Dilemma...meningen gevraagd

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
bonecrusher

Beste Renault liefhebbers,
Ik ben onlangs in aanraking gekomen met de renault clio en ben er helemaal weg van. En collega van mij rijdt al een jaar met tevredenheid in een clio uit 1992 (1.2), echt een leuke auto, heb deze al een aantal keren mogen lenen toen onze auto bij de garage stond voor reparatie. Nu zit ik zelf naar een cliotje te kijken, liefst een 16v maar heb tegelijkertijd ook mijn twijvels. Volgens sommige vrienden en familieleden is dit model meer een auto voor de wat 'ervaren' rijder die er verstand van heeft en graag 'sleutelt', want volgens hun is het een autotje waar je regelmatig aan zult moeten sleutelen omdat ze nogal onderhoud gevoelig zijn en niet bepaald bekendstaan om hun betrouwbaarheid. M.a.w. absoluut niet aan te raden voor mensen met 2 linkerhanden als ik.

herkennen jullie hier iets van?
Sommige dingen wat ze zeiden neem ik wel met een korreltje zout, vooral wat betreft de betrouwbaarheid.

Doe ik er goed aan zo'n 16v te kopen? of zit er kern van waarheid in en zeggen jullie van laat maar links liggen en kijk maar naar een andere clio model, omdat ik 2 linkerhanden heb?

Reden waarom ik dit vraag is omdat ik al heel lang naar een snelle auto verlang en vind de clio helemaal gaaf om te zien en prestatie op papier is natuurlijk ook niet verkeerd :worship: . Ik heb al een aantal auto's gehad, maar ben niet bepaald technisch. Ik kan net een lampje verwisselen, kleppedekselpakking monteren, remschijfjes en dat is het dan ook. Ik hoor graag van jullie.
Riël
Über-Spammer

Nou, gezien je die kleppendeksel en remmen al erop en eraf haalt, valt het met die linkerhanden wel mee. Je durft i.e.g. ergens aan te beginnen. Daarbij heb je ons op dit forum ook nog eens, dus veel dingen gaan jou best prima zelf lukken.

Een clio16v onbetrouwbaar? Neu, dacht het niet. Na 15 jaar rijden er nog heel erg veel rond, waarvan veel in goede conditie. Het staat of valt met het verleden en het onderhoud. Koop je geen miskoop van n paar 100, maar durf wat uit te geven. Een aankoophandleiding vind je op deze site, even zoeken. Hier vind je wat puntjes waar je op moet letten.

Voor de rest, netjes onderhouden die Clio, dan heb je er lang plezier van. De motoren zijn oerdegelijk, onderdelen zijn er in overvloed, als jezelf erg blij zou zijn met een leuke 16v, zou ik zeggen Go for it :)
PaulM

betrouwbaarheid is gewoon goed, mits goed onderhouden. let er wel op dat de kosten bij een 16v over algemeen wel hoger zijn dan bij de 1.2 :) of je veel ervaring nodig hebt bij een 16v denk ik niet, zolang je maar rekening houdt met wat je rijdt en niet te baldadig aan het scheuren gaat ;)
Johan_16v
Contacteer:

ik had ook wat dezelfde twijfels, maar tot nu toe ben ik heel erg tevreden van mijn 16v, en kheb m ondertussen al bijna 1,5 jaar. kijk gewoon rustig rond naar een goed onderhouden exemplaar, en blijf hem zelf verder goed onderhouden. pech kan je natuurlijk nooit voorzien, maar dat kan bij eender welke auto gebeuren. (lees zeker de aankoopgids door!)
jiggy
Contacteer:

een clio16v is niets mis mee. gewoon altijd goed warm rijden voor als je eens wat harder wil rijden, maar wel idd eerst het aankoopsadvies goed doorlezen en dan rustig opzoeken gaan naar een clio16v.
sterkte met zoeken (Y)

aankoopsadvies

p.s als je een clio gevonden hebt kun je dat ook even melden op de club misschien dat iemand er wel meer info over de auto weet.
Laatst gewijzigd door jiggy op ma 19 mar 2007 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Anders hou je je eigen topic even aan ;)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM

weet net hoeveel centjes je hebt, maar persoonlijk zou ik voor een ph2 gaan, die zijn vaak wat beter dan de ph1 variant. met name in stoelen, en leeftijd.
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij valt dat verschil wel mee tussen ph1 en 2. De autokes waar wij over praten komen op een leeftijd (meer dan 10 jaar oud) waarbij een jaar meer of minder niet zoveel meer uit maakt. De actuele staat van de auto en het gepleegde onderhoud zijn dan velen malen belangrijker..........

En onderdelen duur? Tja, duurder dan van een 1.2 (duh) maar doe je een eerlijk vergelijk en kijk je bij andere merken dan heeft renault hele schappelijke prijzen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
bonecrusher

Riël Notermans schreef:Anders hou je je eigen topic even aan ;)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
excuses voor de dubbele aanmelding. Ik wist mijn oude login gegevens niet meer en ik gebruik tegenwoordig een andere email adres. Wat mij betreft mag 't oude account geblokkeerd worden, ik ga liever in deze topic verder.

Iedereen bedankt voor je reacties, het motiveert altijd als je het van mensen hoort die er posetief over te spreken zijn :biertjuh:

Ohja, is de carosserie van de clio (16v) gegalvaniseerd?
Ik weet bijvoorbeeld dat de peugeot 205 dat wel is.

Wordt vervolgd .......
Riël
Über-Spammer

dus niet roesten?

:lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bonecrusher

Riël Notermans schreef:dus niet roesten?

:lol:
Ben er ook bewust van dat galvaniseren geen garantie is tegen roest, maar ik was daar gewoon nieuwsgierig naar. Ik ken namelijk iemand met een 205 die nagenoeg roestvrij is.
Pascal-X
Contacteer:

vergelijken met een swift is een clio roestvrij :worship:

(praat uit ervaring :wink: )
Jean-Paul-S
Über-Spammer

weet net hoeveel centjes je hebt, maar persoonlijk zou ik voor een ph2 gaan, die zijn vaak wat beter dan de ph1 variant. met name in stoelen, en leeftijd.
valt wel mee hoor die verschillen. is een kwestie van smaak en staat van onderhoud.

een phase 2 is optisch anders ja, technisch merk je geen verschillen....
bonecrusher

Pascal-X schreef:vergelijken met een swift is een clio roestvrij :worship:

(praat uit ervaring :wink: )
IK kan er over mee praten, mijn moeder heeft vroeger ook zo'n 1.3 gs gehad.. zijn echte roest bakkies.
PaulM

J-P-S schreef:
valt wel mee hoor die verschillen. is een kwestie van smaak en staat van onderhoud.

een phase 2 is optisch anders ja, technisch merk je geen verschillen....
ik zeg ook niet dat ze technisch veel verschillen :)
Plaats reactie