Verschillen RSI en 16V

Post hier al je vragen over de Clio
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

willow schreef:het scheelt misschien 3 autolengtes van 0 naar 200 km/u??
ik denk dat het verschil van 0-200 standaard toch echt wel wat groter is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

even zoeken roy :)

ach 150 pk is voor watjes :p :p :p :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Roy schreef:
willow schreef:
Roy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel je :)
Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft. :)
Maak daar maar 140-150 pk van.
Daar zitten de meeste Williamsen aan in Goes.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Luco/Alpine-racer schreef: maar je hebt wel gelijk, een willie is duidelijk sneller dan een 16V

alhoewel er toch een 16V in goes was met ik meen bijna 150 pk?
Mijn 16V had 157,4 pk aan de wielen in Goes. :D :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

sorry roy was een 2.0 van genius die had 152
ik haal alles doorelkaar haha
die van joeri had 123,6 das wel een 16v
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Boeiend, en ontopic? :p

Wat zeggen pk's nou? Ik heb er 170 en kom nog niet vooruit :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

:worship: :worship: :worship: ik denk dat de 16v rijders gewoon niet willen geloven dat een willi gewoon duidelijk sneller is :worship: :worship: :worship:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

:gaap:

gaan we weer ontopic ?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

geloof het best hoor, lig er niet wakker van :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

+Clio16v+ schreef:geloof het best hoor, lig er niet wakker van :)
nee idd, beide auto's hebben een fun factor om in te rijden toch...en uiteindelijk gaat het daar om..dat is ook de reden dat ik de clio nu motorisch opknap..het kost een hoop geld maar voor dat geld koop je geen andere auto met dezelfde "fun factor"
micha
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 29 mei 2005 18:39
Locatie: Wageningen

clio1.2pwr schreef:omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi <knip>
Een belangrijk verschil tussen een 16V en een RSI is dat een RSI de snelste van zijn klas is (de 8 kleppers), terwijl de 16V altijd op moet gaan zitten kijken naar de willi. En dat laatste levert nogal wat discussies op. :-)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is toch ook niet zo gek, bedoel de willie is en was duurder. Het is gewoon de overtreffende trap op de 16v feitelijk. Wat een heise :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

J-P-S schreef::worship: :worship: :worship: ik denk dat de 16v rijders gewoon niet willen geloven dat een willi gewoon duidelijk sneller is :worship: :worship: :worship:
:lol: ik geloofde wel dat de williams sneller was, maar kon het niet laten om het toch te proberen toen er een naast me stond bij de stoplichten :D en jah idd de 16v kon het niet doen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

micha schreef:
clio1.2pwr schreef:omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi <knip>
Een belangrijk verschil tussen een 16V en een RSI is dat een RSI de snelste van zijn klas is (de 8 kleppers), terwijl de 16V altijd op moet gaan zitten kijken naar de willi. En dat laatste levert nogal wat discussies op. :-)
daarom wilde ik perse een willi 3 jaar geleden. Het zijn die kleine dingen, maar bij elkaar opgeteld heb ik daar bewust voor gekozen. Ik heb het wel eens vaker gezegd, maar een 16v zou ik nooit kopen, dan had ik liever de gtt een flinke beurt gegeven 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tom schreef:
micha schreef:
clio1.2pwr schreef:omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi <knip>
Een belangrijk verschil tussen een 16V en een RSI is dat een RSI de snelste van zijn klas is (de 8 kleppers), terwijl de 16V altijd op moet gaan zitten kijken naar de willi. En dat laatste levert nogal wat discussies op. :-)
daarom wilde ik perse een willi 3 jaar geleden. Het zijn die kleine dingen, maar bij elkaar opgeteld heb ik daar bewust voor gekozen. Ik heb het wel eens vaker gezegd, maar een 16v zou ik nooit kopen, dan had ik liever de gtt een flinke beurt gegeven 8)
een williams is iets wat ik ook nog wel zou willen, maar wil toch eerst eens kijken voor een 2.0 16v willi motor. heb opzich nog steeds veel rij plezier met de 16v :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

willie wil ik ook wel een keer, maar vind de $$ gewoon veel voor wat je krijgt. En dan nog, rijd nu een goeie 16v met weinig roest, is een ph2 in een kleur die je ook niet vaak ziet. dus ja willie blijft toch een jongens droom, maar beukt niet op tegen de $$ op dit moment. En om nu 4 a 5 duizend euro neer te knallen voor een willie met 150 dkm erop, terwijl ik op leeftijd zit van huisje boompje beestje is dat toch een afweging..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

huisje boompje beestje????

zoek eerst ff een wijf dan om dat mee te doen.. ;) Tot die tijd, lekker van de auto's genieten ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ben wel aan het kijken naar een hut ja :) en autos genieten ok, maar 5000 euro neerleggen is wat anders :P
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:ben wel aan het kijken naar een hut ja :) en autos genieten ok, maar 5000 euro neerleggen is wat anders :P
5000 euro is wel aardig wat geld, maar wat haas al zegt zolang je het nog kan moet je het zeker doen. want als je eenmaal vrouwtje en kinderen hebt zal het een stuk moeilijker worden en moet je wachten tot je midlife crisis :lol:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

5000 is wel zo de richtprijs van een williams uit '95. en dat wil ik wel minimaal. dan nog heb nu aardig wat centjes in de 16v zitten, en als ik een willie heb wie weet wat ik dan ga tegenkomen. :)
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:5000 is wel zo de richtprijs van een williams uit '95. en dat wil ik wel minimaal. dan nog heb nu aardig wat centjes in de 16v zitten, en als ik een willie heb wie weet wat ik dan ga tegenkomen. :)
jah dat hou je toch altijd, maar als je goed het aankoops rapport af gaat moet het wel te doen zijn. en de meeste williams eigenaren zijn wel heel zuinig met hun williams. dus een goede kopen moet wel te doen zijn. en als je gaat kijken wat je al aan geld kwijt bent aan je clio zal het inhouden dat je die nooit meer weg zou kunnen doen. ik zit opzich met het zelfde qua geld wat al in de clio zit. wil daarom ooit eens kijken naar de 2.0 16v willi motor.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

net zoals ik met de mijne bezig ben dus, helemaal willy maken technisch, inclusief kleur en alle details :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:ben wel aan het kijken naar een hut ja :) en autos genieten ok, maar 5000 euro neerleggen is wat anders :P
[off-topic] Gewoon met Haas gaan samen wonen :lol: [/off-topic]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:lol:

nu maggie wel weer ontopic heren, verschillen 16v en rsi (Y)
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

nou wat is er verschillend kwa motor? alleen de kop of nog meer?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hele motor eignelijk.
Zitten vast wat dezelfde onderdeeltjes en motorsteunen aan maar dan heb je t wel gehad.
Cilinderinhoud (krukas) komt ook niet overeen zover ik weet.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

is de 8v niet 1721cc?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

1794 zul je bedoelen :)
1721 is de 1.7 8)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij doet 1763 of zoiets in dit spelletje mee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

1764, da's de 16v (correct me if I'm wrong)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

F1N/F2N/F3N: 1721cc
F7P: 1764cc
F3P: 1794cc

Ik weet alleen niet of de RSI ook een F7P motor heeft.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

RSi = F3P :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

oke dan, dus het heeft niet veel zin om alleen de kop van een 16v over te zetten naar me rsi.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

beter sparen voor een 16v compleet :)
Plaats reactie