MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien
Goh wat ben ik weer goed voor deze wereld. 
Kep gister eens een Peugeot GTI poot uit elkaar gedraaid en het topcupje opgemeten.
-Grote diameter: 57[mm]
-Kleine diameter: 37-40[mm]
-Hoogte cupje: 15[mm]
-Diameter gat: 15[mm]
Zover ik het uit mijn geheugen kan beoordelen zijn ze wel heel erg overeenkomstig. Kan je wel een foto sturen, maar hijs precies hetzelfde als op jouw foto.
Je kunt em van mij krijgen, maar op de sloop staan echt tig GTI's tegenwoordig (goed spule he
) en met een imbus 7[mm] en een ringsleutel 21 kun je em zo losdraaien als de poot nog in de auto zit.
En ze passen mooi in je zak

Kep gister eens een Peugeot GTI poot uit elkaar gedraaid en het topcupje opgemeten.
-Grote diameter: 57[mm]
-Kleine diameter: 37-40[mm]
-Hoogte cupje: 15[mm]
-Diameter gat: 15[mm]
Zover ik het uit mijn geheugen kan beoordelen zijn ze wel heel erg overeenkomstig. Kan je wel een foto sturen, maar hijs precies hetzelfde als op jouw foto.
Je kunt em van mij krijgen, maar op de sloop staan echt tig GTI's tegenwoordig (goed spule he

En ze passen mooi in je zak

moet je wel een ringsleutel 21 hebben 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb de standaard cupjes van een 5 gebruikt bij de montage van Ph2-veerpoten. Daarbij zie je het rubber wat opkrullen door het sturen. Die zijn dus net te groot. Als je er dan met de slijptol een kleinere diameter van maakt, kan je die prima gebruiken.Steven schreef:Moet wel een beetje dezelfde diameter zijn, die 63mm komt klem te zitten.
Misschien dat iemand eens kan dialogizeren of ze hetzelfde zijn met de normale 5poot.
Edit als ik zo een fase1 poot bekijk, denk ik dat die cupjes daarvan die 63mm versies wel eens kunnen zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
als het past(zal wel niet) boudgiedop 21? :V ik kreeg mijn veerpoten ook wel uit elkaar met ring 22 trouwens..Steven schreef:Ja die zijn wat zeldzamer, die stomme fransen hebben weer vanalles met 16-18-21 vastgezet

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Heel goed Hans Apekool, maar als je dop 21 erop zet krijg je de inbus er niet meer in 
Of je moet een zeldzame dop 21 hebben als ik met een 6kant waar je een baco op kan zetten. Helaas wordt je imbus dan weer te lang waardoor ie teveel tordeert. Geen oplossing dus, ook is de luchtsleutel vaak geen oplossing omdat ie vrolijk de demperstang gaat rondraaien.
Sleutel 22 werkt wel aardig voor vastzetten, maar loskrijgen is alweer een stuk dramatischer.
Daarom ist gewoon kut dat het geen genormaliseerde maten zijn...
Doen de japanners het toch beter met 12 en 14...

Of je moet een zeldzame dop 21 hebben als ik met een 6kant waar je een baco op kan zetten. Helaas wordt je imbus dan weer te lang waardoor ie teveel tordeert. Geen oplossing dus, ook is de luchtsleutel vaak geen oplossing omdat ie vrolijk de demperstang gaat rondraaien.
Sleutel 22 werkt wel aardig voor vastzetten, maar loskrijgen is alweer een stuk dramatischer.
Daarom ist gewoon kut dat het geen genormaliseerde maten zijn...
met de luchtsleutel kan prima, moejje alleen ff een dikke doek om de demperstang draaien, waterpomptang oid er omheen en hoppaaa.......Steven schreef:Heel goed Hans Apekool, maar als je dop 21 erop zet krijg je de inbus er niet meer in
Daarom ist gewoon k#t dat het geen genormaliseerde maten zijn...

