Ik ben onlangs in aanraking gekomen met de renault clio en ben er helemaal weg van. En collega van mij rijdt al een jaar met tevredenheid in een clio uit 1992 (1.2), echt een leuke auto, heb deze al een aantal keren mogen lenen toen onze auto bij de garage stond voor reparatie. Nu zit ik zelf naar een cliotje te kijken, liefst een 16v maar heb tegelijkertijd ook mijn twijvels. Volgens sommige vrienden en familieleden is dit model meer een auto voor de wat 'ervaren' rijder die er verstand van heeft en graag 'sleutelt', want volgens hun is het een autotje waar je regelmatig aan zult moeten sleutelen omdat ze nogal onderhoud gevoelig zijn en niet bepaald bekendstaan om hun betrouwbaarheid. M.a.w. absoluut niet aan te raden voor mensen met 2 linkerhanden als ik.
herkennen jullie hier iets van?
Sommige dingen wat ze zeiden neem ik wel met een korreltje zout, vooral wat betreft de betrouwbaarheid.
Doe ik er goed aan zo'n 16v te kopen? of zit er kern van waarheid in en zeggen jullie van laat maar links liggen en kijk maar naar een andere clio model, omdat ik 2 linkerhanden heb?
Reden waarom ik dit vraag is omdat ik al heel lang naar een snelle auto verlang en vind de clio helemaal gaaf om te zien en prestatie op papier is natuurlijk ook niet verkeerd