
MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Nette auto man. Vooral dat glans zwart icm die velgen zijn erg mooi!
Ik zie/zag hem regelmatig rijden.
Groeten,
Frits
Ik zie/zag hem regelmatig rijden.
Groeten,
Frits
dan staatie dus op de goeie hoogte 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat zeker!
Zonet trouwens alweer geflitst
Gaat lekker zo'n eerste dag rijden
Maarja, als de snelheidsmeter weer eens op 0 blijft staan, weet je ook niet hoe hard je gaat he
Het was in de stad (50) dus het zal wel meevallen...
Zonet trouwens alweer geflitst




Het was in de stad (50) dus het zal wel meevallen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Hoe kan die dan apk goed gekeurd zijn ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Toen ie gekeurd werd deed ie het prima
Maar de APK keuring was in Juni vorig jaar, toen was er niks mis. Nu af en to een klap op het dashboard en hij doet het weer

Maar de APK keuring was in Juni vorig jaar, toen was er niks mis. Nu af en to een klap op het dashboard en hij doet het weer

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
gniffel gniffel
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ook ik heb afgelopen weekend nog wat foto's gemaakt van de GTT;
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01972.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01961.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01958.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01951.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01949.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01972.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01961.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01958.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01951.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C01949.jpg[/img]

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Mooi hoor 

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Mooie plaatjes Martijn.



Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Very nice 

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Leuke foto's!!!! 

Jammer, maar kom maar eens bij mijn auto kijken 


Nur der Titanic liegt tiefer!

-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
te gekke 5, velgen zijn lekker rally style, had ze ook onder de twin-go.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ok ff weer een serieus moment...
Ik ben mijn 'trage' GTT een beetje beu aan het worden en daarom wil ik graag wat adviezen van jullie kant horen de beste manieren om de GTT wat sneller te laten worden.
Allereerst;
Mijn turbodruk staat sowiezo te laag (standaard of zelfs net iets daaronder zelfs). Dus die moet omhoog. Ik wil ongeveer richting de 0,8 - 0,9 bar denk ik...
Welke aanpassingen zou ik daarbij nog meer moeten doen? (ik weet het, gebruik de search, maar daar staat zoveel door elkaar heen)
- De intercooler zal gestrapt moeten worden (gewoon stalen band eromheen lijkt me?)
- Carb aanpassen? (Groep A of helemaal niet nodig?)
- Grotere diameter uitlaat? (2 1/4" of gaat standaard ook goed?)
Alle adviezen zijn welkom! En nogmaals, het beste is natuurlijk andere turbo en al die shit, maar het gaat mij even om de simpele en meest doeltreffende oplossingen
Hopelijk dat iedereen dat kan begrijpen 
Ik ben mijn 'trage' GTT een beetje beu aan het worden en daarom wil ik graag wat adviezen van jullie kant horen de beste manieren om de GTT wat sneller te laten worden.
Allereerst;
Mijn turbodruk staat sowiezo te laag (standaard of zelfs net iets daaronder zelfs). Dus die moet omhoog. Ik wil ongeveer richting de 0,8 - 0,9 bar denk ik...
Welke aanpassingen zou ik daarbij nog meer moeten doen? (ik weet het, gebruik de search, maar daar staat zoveel door elkaar heen)
- De intercooler zal gestrapt moeten worden (gewoon stalen band eromheen lijkt me?)
- Carb aanpassen? (Groep A of helemaal niet nodig?)
- Grotere diameter uitlaat? (2 1/4" of gaat standaard ook goed?)
Alle adviezen zijn welkom! En nogmaals, het beste is natuurlijk andere turbo en al die shit, maar het gaat mij even om de simpele en meest doeltreffende oplossingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
slangen op CUP aansluiten, druk op 0.9 Bar, dat is al een goed begin. En intercooler blaas je niet zomaar uitelkaar hoor. Dikke (2.5inch) elbow en downpipe in combinatie met goede uitlaat lijn scheelt ook weer. Groep - A carb is natuurlijk ook een goede investering, maar met een goede sproeier bezetting in een origenele carb kom je ook al een heel eind
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Motor staat al op Cup stand, dus dat is al mooi meegenomen.
Groter elbow + downpipe is dat echt een vereiste of alleen mooi meegenomen? Standaard moet in principe ook gaat toch? Kan ie alleen iets minder makkelijker zn gassen kwijt...
En andere sproeiers in een standaard carb? Is dat makkelijk te doen?
Groter elbow + downpipe is dat echt een vereiste of alleen mooi meegenomen? Standaard moet in principe ook gaat toch? Kan ie alleen iets minder makkelijker zn gassen kwijt...
En andere sproeiers in een standaard carb? Is dat makkelijk te doen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
een vereiste is het niet, maar is ook een restrictie. met dikke downpipe spint de turbo weer net wat lekkerder op.
Sproeier is eenvoudig te wisselen, maar eigenlijk moet je dan eerst kijken hoe je mengsel is op 0.9 bar en daar je sproeier bezetting op aanpassen. Bij een groep-A zit er meestal 140 in dacht ik
Sproeier is eenvoudig te wisselen, maar eigenlijk moet je dan eerst kijken hoe je mengsel is op 0.9 bar en daar je sproeier bezetting op aanpassen. Bij een groep-A zit er meestal 140 in dacht ik
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand anders nog adviezen of ideeen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
als je wil mag je mijn groep A wel lenen om het verschil te merken? Nieuw door MB omgebouwd, alleen nog nooit gebruikt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hmm klinkt goed 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb standaard carb en draaide daar met 130 sproeier en standaard uitlaat ook al goed mee
gewoon beginnen met alleen de druk wat opschroeven en dan eens kijken wat je er van vind
kost je helemaal niks
maar het went snel
nu met dikke elbow en downpipe heb ik na drie dagen al het idee van ach het is alweer gewoon


