ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

micha schreef:om een 16v blok in een 1.2 te stoppen is volgens mij niet te doen. Een 16v kopen en die verder aanpassen is dan makkelijker en goedkoper.
ja dat is zo, maar dat vroeg hij niet :)
micha

Richard schreef: En of je in een 1.4 een 1.6 16v of 1.8 motor kan plaatsen?
een 1.4 is toch (ongeveer) het zelfde als een 1.2.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja is wel t zelfde.

en ja dat lukt wel met wat hobbyen :)
Richard

Oke bedankt voor de info. Ik was wel benieuwd of dat kon! Als ik evt eens mijn blokje kapot rijd, dan had ik zoiets van dan prop ik er gewoon een 1.6 of 1.8 in en hoef ik geen andere auto te kopen :)
Aangezien de rest van de auto me wel bevalt :bang:

Maar weet ook iemand wat de standaard maat is van orginele bandjes??
MaSteR Clio
Contacteer:

Richard schreef:Oke bedankt voor de info. Ik was wel benieuwd of dat kon! Als ik evt eens mijn blokje kapot rijd, dan had ik zoiets van dan prop ik er gewoon een 1.6 of 1.8 in en hoef ik geen andere auto te kopen :)
Aangezien de rest van de auto me wel bevalt :bang:

Maar weet ook iemand wat de standaard maat is van orginele bandjes??
Alles is mogelijk, een 1.8 16V ligt dan het meest voor de hand (gezien pk's)...het is alleen erg veel werk.
Het is al vaak besproken maar een andere 16V kopen is gewoonweg goedkoper, mjaa als je gehecht bent aan je auto dan wordt t lastig.
Het blok erin leggen en alles juist werkend krijgen is 1 maar de remmerij en je onderstel voor mekaar hebben is misschien nog wel belangrijker.
Richard

Maar weet ook iemand wat de standaard banden maat is voor een clio?
Nelis_1987
Contacteer:

Richard schreef:Maar weet ook iemand wat de standaard banden maat is voor een clio?
ligt eraan

Ik heb een Clio phase 3 Fidji 1.4 met bandenmaat 165/65R13 77T en me broer heeft het zelfde met zijn Phase 3 1.4 Mexx maar Phase 1 en 2 hebben volgens mij wat meer verschillendere bandenmaten :)!
Richard

Nelis_1987 schreef:
Richard schreef:Maar weet ook iemand wat de standaard banden maat is voor een clio?
ligt eraan

Ik heb een Clio phase 3 Fidji 1.4 met bandenmaat 165/65R13 77T en me broer heeft het zelfde met zijn Phase 3 1.4 Mexx maar Phase 1 en 2 hebben volgens mij wat meer verschillendere bandenmaten :)!
Ik heb een phase 2 1.4 rti weet ook die van dat type :p
micha

Passen de voor schokdempers van een 1.4 ook op een 1.8 (8v)? Volgens HBase.nl zijn er voor de 1.4 2 soorten voor schokdempers te krijgen, met verschillende hart-oog afsanden. (54mm en 52mm). Wanneer word welke maat gebruikt bij de 1.4?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

micha schreef:Passen de voor schokdempers van een 1.4 ook op een 1.8 (8v)? Volgens HBase.nl zijn er voor de 1.4 2 soorten voor schokdempers te krijgen, met verschillende hart-oog afsanden. (54mm en 52mm). Wanneer word welke maat gebruikt bij de 1.4?
Als je een 1.8 hebt kan je beter een 16v set pakken, als het goed is moet dat zonder problemen passen. Zelf heb ik er ook een 16v set onderzitten. Zonder problemen te monteren. Bij komend voordeel, gelijk 3 cm lager :beer:
micha

Ik kan goedkoop een setje kopen dat uit een 1.4 komt, vandaar mijn vraag. En lager hoeft van mij niet ;)
micha

Toen mijn vriendin vandaag in de clio op weg naar huis reed, liep de motor schokkerig, en ging hij niet harder dan 55. (in de 4).
Eenmaal thuis gekomen wilde ik de auto starten, maar hij slaat na 2 seconden af, tenzij ik gas bij geeft. Als ik dat doe loopt hij behoorlijk schokkerig.

