ik denk dat het verschil van 0-200 standaard toch echt wel wat groter is.willow schreef:het scheelt misschien 3 autolengtes van 0 naar 200 km/u??
Verschillen RSI en 16V
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
even zoeken roy
ach 150 pk is voor watjes


ach 150 pk is voor watjes





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maak daar maar 140-150 pk van.Roy schreef:Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft.willow schreef:een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel jeRoy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v.![]()
Een williams is wel een heel stuk sneller.
Daar zitten de meeste Williamsen aan in Goes.
Mijn 16V had 157,4 pk aan de wielen in Goes.Luco/Alpine-racer schreef: maar je hebt wel gelijk, een willie is duidelijk sneller dan een 16V
alhoewel er toch een 16V in goes was met ik meen bijna 150 pk?


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
sorry roy was een 2.0 van genius die had 152
ik haal alles doorelkaar haha
die van joeri had 123,6 das wel een 16v
ik haal alles doorelkaar haha
die van joeri had 123,6 das wel een 16v
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Boeiend, en ontopic? 
Wat zeggen pk's nou? Ik heb er 170 en kom nog niet vooruit

Wat zeggen pk's nou? Ik heb er 170 en kom nog niet vooruit

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf






geloof het best hoor, lig er niet wakker van 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
nee idd, beide auto's hebben een fun factor om in te rijden toch...en uiteindelijk gaat het daar om..dat is ook de reden dat ik de clio nu motorisch opknap..het kost een hoop geld maar voor dat geld koop je geen andere auto met dezelfde "fun factor"+Clio16v+ schreef:geloof het best hoor, lig er niet wakker van
Een belangrijk verschil tussen een 16V en een RSI is dat een RSI de snelste van zijn klas is (de 8 kleppers), terwijl de 16V altijd op moet gaan zitten kijken naar de willi. En dat laatste levert nogal wat discussies op.clio1.2pwr schreef:omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi <knip>

Is toch ook niet zo gek, bedoel de willie is en was duurder. Het is gewoon de overtreffende trap op de 16v feitelijk. Wat een heise 

J-P-S schreef:![]()
![]()
ik denk dat de 16v rijders gewoon niet willen geloven dat een willi gewoon duidelijk sneller is
![]()
![]()


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
daarom wilde ik perse een willi 3 jaar geleden. Het zijn die kleine dingen, maar bij elkaar opgeteld heb ik daar bewust voor gekozen. Ik heb het wel eens vaker gezegd, maar een 16v zou ik nooit kopen, dan had ik liever de gtt een flinke beurt gegevenmicha schreef:Een belangrijk verschil tussen een 16V en een RSI is dat een RSI de snelste van zijn klas is (de 8 kleppers), terwijl de 16V altijd op moet gaan zitten kijken naar de willi. En dat laatste levert nogal wat discussies op.clio1.2pwr schreef:omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi <knip>

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
een williams is iets wat ik ook nog wel zou willen, maar wil toch eerst eens kijken voor een 2.0 16v willi motor. heb opzich nog steeds veel rij plezier met de 16vTom schreef:daarom wilde ik perse een willi 3 jaar geleden. Het zijn die kleine dingen, maar bij elkaar opgeteld heb ik daar bewust voor gekozen. Ik heb het wel eens vaker gezegd, maar een 16v zou ik nooit kopen, dan had ik liever de gtt een flinke beurt gegevenmicha schreef:Een belangrijk verschil tussen een 16V en een RSI is dat een RSI de snelste van zijn klas is (de 8 kleppers), terwijl de 16V altijd op moet gaan zitten kijken naar de willi. En dat laatste levert nogal wat discussies op.clio1.2pwr schreef:omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi <knip>

willie wil ik ook wel een keer, maar vind de $$ gewoon veel voor wat je krijgt. En dan nog, rijd nu een goeie 16v met weinig roest, is een ph2 in een kleur die je ook niet vaak ziet. dus ja willie blijft toch een jongens droom, maar beukt niet op tegen de $$ op dit moment. En om nu 4 a 5 duizend euro neer te knallen voor een willie met 150 dkm erop, terwijl ik op leeftijd zit van huisje boompje beestje is dat toch een afweging..
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
huisje boompje beestje????
zoek eerst ff een wijf dan om dat mee te doen..
Tot die tijd, lekker van de auto's genieten 
zoek eerst ff een wijf dan om dat mee te doen..


5000 euro is wel aardig wat geld, maar wat haas al zegt zolang je het nog kan moet je het zeker doen. want als je eenmaal vrouwtje en kinderen hebt zal het een stuk moeilijker worden en moet je wachten tot je midlife crisis+Clio16v+ schreef:ben wel aan het kijken naar een hut jaen autos genieten ok, maar 5000 euro neerleggen is wat anders

jah dat hou je toch altijd, maar als je goed het aankoops rapport af gaat moet het wel te doen zijn. en de meeste williams eigenaren zijn wel heel zuinig met hun williams. dus een goede kopen moet wel te doen zijn. en als je gaat kijken wat je al aan geld kwijt bent aan je clio zal het inhouden dat je die nooit meer weg zou kunnen doen. ik zit opzich met het zelfde qua geld wat al in de clio zit. wil daarom ooit eens kijken naar de 2.0 16v willi motor.+Clio16v+ schreef:5000 is wel zo de richtprijs van een williams uit '95. en dat wil ik wel minimaal. dan nog heb nu aardig wat centjes in de 16v zitten, en als ik een willie heb wie weet wat ik dan ga tegenkomen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
net zoals ik met de mijne bezig ben dus, helemaal willy maken technisch, inclusief kleur en alle details 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
[off-topic] Gewoon met Haas gaan samen wonen+Clio16v+ schreef:ben wel aan het kijken naar een hut jaen autos genieten ok, maar 5000 euro neerleggen is wat anders

Waarom?? Gewoon omdat het kan!

nu maggie wel weer ontopic heren, verschillen 16v en rsi

nou wat is er verschillend kwa motor? alleen de kop of nog meer?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
is de 8v niet 1721cc?
Volgens mij doet 1763 of zoiets in dit spelletje mee.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
RSi = F3P 
oke dan, dus het heeft niet veel zin om alleen de kop van een 16v over te zetten naar me rsi.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
beter sparen voor een 16v compleet 