werkt prima zonder te beschadigen en/of krassen te maken of de demperstang in de deuken.
R 5 Convertible Rulezz
MartijnG schreef:Oke, wie kan mij helpen?!
Ik zoek dit onderdeel:
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02019.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02020.JPG[/img]
Dit is het cupje wat helemaal bovenop de veerschotel zit en waar dus de bout van de schokdemperstang doorheen komt.
HEEFT TOEVALLIG IEMAND NOG DIT ONDERDEEL LIGGEN OF EEN VEERSCHOTEL WAAR DIT NOG OP ZIT??? LAAT HET MIJ WETEN!!!
Het is namelijk niet meer nieuw te bestellen![]()
Ik heb zelf geen idee of er verschil zit tussen een Phase 1 of Phase 2. Ik weet alleen dat de diameter van het cupje 56mm moet zijn. Er blijken ook 63mm versies te zijn maar die moet ik dus niet hebben...
Weet iemand zo'n onderdeel nog te liggen of een setje veerschotels waar dit nog opzit, laat het dan aub weten(zie ook RTC-Markt)
aangezien Steven zon topschoteltje van een Peugeot heeft opgemeten en deze exact overeenkomt met jouw 'originele ' is mijn conclusie dat die dingen die je had niet origineel waren maar afkomstig van peugeot.
originele stootrubbers en schoteltjes voor 5 gt turbo fase 1 en 2 zijn 63 mm.
alleen de hoogte van fase 2 is iets lager namelijk 15 mm, fase 1 is 18mm ongeveer.
voor originele onderdeelnummers zie mijn pm
-
niet mee eens, eerste stukje wil altijd wel los zonder imbus erin..Steven schreef:Heel goed Hans Apekool, maar als je dop 21 erop zet krijg je de inbus er niet meer in
Daarom ist gewoon k#t dat het geen genormaliseerde maten zijn...
vervolgens pak je diepe ring 22 en een imbus.
trouwens, een kruissleutel zit ook een 21 op, kun je misschien ook nog het eerste stukje mee pakken? (wou bij mij toen wel

-edit- waar gaat dit eigenlijk om, hij heeft t al lang los :V
-
- Contacteer:
en met een tol is het helemaal lachen
hup zo los
hup zo los
pierre schreef:ga binnenkort me wagen eens met een tol bewerken, moet kunnen na 20 jaar, effe uitleven.
Lijkt me een goed plan

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Nou, morgen ga ik maar eens een poging wagen om de GTT te fixen. Heb nu een 63mm schoteltje geregeld. Morgen even kijken of die 63mm ook gewoon past, of dat ik ff een randje eraf ga slijpen
En als het rijd, ga ik aan de gang met de 6 punts gordels en ik ga aan de gang met een vloerplaat voor in de achterkant van de auto.

En als het rijd, ga ik aan de gang met de 6 punts gordels en ik ga aan de gang met een vloerplaat voor in de achterkant van de auto.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Goed, gisteren waren de onderdelen nog niet binnen, dus het werd een dagje later...
Vandaag dus aan de gang gegaan en...het staat weer op 4 poten
Zometeen eerst ff een testritje maken + ff langs de wasstraat want dat ding ziet er niet uit!! Kan niet eens door de ramen naar binnen/buiten kijken.
Ook ga ik vanmiddag ff mijn bumpertje ophalen
Eindelijk weer rijden!!

Vandaag dus aan de gang gegaan en...het staat weer op 4 poten

Zometeen eerst ff een testritje maken + ff langs de wasstraat want dat ding ziet er niet uit!! Kan niet eens door de ramen naar binnen/buiten kijken.
Ook ga ik vanmiddag ff mijn bumpertje ophalen

Eindelijk weer rijden!!

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Testrit gemaakt en ff gewassen. Hij houd zich goed
Nog even lekker op en neer gescheurd naar Ede om mn bumpertje op te halen. Die ziet er ook weer retestrak uit
Daarna bij Ralva nog ff wat gordelogen gescoord, dus die gaan er vanmiddag ook in...hij had ze eerst niet liggen en zouden bij bestelling pas dinsdag binnen zijn. Maar aardig dat hij is, heeft hij ze ff uit een verpakking van een setje racegordels gehaald en meegegeven
Full Speed moet ook gaan lukken dus
En oowww wat rijdt zo'n GTT na lange tijd toch weer heerlijk
Gelijk ff een Opeltje gepest 
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02130.JPG[/img]

Nog even lekker op en neer gescheurd naar Ede om mn bumpertje op te halen. Die ziet er ook weer retestrak uit