gewoon beginnen met alleen de druk wat opschroeven en dan eens kijken wat je er van vind
kost je helemaal niks


maar het went snel
nu met dikke elbow en downpipe heb ik na drie dagen al het idee van ach het is alweer gewoon


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nee ouwe, nu begint het pas 
Mijn adviesvolgorde:
-Druk op 0,9 bar
-Elbow+downpipe
-Groep A carb (druk naar 1.0/1.1)
-Dikkere (FM) intercooler
-Grotere turbo (druk 1.2+)
-Dikkere uitlaatlijn
-Nokkenstokken
-Injectie
-Blok verbouwen etc.
Zo zou ik het doen als je op zoek bent naar serieus meer power, de eerste 2 stappen zijn redelijk cheap. Intercooler is al wat prijziger (hoewel hobbybob kan cheap zijn). Turbo is ff een prijzige, maar echt z'n geld waard.
Vergeet niet dat alle bovengenoemde zooi bottlenecks zijn, heb je de ene overwonnen dan loop je tegen de volgende aan.
Uiteindelijk kun je effectief 6500-7000 rpm gebruiken in de sprint en ligt je max vermogen boven de 6000rpm.

Mijn adviesvolgorde:
-Druk op 0,9 bar
-Elbow+downpipe
-Groep A carb (druk naar 1.0/1.1)
-Dikkere (FM) intercooler
-Grotere turbo (druk 1.2+)
-Dikkere uitlaatlijn
-Nokkenstokken
-Injectie
-Blok verbouwen etc.
Zo zou ik het doen als je op zoek bent naar serieus meer power, de eerste 2 stappen zijn redelijk cheap. Intercooler is al wat prijziger (hoewel hobbybob kan cheap zijn). Turbo is ff een prijzige, maar echt z'n geld waard.
Vergeet niet dat alle bovengenoemde zooi bottlenecks zijn, heb je de ene overwonnen dan loop je tegen de volgende aan.
Uiteindelijk kun je effectief 6500-7000 rpm gebruiken in de sprint en ligt je max vermogen boven de 6000rpm.