[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Voor is ie 60mm verlaagd, met Apex verlagingsveren en PH2 Gele Koni Schokbrekers (Y)

Auto staat pcies recht,alleen heeft Arco de foto een beetje H@#rig genomen... :p :wink:
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

je kijkt niet goed! (0)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zie 6 posts geleden van mij....
Auto staat bijna evenhoog/laag als eerst.
Bijna iets veranderd dus met oude situatie.
Het scheelt +/- 5-6 mm.
Nu 12 cm tussen grond en dorpel. :D

Hij is alleen nu een stuk stugger.... :p

Zo was ie eerst bij aankoop :

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... kant~0.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C01090.JPG[/img]


En zo is ie nu :

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... Arco33.jpg[/img]

Verschil in 't donker zie je niet echt helaas....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Arco schreef:Metingen (en schattingen) wezen uit dat als je Phase 2 veerpoten met -35 mm veren Phase 2 neemt i.c.m. topschotels Phase 1, de verlaging op -70 mm/-75 mm zou uitkomen. En das nou net te laag voor het mooie vond ik. :p
Is dit een serieus verhaal ja?
Zou het zelfs mogelijk zijn om -60 mm veren te gebruiken op een Phase 2 veerpoot met een Phase 1 topschotel? Dan zou de verlaging dus op -90 komen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als ik het goed begrepen heb wel.

Verschil in hoogte tussen Phase 1 en Phase 2 topschotels is +/- 40 mm.

(toch Jochem / Florus / Lex ?? :X )

-60 mm monteren in bovenstaande combinatie ??
Vlgns mij komen dan de veren los te zitten tussen de schotels ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zijn er al mensen die zo rond rijden dan? Met -35 combinatie?

Ik heb het trouwens bij -60 wel over korte Apex schokdempers, misschien dat dan de veren niet los komen te liggen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Gaat dat met die gele koni's en -60mm veren wel dan, volledig uitveren zonder dat de veren los komen???

Die fase 2 veerschotels zijn die nieuw niet meer leverbaar eigenlijk??
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

-PAZ- schreef:Gaat dat met die gele koni's en -60mm veren wel dan, volledig uitveren zonder dat de veren los komen???

Die fase 2 veerschotels zijn die nieuw niet meer leverbaar eigenlijk??
Ja, Gele Koni's met -60 veren is mogelijk,komen niet los i/d veerpoot bij 't optillen v/d auto,enigste nadeel is dat je veerweg zeer kort wordt,met 't risico dat je demper kapot slaat.......

Phase 2 bevestigingsschotels zijn i.d.d. niet meer leverbaar bij de dealer,is al door diverse mensen geprobeerd :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Florus schreef:
Ja, Gele Koni's met -60 veren is mogelijk,komen niet los i/d veerpoot bij 't optillen v/d auto,enigste nadeel is dat je veerweg zeer kort wordt,met 't risico dat je demper kapot slaat.......
Maar dat is alleen bij Koni denk ik? Want dat zijn geen kortere schokdempers? Vandaar dat het met de Apex misschien wel lukt?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Klopt precies !

Als jij de korte dempers hebt van Apex kan je probleemloos met -60 verlagen,die zijn daar speciaal voor (Y) Ray had die setup ook destijds op z'n GTT :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar dan hebben we het nu over die combinatie met de Phase 1 topschotels :) Gaat het dan alsnog lukken? Of zou de -35 mm plus Phase 1 schotels de max zijn?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

MartijnG schreef:Maar dan hebben we het nu over die combinatie met de Phase 1 topschotels :) Gaat het dan alsnog lukken? Of zou de -35 mm plus Phase 1 schotels de max zijn?
Dat gaat dan denk ik wel,alleen kom je dan aan 10cm verlaging ofzo.......geen idee of dat gaat,zul je toch moeten testen denk ik.....

Zou het denk zoiezo niet met -60 doen, de stand van je draagarm komt namelijk extreem naar boven te staan, wat je rijgedrag weer negatief beïnvloed (N)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

We gaan eens proberen of er wat Phase 1 schotels te vinden zijn om te testen :wink: Al is het alleen maar om te bewijzen dat het niet gaat :p "in the name of science"
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Florus schreef:
Zou het denk zoiezo niet met -60 doen, de stand van je draagarm komt namelijk extreem naar boven te staan, wat je rijgedrag weer negatief beïnvloed (N)
Toen ik mn 5 op de laagste stand geschroeft had was tie ook +/- 10 cm verlaagd. Dat ziet er wel ubervet uit maar het rijd echt voor geen meter. :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Florus schreef:Klopt precies !

