Ik heb een probleem dat een beetje lijkt op dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=24501
(en anderen)
Mijn clio (1.8 8v) heeft af en toe problemen de motor draaiende te houden. Bij het rijden houd hij in, en voelt als of hij af gaat slaan. Dit gebeurd soms ook. Dan gaat het Olie lampje branden, en daarna het accu lampje. terwijl dit gebeurd valt de motor uit. Ook tijdens het rijden!! erg lastig als je met 80 over een rijksweg rijd.
Bij stationair draaien zakt het toerental dan ook erg, in plaats van de 800-1000rpm zakt hij dan naar de 400 ofzo en slaat soms af, tenzij ik gas bij geef.
Vandaag wilde ik 50 rijden, en zat in zijn 3, en de auto accelereerde niet meer, ook al trapte ik het gas in. Het toerental zat 'vast' op ongeveer 2000rpm.. Een paar keer pompen op het gas, en terug schakkelen naar z'n 2 en uiteindelijk had ik weer wat 'power'.
Dit komt voor bij een warme of koude motor.
Eigenlijk zou ik niet goed weten wat ik moet doen om het probleem te reproduceren.
Toen ik dit probleem in eerste instantie had ben ik naar de garage gegaan, waar ze het inlaat spruitstuk opnieuw gevlakt hebben, en de pakking enzo vervangen. Ook zijn de bougies nieuw, en hebben ze de bougie kabels vervangen.
Hierna werkte ie voor een paar dagen soepel. Een paar dagen na de repararatie had ik het probleem weer. Toen ben ik terug gegaan naar de garage waar ze een 'temperatuur-sensor' vervangen hebben. (wat voor sensor precies heb ik niet gevraagd).
Heeft iemand een idee wat het kan zijn????