Van de bougie kabels klikt er 1 niet lekker vast, en ik denk dat daar het probleem ligt. Ik vrees dat hij geen vonk geeft.
Hoe kan ik dit testen?
Wat kan het nog meer zijn?

de bougies zijn vrij nieuw (2 maanden ofzo)
-Ray-
Contacteer:

de bewuste bougie eruit draaien, en met kabel erop massa maken op het blok en dan starten. kan je zo zien offie wel vonk geeft.

doet ie dat niet, en zoals je zelf zegt eentje klikt er niet lekker vast, zou ik een nieuw setje bougiekabels kopen. kost de wereld niet en frist ie lekker van op :)
Immer wieder die verdammte Holländer
micha

bedankt ray, dat was wat ik van plan was. Het massa maken op het blok was ik niet helemaal zeker van. Ik ga dit morgen meteen proberen, hopelijk is het de kabel en niet iets anders lastigs.
Richard

Wie kan me helpen :H: !!!!!

Soms als ik net op pad ben met mij autotje!
Dan weigerd hij wel een het gaspedaal maw.

Als ik het gas rustig intrap dan lijkt hij hierop niet te reageren. Als ik het pedaal dan iets verder intrap gaat hij stotteren :( (hij schokt dan, een beetje het zelfde als je in zijn 1 ineens het gas loslaat) en dan pakt hij het ineens op en gaat hij wel vooruit.

Meestal komt dit voor in zijn 2 als ik het rustig door trek naar zijn 3.

Het gaat hier om een 1.4

Wie weet wat ik hier aan kan doen????????
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

is het soms je gaskabel die moeilijk doet? probeer het eens met de hand met de kap open. doet ie het dan wel goed, is er een redelijke kans dat je gaskabel begint te slijten.
Richard

Frits schreef:is het soms je gaskabel die moeilijk doet? probeer het eens met de hand met de kap open. doet ie het dan wel goed, is er een redelijke kans dat je gaskabel begint te slijten.
Met de hand doet hij het gewoon goed dat heb ik al geprobeerd.
Kan het niet iets zijn met de bougies of zoiets??
PaulM

hoeveel kost zon gaskabeltje? de mijne zit scheuren in het rubber eromheen dus komt vuil bij de kabel.
micha

micha schreef:bedankt ray, dat was wat ik van plan was. Het massa maken op het blok was ik niet helemaal zeker van. Ik ga dit morgen meteen proberen, hopelijk is het de kabel en niet iets anders lastigs.
Na veel geprobeerd te hebben ben ik uiteindelijk naar de garage gegaan (ik had geen tijd meer).
Het blijkt de inlaatspruitstukpakking te zijn die lek is waardoor hij valse lucht krijgt en de computer op hol slaat en slechte mengsels maakt.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:hoeveel kost zon gaskabeltje? de mijne zit scheuren in het rubber eromheen dus komt vuil bij de kabel.
Uit mn hoofd iets van 3 tientjes.
havermout
Contacteer:

ARNO16V
Contacteer:

Staat goed! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Wedelman

Hallo,

Even een vraag;
Is het mogelijk om in een 1.4 S electrische ramen in te bouwen?
Ik heb al even gekeken, maar volgens mij passen die mechnismen niet in mijn deuren van mijn 1.2 RL, de bevestigingssteunen zitten te ver uit elkaar en er zijn geen gaten voor de bouten van de motor... Hoe zit dat met de deuren van een 1.4 S?

Alast bedankt,

Wouter
micha

Ik heb een probleem dat een beetje lijkt op dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=24501
(en anderen)

Mijn clio (1.8 8v) heeft af en toe problemen de motor draaiende te houden. Bij het rijden houd hij in, en voelt als of hij af gaat slaan. Dit gebeurd soms ook. Dan gaat het Olie lampje branden, en daarna het accu lampje. terwijl dit gebeurd valt de motor uit. Ook tijdens het rijden!! erg lastig als je met 80 over een rijksweg rijd.
Bij stationair draaien zakt het toerental dan ook erg, in plaats van de 800-1000rpm zakt hij dan naar de 400 ofzo en slaat soms af, tenzij ik gas bij geef.
Vandaag wilde ik 50 rijden, en zat in zijn 3, en de auto accelereerde niet meer, ook al trapte ik het gas in. Het toerental zat 'vast' op ongeveer 2000rpm.. Een paar keer pompen op het gas, en terug schakkelen naar z'n 2 en uiteindelijk had ik weer wat 'power'.
Dit komt voor bij een warme of koude motor.

