Dan denk ik dat een beetje kit in dit geval wonderen gaat doenRobke schreef:Er zit een plastic profieltje om de ruit heen gedrukt, daarin wordt het rubber geduwd om het netjes af te werken.

met een beetje mazel haal je hem eraf zonder aan de spanrollen-Ray- schreef:hoe zit de riem gespannen?Jeroen Wigger schreef:Ik heb 't één keer gedaan bij 'n klantenauto, maar je moet je rechterkoplamp eruit plukken en dan kun je wel redelijk bij! anders wil 't ook absoluut niet hoor
Gr. jeroen
nee de riem laten zitten, alleenRiël Notermans schreef:??
De multiriem loshalen zonder te onstpannen?
Is lekker voor je aggregaten
tuurlijk wel, schroevendraaier ertussen en dan die bout erin doenJ-P-S schreef:krijg je niet altijd op spanning zo hoor, dan krijg je echt niet altijd die bout erdoorheen die aan de zijkant van je dynamo zit om hem op spanning te brengen.
dat was de vraag toch,Riël Notermans schreef:Ik vraag me af wat het probleem is van de spanrol losdraaien, riempje eraf, riempje erop en klaar
Ga je toch geen dynamo voor utibouwen?
msschien een simpele vraag, dan is er ws een nog simpeler antwoord:
wat is het stappenplan om een dynamo te vervangen van een 16V?
en nee, het is niet voor mezelf
en nee, ik heb zelf bij me eigen nog niet gekeken
en nee, ik heb nog geen handboek
ja lukken doet het altijd, maar vaak is je spanning dan te hoog bij montage van een nieuwe riem. dynamo vervangen maakt idd niet uittuurlijk wel, schroevendraaier ertussen en dan die bout erin doen
je krijgt hem idd niet altijd op de juiste spanning
maar ik heb hem er nu 3x zo af en op gezet, miss heb ik 3x geluk gehad
wat ik betwijfel, 'k ben niet zo'n bofkont
hebben ze wel vaker last van, der zitten 4 oranje achtige#Lennard schreef:Mijn Clio 16v (1991) start niet meer. Nu ging ik kijken of hij wel vonkte, dus bougies moesten eruit.
Toen ik de bougiesleutel erin stak en er weer uit haalde (kreeg hem niet los) zat de sleutel helemaal onder de zwarte olie
Ik neem aan dat dit niet hoort?! Wat kan dit zijn?
nee, geen mistlampjes (zo duur zijn die nieuw niet )+Clio16v+ schreef:geen mistlampen? achterwisser is ook niet origineel... en hoe lelijk die traanplaten
+Clio16v+ schreef:denk als iemand de moeite niet neemt om zoiets te fixen dat ie ook over het onderhoudt niet veel moeite neemt, maar dat hoeft niet natuurlijk.