MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

goeie zaak martijn :D
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Goed dat hij weer rijdt Martijn. (Y)
Rwd-student
Berichten: 331
Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
Locatie: Arnhem / Etten-Leur
Contacteer:

Nette auto man. Vooral dat glans zwart icm die velgen zijn erg mooi!

Ik zie/zag hem regelmatig rijden.

Groeten,

Frits
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De eerste dikke schaafplek zit al op de onderkant van de voorbumpert (S) :D Hij stond toch wat lager dan verwacht...en dan met 50 over een hobbelig weggetje, klonk niet echt fijn :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan staatie dus op de goeie hoogte :P
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dat zeker!


Zonet trouwens alweer geflitst :~ :lol: Gaat lekker zo'n eerste dag rijden :p Maarja, als de snelheidsmeter weer eens op 0 blijft staan, weet je ook niet hoe hard je gaat he (0)

Het was in de stad (50) dus het zal wel meevallen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

:lol: :lol: :p
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Hoe kan die dan apk goed gekeurd zijn ?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Toen ie gekeurd werd deed ie het prima :)

Maar de APK keuring was in Juni vorig jaar, toen was er niks mis. Nu af en to een klap op het dashboard en hij doet het weer :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zeg als je nog vragen hebt moet je maar ff bellen he?

06233253xx :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gniffel gniffel
Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Mooi hoor (Y)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Zou niet zeggen dat ze met je mobiel zijn gemaakt (Y)

Mooie foto's :)
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Mooie plaatjes Martijn. (Y) (Y)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Mooie foto's Martijn. (Y)
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Very nice (Y)
RENAULT CLIO III
Projecttopic
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Leuke foto's!!!! :worship:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Mooie foto's, ziet er goed uit.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En wie laag wil zijn, moet pijn lijden;

Afbeelding

Afbeelding

:lol:
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Jammer, maar kom maar eens bij mijn auto kijken :D
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:lol:

Nur der Titanic liegt tiefer! (Y)
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

te gekke 5, velgen zijn lekker rally style, had ze ook onder de twin-go.
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Echt een mooie GT :worship: :bang:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ok ff weer een serieus moment...

Ik ben mijn 'trage' GTT een beetje beu aan het worden en daarom wil ik graag wat adviezen van jullie kant horen de beste manieren om de GTT wat sneller te laten worden.

Allereerst;
Mijn turbodruk staat sowiezo te laag (standaard of zelfs net iets daaronder zelfs). Dus die moet omhoog. Ik wil ongeveer richting de 0,8 - 0,9 bar denk ik...

Welke aanpassingen zou ik daarbij nog meer moeten doen? (ik weet het, gebruik de search, maar daar staat zoveel door elkaar heen)

- De intercooler zal gestrapt moeten worden (gewoon stalen band eromheen lijkt me?)
- Carb aanpassen? (Groep A of helemaal niet nodig?)
- Grotere diameter uitlaat? (2 1/4" of gaat standaard ook goed?)

Alle adviezen zijn welkom! En nogmaals, het beste is natuurlijk andere turbo en al die shit, maar het gaat mij even om de simpele en meest doeltreffende oplossingen :wink: Hopelijk dat iedereen dat kan begrijpen :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

traag :gaap:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

slangen op CUP aansluiten, druk op 0.9 Bar, dat is al een goed begin. En intercooler blaas je niet zomaar uitelkaar hoor. Dikke (2.5inch) elbow en downpipe in combinatie met goede uitlaat lijn scheelt ook weer. Groep - A carb is natuurlijk ook een goede investering, maar met een goede sproeier bezetting in een origenele carb kom je ook al een heel eind
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Motor staat al op Cup stand, dus dat is al mooi meegenomen.

Groter elbow + downpipe is dat echt een vereiste of alleen mooi meegenomen? Standaard moet in principe ook gaat toch? Kan ie alleen iets minder makkelijker zn gassen kwijt...

En andere sproeiers in een standaard carb? Is dat makkelijk te doen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

een vereiste is het niet, maar is ook een restrictie. met dikke downpipe spint de turbo weer net wat lekkerder op.

Sproeier is eenvoudig te wisselen, maar eigenlijk moet je dan eerst kijken hoe je mengsel is op 0.9 bar en daar je sproeier bezetting op aanpassen. Bij een groep-A zit er meestal 140 in dacht ik
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand anders nog adviezen of ideeen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als je wil mag je mijn groep A wel lenen om het verschil te merken? Nieuw door MB omgebouwd, alleen nog nooit gebruikt ;)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hmm klinkt goed :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb standaard carb en draaide daar met 130 sproeier en standaard uitlaat ook al goed mee :)
gewoon beginnen met alleen de druk wat opschroeven en dan eens kijken wat je er van vind
kost je helemaal niks (Y) (Y)

maar het went snel
nu met dikke elbow en downpipe heb ik na drie dagen al het idee van ach het is alweer gewoon :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee ouwe, nu begint het pas :p

Mijn adviesvolgorde:
-Druk op 0,9 bar
-Elbow+downpipe
-Groep A carb (druk naar 1.0/1.1)
-Dikkere (FM) intercooler
-Grotere turbo (druk 1.2+)
-Dikkere uitlaatlijn
-Nokkenstokken
-Injectie
-Blok verbouwen etc.

Zo zou ik het doen als je op zoek bent naar serieus meer power, de eerste 2 stappen zijn redelijk cheap. Intercooler is al wat prijziger (hoewel hobbybob kan cheap zijn). Turbo is ff een prijzige, maar echt z'n geld waard.

Vergeet niet dat alle bovengenoemde zooi bottlenecks zijn, heb je de ene overwonnen dan loop je tegen de volgende aan.
Uiteindelijk kun je effectief 6500-7000 rpm gebruiken in de sprint en ligt je max vermogen boven de 6000rpm.
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Vergeet de remmen niet! :wink:
Plaats reactie