Eigenlijk zou ik niet goed weten wat ik moet doen om het probleem te reproduceren.

Toen ik dit probleem in eerste instantie had ben ik naar de garage gegaan, waar ze het inlaat spruitstuk opnieuw gevlakt hebben, en de pakking enzo vervangen. Ook zijn de bougies nieuw, en hebben ze de bougie kabels vervangen.
Hierna werkte ie voor een paar dagen soepel. Een paar dagen na de repararatie had ik het probleem weer. Toen ben ik terug gegaan naar de garage waar ze een 'temperatuur-sensor' vervangen hebben. (wat voor sensor precies heb ik niet gevraagd).

Heeft iemand een idee wat het kan zijn????
Sandro [Clio Club Med]

Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje. Mijn ruitenwisser achter is er mee opgehouden. Ik zette hem vanmiddag aan en het einge wat hij deed was een klein stukje omhoog komen en toen hield hij ermee op.

Ik heb de zekeringen al nagekeken, deze zijn nog heel. Maar ik zag ook een drietal relais in mijn zekeringenkastje zitten. Er zit een soort interval op mijn ruitenwisser, dus zou een van die relais hier mee te maken hebben? En hoe krijg ik die relais eruit, gewoon trekken? Ik heb er al aan getrokken, maar durfde niet te hard te trekken.

Alvast bedankt!
MisterX
Car: R26R

Sandro,controleer de bedrading boven in de achterklep,daar waar de kabels de carroserie in gaan,deze willen daar wel eens scheuren.
Sandro [Clio Club Med]

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb nog niet gekeken, maar ik denk dat het wel aan die draden ligt. Ik had namelijk vanavond mijn achterklep even open gehad en toen ik daarna ging rijden deed de achterruitenwisser het weer.
PaulM

dat probleem heb ik ook :) achterwisser doet het soms wel soms niet :D
Jordi

hey jongens, ga morgen even kijken naar cliotje voor mijn vriendin. Mooi ding niet te duur maar wilde even weten waar ik met een clio 1 op moet letten bij aankoop! beetje tips zou mooi zijn want ken niet zoveel van clio's!
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

SpiNd0o schreef:hey jongens, ga morgen even kijken naar cliotje voor mijn vriendin. Mooi ding niet te duur maar wilde even weten waar ik met een clio 1 op moet letten bij aankoop! beetje tips zou mooi zijn want ken niet zoveel van clio's!

does klik :wink: wel het aankoop advies van een 16v maar dat maakt in deze weinig uit.
Jordi

heb hem gehaalt! Zag er erg netjes uit en erg weinig roest plekjes wel wat dingetjes eraan doen nog voor apk...maar voor 500 euro een koopje!
vraagje:
hoe vervang ik een fusee kogel?
waarom wordt hij apk afgekeurd op niet werkende achter ruiten sproeier? en hoe maak ik dat? Motertje werkt gewoon dus!
Tom
Moderator
Car: MB

als het er op zit moet het werken is meestal de regel...........haal het slangetje eens van het motortje. spuit hij dan wel (bij het motortje) is het slangetje verstopt/gescheurd/los of is de nipper verstopt.

Fusee kogel is heel eenvoudig. 2 bouten en moeren aan je draagarm en eentje onder in je fusee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MisterX
Car: R26R

Heren,achterruitensproeier of wisser hoeft NIET te werken voor de apk.
Als de auto daarop is afgekeurd,dan is dat een onterechte afkeur!
Jordi

dat dacht ik ook al want als je 2 spiegels hebt hoef je helemaal geen achterruit te hebben! Maar als ze de 'wat er op zit moet werken' toepassen trek ik dat ding er wel uit!
Nelis_1987
Contacteer:

SpiNd0o schreef:heb hem gehaalt! Zag er erg netjes uit en erg weinig roest plekjes wel wat dingetjes eraan doen nog voor apk...maar voor 500 euro een koopje!
vraagje:
hoe vervang ik een fusee kogel?
waarom wordt hij apk afgekeurd op niet werkende achter ruiten sproeier? en hoe maak ik dat? Motertje werkt gewoon dus!
IS geen afkeur

en eventueel slangetje doorblazen willen nog wel is verstopt zitten :)!
Plaats reactie