de hartoperatie heeft gister avond tot drie uur 's nachts geduurd.
helaas is niet alleen de koppakking aangetast, maar is ook één cilinderbus aan de binnenkant (drie krassen) en bovenop beschadigd. maar de beschadigingen aan de koppakking en kop zitten bij de buitenste cilinder aan de turbokant, en de beschadigingen aan de cilinderbus zitten bij die ernaast.
is het nog te volgen??
ik ga vandaag proberen gelijk met die kop naar van thiel motorenrevisie te gaan, ik neem een foto van de schade aan de cilinderbus mee. uiteindelijk meer werk dan ik had gehoopt, want ook al zou je met de schade in de cilinder kunnen rijden, ik neem liever geen risico!
als ik toch alles uit de motorruimte moet halen, is het wel dé gelegenheid om wat aan de bekabeling te doen, want de draadboom is echt een ongelovelijke puinzooi!
heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? wat is aan te raden, een nieuwe kabelboom halen, of gewoon zelf aan de slag met nieuw draad en stekkertjes...
en tja, als alles er toch naast ligt, waarom dan niet kompleet reviseren??

maar dit gaat veel meer tijd kosten (en geld

) en het is niet nodig om weer met de vijf te gaan rijden. ik heb alleen persoonlijk zo'n hekel aan half werk... eigenlijk wil ik er gelijk een langdurig project van maken en vanalles nieuw erop zetten:
-bedrading
-alle pakkingen/rubbers
-alle lagers
-nieuwe koppeling
-nieuwe turbo
-nieuwe slangen (allemaal)
-onderdelen schuren en spuiten
-en vast nog wel meer...
maar

dit gaat vet geld kosten, maar dan is hij wel weer 100%
post hier even een link als je een topic hebt met soortgelijk revisiewerk!
wat is jullie mening over mijn plannetjes??