ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Omdat Lopik nogal Christelijk is en de boer ons niet laat klussen op zondag (Y)

Dinsdag & woensdag komt de plaatwerker zijn werk afmaken, dan heb ik nog wat klein werk en kunnen we keuren :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Jup ik meen zelfs ergens wel es opgevangen te hebben dat je die van een 16v as er ook in kan wurmen. Maarja de hele 16v as overzetten is dan makkelijker ;)
16v as kan er onder, maar dan kom je volgens mij niet lekker weg met de wielkast verbreders. 16v staat toch op breder spoor dan een gtt dacht ik
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ben benieuwd dan! :p

Full speed moet te halen zijn dan toch? :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dan staat de stand op full speed vol met gtt's :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wie kan me eens zeggen wat de voor en of nadelen zijn van een zuigerdumpvalve t.o.v een membraam valve. Wat is beter??
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

volgens mij maakt het wat betreft kwaliteit weinig uit
is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zuigerdumpvalve nemen (Y) , heb je geen omkijken naar, terwijl bij de membraamversie 't membraam nogal eens stuk gaat (N) ,waardoor je turbodruk wegvalt :@

En qua aanschafprijs maakt 't eigenlijk weinig uit :)

Ik heb nu DEZE van Forge ,zeer mooi geluid en supersnelle werking (Y) :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ja voorkeur ging al min of meer uit naar zuigerdumpvalve.
Geluid tussen zuiger en membrame maakt niet zo veel toch?


Heb je hier voor met een membrame valve gereden florus??, verschil merbaar??
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nee, die op de zwarte GT is ook een zuigerdumpvalve, dus qua verschil zou 'k het niet weten...geluid zal denk weinig uitmaken, weet wel dat membramen nog wel eens stuk gaan :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

die van forge = (Y)

was de eerste die ik op me GT had en ook meteen de luidste. die van ktec was ik minder over te spreken.

wil je echt mooie herrie neem je een baileys, die zijn alleen wat duurder.
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep nog een mooie blauwe liggen, maar denk niet dat ik die wegdoe :p
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-Ray- schreef:die van forge = (Y)

was de eerste die ik op me GT had en ook meteen de luidste. die van ktec was ik minder over te spreken.

wil je echt mooie herrie neem je een baileys, die zijn alleen wat duurder.
heb beide ;)

een forge membraam op de GTT en een baileys zuiger op de 21

die baileys is niet eens zo gek duur (ebayen maar ;) )
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Mijne engelse broertje.

Zo stond er laatst ook een in Performance GTI :worship:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat ding is flink verbouwd zeg (Y) (Y) , zijn volgens mij ook niet de origenele R5 lampen.


Iemand ervaring met het type dumpvalve's met zo een toeter er aan, maakt dat echt zo veel meer herrie als een gewone??

[img]http://www.tstuning.no/shop/images/FMDVRSA.jpg[/img]
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kun je wel goed een ballon omheen knopen :p

Die blitz dingen schijnen toch wel aardig hard te zijn, maar denk niet dat die toeter daar enorm in meehelpt.

Je kunt em wel leuk richten als ie achter je grille zit ofzo >-)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

1 nadeel, die met een toeter zijn zo verschrikkelijk lelijk....
Immer wieder die verdammte Holländer
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik wou m nét posten ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Boh, was ik eerder op mp dan jij? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Is van iemand van Clubcinq,is vorig jaar het nodige aan verspijkerd bij Veban :)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

De laatste GT uit IJsselstein ging voor meer weg :music:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Boh, was ik eerder op mp dan jij? :D
denk het niet :p ik zat vast bij een andere categorie te snuffelen ;)

d8 eerst dat het de ex van stevie was, maar die is naar belgie gegaan...
Immer wieder die verdammte Holländer
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ik kon het me ook al niet voorstellen :lol: :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik vind het een net ding (Y) Als ik het geld had, dan....
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Lijkt me wel een nette en eerlijke gtt deze, prijs is opzich ook wel redelijk rieel.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riel? Wat heeft die ermee te maken? :D

Ach klinkt leuk, maar real life checken kan toch nog wel es wat anders zijn.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

deze kennen wij ook allemaal wel:

haarlem
Immer wieder die verdammte Holländer
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

-Ray- schreef:deze kennen wij ook allemaal wel:

haarlem
Die is toch van die engelsman? Heb hem regelmatig in haarlem zien staan
Renault 5 GT Turbo '87
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

geen idee, weet wel dat er een soort engelsman in beverwijk woont die een GT had, Greg.

deze stond altijd op de koninginneweg in haarlem, is een auto met een verleden...
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

1 van de 2 Ex Turbotwin's............2,5 bar superpower... (S) :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:1 van de 2 Ex Turbotwin's............2,5 bar superpower... (S) :p
2,5 bar maar
watjes ik rij op 6 bar :D


shit en toen schrok ik wakker
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Afgelopen weekend mijn gt verlaagd met phase 2 veerpoten, Apex dempers en veren 8) , ziet er echt super uit en het is gelukkig geen stuiterbak geworden.
Ik lees in de diverse topic's de verschillen tussen phase 1 en 2.
Zelf heb ik dus een phase1.
Kan iemand mij advies geven welke onderdelen van een phase 2 aanteraden zijn om op een phase 1 te zetten? En is het mogelijk een watergekoelde turbo te plaatsen in mijn phase 1?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Florus schreef:1 van de 2 Ex Turbotwin's............2,5 bar superpower... (S) :p

Die jongens bedoelen gewoon de druk in de banden :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Staat nog wat leuk spul te koop op marktplaats voor de liefhebber


Groep A carb

Zelf in elkaar gelaste dikke IC
R5GTT. Drive it like you stole it
Gesloten