Als jij de korte dempers hebt van Apex kan je probleemloos met -60 verlagen,die zijn daar speciaal voor (Y) Ray had die setup ook destijds op z'n GTT :wink:
en nu ook op de Clio, gaat prima ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Hier nog ff het preciese verschil tussen PH1 en PH2 bovenbevestiging:



[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... %2BPH1.jpg[/img]


Links de Phase 2 en Rechts de Phase 1 ........ :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Roy schreef:
Toen ik mn 5 op de laagste stand geschroeft had was tie ook +/- 10 cm verlaagd. Dat ziet er wel ubervet uit maar het rijd echt voor geen meter. :)
Waaraan was dat te merken Roy? Het onderstuur probleem? Of gaan andere dingen er ook op achteruit?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Idd ben ik zeker met Roy eens, mijn Bleu Sport is ook net ff te laag voor een fijne wegligging, en mn schokdempers achter staan zowat horizontaal.... :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Hoe stuurt die van jou nu dan martijn???, merk je met -60mm ookal dat de wegligging minder word??
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nee eerlijk gezegd niet. Enige wat ik merk is dat hij wat nerveuzer is gaan sturen, dus meer last van spoorvorming enzo, maar dat kan ook gewoon door de andere ET waarde van de Mattigs komen.

Echt last van onderstuur heb ik ook niet, voortse draagarmen van mij staan nu ongeveer horizontaal. Bochtenwerk is naar mijn idee alleen maar beter geworden...lang leve de Apex schokdempers :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ivo van Achthoven schreef:Idd ben ik zeker met Roy eens, mijn Bleu Sport is ook net ff te laag voor een fijne wegligging, en mn schokdempers achter staan zowat horizontaal.... :p
Waar staat jou Blue Sport op dan? Ook -60 of schroefset?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

MartijnG schreef:
Roy schreef:
Toen ik mn 5 op de laagste stand geschroeft had was tie ook +/- 10 cm verlaagd. Dat ziet er wel ubervet uit maar het rijd echt voor geen meter. :)
Waaraan was dat te merken Roy? Het onderstuur probleem? Of gaan andere dingen er ook op achteruit?
Ik had hem eerst verlaagd met koni geel en -35mm. En dat vond ik best fijn sturen alleen zag het er niet zo vet uit. Daarna die gaz dempers van k-tec eronder geschroeft en meteen op de laagste stand gezet :D , maar toen was ie veel meer onderstuurt. Toen heb ik hem weer hoger gezet net zolang die weer fijn stuurde. Uiteindelijk stond ie op -65mm :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Het rijd wel goed Martijn. Koni en -60mm APEX-verlagingsveren.
Is goed stug. Ik rij alleen voorzichting met hobbels en kuilen.
Dit ivm max. invering van de dempers.
Heb wel overigens de "bump-stop" gemonteerd.
Draagarmen staan net aan ietwat omhoog bij mij.


Gister ff wezen ophalen na lang dubben, wikken en wegen...

Een setje á 4 stuks originele CUP-velgen van een Clio 16V in de kleur GEEL.
Zien er keurig uit. Bijna geen beschadigingen. En recht. :D

:foto: volgen binnenkort wel nadat ik ze schoon heb gemaakt.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

mag ie weer legaal de weg op?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Het is maar goed dat die -60 veren voor ph1 bijna niet te leveren zijn anders ging de mijne ook om laag. Ziet er goed uit Arco (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gaat die nu ook harder arco :lol: :lol: :lol: (0) :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:pompom: :pompom2: :w6: :pompom2: :pompom:

Na ruim 6 maanden over tijd geweest te zijn, mag ik weer legaal (en dus met APK) de weg op. :D



@ Chris : Thanx for the :foto:

@ Steven : Anders ergens een setje -35 mm Phase 1 scoren voor weinig en slijpen maar. :D
Laatst gewijzigd door Arco op do 29 mar 2007 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) top arco
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Hahah schoffie. 6 maand :lol:

Gefeliciteerd in ieder geval (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mooi dat ie er weer door is voor een jaar (Y) (Y) , kan je weer onbevreesd vlammen :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo bevreesd was ik zonder APK ook niet.... :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Arco schreef:Zo bevreesd was ik zonder APK ook niet.... :D


:X het was iets met een snelweg oprit of de uitlijning
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat zijn dingen die niets met een APK te maken hebben, maar met de uitlijning of het rijgedrag van de chauffeur ..... :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Arco schreef:Zo bevreesd was ik zonder APK ook niet.... :D

:lol: :lol: :lol: Ja dat geloof ik, maar doelde meer op de "vrienden" in blauw :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie