Er ligt tegnewoordig een MDF bodem achterin en de 'rolstang' achterin is gemonteerd en daardoor konden de 6 punts gordels ook gemonteerd worden (Y) Wel ff wennen met vastgespen enzo, maar zit wel lekker vast (Y)

Nu wordt het even een tijdje stil ivm weinig doekoes... (N) (S)

Volgende update zal te maken gaan hebben met de APK volgende maand...ik hou mn hart nu al vast :~ We shall see :nopom:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

MartijnG schreef:Tsja, moet nou wel aangezien we niet meer bij de HTS-A kunnen parkeren. Toevallig was er een plekkie naast de jouwe vrij (Y)

Is ook meteen weer de laatste keer geweest dat ik met de auto ga...wat een gedoe zeg...

Maaruh...die kuipen zien er ook goed uit hoor (Y) Zit wel lekker zeker? Nu nog ?-punts gordels? Ik heb er nu 6-punts inzitten...wat een gedoe om jezelf vast te gespen zeg :lol:

We zien elkaar vast nog wel eens (de auto's dan tenminste :wink: )
Ja er komen 4 punts gordels in 8)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nou vandaag weer wat leuks aan de GT.
Toen ik vanmiddag thuiskwam na het bezoek aan Spindoo, trof ik dit aan;

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02143.JPG[/img]

Heb waarschijnlijk ergens op de snelweg een rubberen strip opgepakt :~ en die is tussen de band en de verbreder blijven steken. Met als gevolg;

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02144.JPG[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02145.JPG[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02146.JPG[/img]

Zwarte strepen zijn er niet meer af te krijgen :~
Tijd om de Mattigs dus maar weer eens te gaan overspuiten. Nu nog ff bepalen welke kleur :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Antraciet * als ik het goed schrijf :) Of wit
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Lekker grijs laten, vind ik de mooiste kleur, anders metallic grijs :)
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Grijs!! Dan vallen de velgen lekker op bij die zwarte 5.
Met wit wordt het zo'n rally wannebe. :wink: :lol:
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Jordi
Berichten: 858
Lid geworden op: di 18 jan 2005 16:00
Locatie: Arnhem

nee joh, helemaal zwart :p is gaaf als je rode klauw erachter zit! of wat je al zei, wit :worship:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

WIT!!!!
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hbe je het ook al met een cleaner geprobeerd?
Plaats reactie