Daarna bij Ralva nog ff wat gordelogen gescoord, dus die gaan er vanmiddag ook in...hij had ze eerst niet liggen en zouden bij bestelling pas dinsdag binnen zijn. Maar aardig dat hij is, heeft hij ze ff uit een verpakking van een setje racegordels gehaald en meegegeven

En oowww wat rijdt zo'n GTT na lange tijd toch weer heerlijk

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02130.JPG[/img]

ja wil dat ding van jou nou ook wel eens een keer weer zien!
Heb hem vandaag even staan bekijken, en staat er netjes bij hoor! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Hee,
Je had hem vandaag naast die van mij staan op school,
maar hij ziet er echt netjes uit
We spreken elkaar nog wel
Je had hem vandaag naast die van mij staan op school,
maar hij ziet er echt netjes uit

We spreken elkaar nog wel
-
- Über-Spammer
Tsja, moet nou wel aangezien we niet meer bij de HTS-A kunnen parkeren. Toevallig was er een plekkie naast de jouwe vrij
Is ook meteen weer de laatste keer geweest dat ik met de auto ga...wat een gedoe zeg...
Maaruh...die kuipen zien er ook goed uit hoor
Zit wel lekker zeker? Nu nog ?-punts gordels? Ik heb er nu 6-punts inzitten...wat een gedoe om jezelf vast te gespen zeg
We zien elkaar vast nog wel eens (de auto's dan tenminste
)

Is ook meteen weer de laatste keer geweest dat ik met de auto ga...wat een gedoe zeg...
Maaruh...die kuipen zien er ook goed uit hoor

We zien elkaar vast nog wel eens (de auto's dan tenminste
-
- Über-Spammer
Verdere update;
Er ligt tegnewoordig een MDF bodem achterin en de 'rolstang' achterin is gemonteerd en daardoor konden de 6 punts gordels ook gemonteerd worden
Wel ff wennen met vastgespen enzo, maar zit wel lekker vast
Nu wordt het even een tijdje stil ivm weinig doekoes...
Volgende update zal te maken gaan hebben met de APK volgende maand...ik hou mn hart nu al vast
We shall see 
Er ligt tegnewoordig een MDF bodem achterin en de 'rolstang' achterin is gemonteerd en daardoor konden de 6 punts gordels ook gemonteerd worden

Nu wordt het even een tijdje stil ivm weinig doekoes...

Volgende update zal te maken gaan hebben met de APK volgende maand...ik hou mn hart nu al vast

Ja er komen 4 punts gordels inMartijnG schreef:Tsja, moet nou wel aangezien we niet meer bij de HTS-A kunnen parkeren. Toevallig was er een plekkie naast de jouwe vrij![]()
Maaruh...die kuipen zien er ook goed uit hoorZit wel lekker zeker? Nu nog ?-punts gordels? Ik heb er nu 6-punts inzitten...wat een gedoe om jezelf vast te gespen zeg
![]()
We zien elkaar vast nog wel eens (de auto's dan tenminste)

-
- Über-Spammer
Nou vandaag weer wat leuks aan de GT.
Toen ik vanmiddag thuiskwam na het bezoek aan Spindoo, trof ik dit aan;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02143.JPG[/img]
Heb waarschijnlijk ergens op de snelweg een rubberen strip opgepakt
en die is tussen de band en de verbreder blijven steken. Met als gevolg;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02144.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02145.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02146.JPG[/img]
Zwarte strepen zijn er niet meer af te krijgen
Tijd om de Mattigs dus maar weer eens te gaan overspuiten. Nu nog ff bepalen welke kleur
Toen ik vanmiddag thuiskwam na het bezoek aan Spindoo, trof ik dit aan;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02143.JPG[/img]
Heb waarschijnlijk ergens op de snelweg een rubberen strip opgepakt

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02144.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02145.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02146.JPG[/img]
Zwarte strepen zijn er niet meer af te krijgen

Tijd om de Mattigs dus maar weer eens te gaan overspuiten. Nu nog ff bepalen welke kleur

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Lekker grijs laten, vind ik de mooiste kleur, anders metallic grijs 

Grijs!! Dan vallen de velgen lekker op bij die zwarte 5.
Met wit wordt het zo'n rally wannebe.

Met wit wordt het zo'n rally wannebe.

nee joh, helemaal zwart
is gaaf als je rode klauw erachter zit! of wat je al zei, wit 

WIT!!!!
Hbe je het ook al met een cleaner geprobeerd?