Sasje - zoekt een GTE

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

Inderdaad straks komt sasje de mijne ophalen :)

Helpen jullie dr wel een beetje met vragen en dergelijke? :P

Hoop dat ze wat plezier gaat beleven aan de auto...maar met haar technische kennis moet dat zeker lukken :D

Wel minder dat ik even "sportief-renault-loos" ben dan...maar met het kind op kmst (nog 1 a 2 weken :P ) moet ik toch prio's stellen...en de 5 dan nog 2 jaar stof laten vangen is nog meer zonde...nu maak ik er nog iemand blij mee...voor een volgens mij hele nette prijs :)

En ik heb nog steeds de megane break dti..dus mag lid blijven van de club :P

Ik "spaar" wel ff door voor een alpine... :D
Steven
Car: M536

Good girl, al is het alleen maar om het advies van die ouwe in de wind te slaan >-)
Ferdy
Über-Spammer

foto's ? ;)

gefeli met de aankoop !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Steven schreef:Good girl, al is het alleen maar om het advies van die ouwe in de wind te slaan >-)
ja ze is nog eigenwijzer dan jij :lol: :lol: :worship:
gefeliciteerd sas
doe je met deze normaler sas, anders staat er binnenkort een minder leuk berichtje hier denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jeroen.k

Ik zie aan begin van topic wel dat ze miss wel even rustig mag wennen aan de turbokick en het turbogat idd :P

Zou zonde zijn om meteen de fout in te gaan :P

Weet nog de eerste keer dat ik in een GTT vol het gas intrapte...schrok me dood...terwijl ik met mn 19 2.0 16v toch wel aardig wat gewend was...

Ergens kan ik er nog geen afscheid van doen :(

Gelukkig is ze al lekker laat :P (rally puma was wat later terug van de spuitert...en die stond op de ambulance die zij wilde gebruiken :P )

Net riep iemand foto's...

Het gaat om deze...

http://members.chello.nl/j.kok59/GTT/Gt.htm

http://members.chello.nl/j.kok59/GTT/fusie1/fusie.htm

http://members.chello.nl/j.kok59/klaar/ ... kkoord.htm

Alleen staat ie er op dit moment iets minder mooi bij...voorbumpert kapot door een vrachtwagen die gewoon bij een stoplicht achteruit tegen me 5 aanrijdt :S nou ja...kapot...beschadigd...grilletje daardoor wel stuk..en de oppervlakte roest is weer wat zichtbaar...al met al een leuk project zo...!

Mooiste zijn de velgen...net nieuw, met net nieuwe banden :P

Maar technisch is hij ook zeker ok :)

Ik zeg maar gewoon tegen mezelf dat het toch niet mijn kleur is :P een rode phase1...mooiere GTT's bestaan er niet :P

O ja...ennuh..de betrouwbaarheid van een GTT moet ik beamen...meest betrouwbare sportieve renault die ik heb gehad... (koppakking komt niet door onbetrouwbaarheid, maar foutje van eigen hand...)
Yde 16V
Contacteer:

Goed bezig Sas!!! Ik kom em van het weekend wel ff checken!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Whehe had ik toch goed gegokt :wink:

Dan staan er straks 2 GTT's nog geen 200m van elkaar geparkeerd in Arnhem (Y) 8) Ik zie hem vast wel een keer staan (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jeroen.k

Zo, 5je is net op trailer weggereden...

Pijnlijk moment voor mij...maar het enthosiasme van Sasje maakt alles goed..! :D

Hoop dat ze er heel veel plezier mee zal hebben (Y)
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Succes met m'n 'broertje'! :)
pistonpen paultje

Sas, ik vind em vet! Nog wel wat werk eraan, maar dat komt vast wel goed;).
Menno

Staat een leuke 16v naast. Engineswap?
rev it like a rental
Rwd-student
Contacteer:

De 16V is van de persoon die voor jou gepost heeft. Hij wil het blokje in zijn volvo 343 leggen :p Maar ik hoorde ook weer twijfels over het opknappen van de 16v.

We zullen zien.
SasjeSuper5
Contacteer:

hallo mensheid!
ik ben net weer terug van een week vakantie in israel, familiebezoeken undso... ik heb zowel in de middelandse als in de rode zee gezwommen, en ben natuurlijk beetje bruin geworden 8)

maar.... ik zit nu heel sipjes achter mijn pctje, heb totaal geen zin om de bende op mijn kamer op te ruimen, of huiswerk te maken, of iets anders nuttigs te doen... :(

what's on the hand? nou, mijn lieve leuke zusje ( :evil: ) heeft een nacht op mijn kamer in arnhem geslapen tijdens mijn vakantie. zij heeft mijn sleutels meegenomen, denkend dat het mijn huissleutels waren. daarom kan ik vandaag niet aan de vijf sleutelen, en dat is echt instant woede!!!

het hele rallyteam is vandaag aan het testen met de puma in bitburg. als lid van het serviceteam moest ik eigenlijk mee, maar mijn mams heeft de vlucht zo ontzettend goed gepland dat ik vandaag pas terug vloog... na een hele week te hebben gebaald dat ik niet mee kon testen, had ik als enigst lichtpuntje nog mijn nieuwe GTT!!! lekker de hele dag mijn tas ingepakt laten en alvast de kop en de waterpomp eruit halen en nog wat dingetjes frutselen... :~ helaas pindakaas...

door mijn moeder kon niet mee testen, door mijn zusje is mijn hele zondag kompleet nutteloos geworden, van je familie moet je het blijkbaar hebben (U)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

shit happens sas
maak hem snelklaar voor 1 april kan je meedoen
SasjeSuper5
Contacteer:

ja ga ik zeker doen!! (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

wel inschrijven dan he
SasjeSuper5
Contacteer:

ik moet even een navi vinden, en de zaterdag ervoor hebben we rallysprint in almere (LG rally)
dus ik moet ook nog horen of wij zondag daar blijven, of dat we zaterdag avond naar huis gaan.
ik weet het morgen, dan schrijf ik meteen in als ik kan!! (F)
MartijnG
Über-Spammer

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C01890.JPG[/img]

(Y)

Nog een weekje en dan staat de mijne er ook weer 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Car: Megane RS

goeie ontwikkelingen daar in arnhem!!! (Y)

alleen.....waarom nou weer als ik daar vertrokken ben :lol:
Bart V

Geen wonder dat er altijd ruimtegebrek is als ik wil parkeren als ik pas het 3e uur les heb :p
SasjeSuper5
Contacteer:

Haha, ik moet em vanavond ook verplaatsen, anders wordt hij weggesleept :lol:
pistonpen paultje

MartijnG schreef:[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C01890.JPG[/img]

(Y)

Nog een weekje en dan staat de mijne er ook weer 8)
Jeej, m'n clio is ook gespot!
Haas

zeuren ze daar nog steeds om? :nee:

Wij hebben vier jaar terug een keer een hele wielklem uit elkaar geschroefd, in een zak geflikkerd en toen bij de concierge ingeleverd, uiteraard zonde de, toenmalige, boete van 25 eu te betalen. Concierge keek wat beteuterd, gevolgd door een bezoekje aan de directeur :D
Rwd-student
Contacteer:

De 5 krijgt momenteel een hartoperatie!
SasjeSuper5
Contacteer:

de hartoperatie heeft gister avond tot drie uur 's nachts geduurd.
helaas is niet alleen de koppakking aangetast, maar is ook één cilinderbus aan de binnenkant (drie krassen) en bovenop beschadigd. maar de beschadigingen aan de koppakking en kop zitten bij de buitenste cilinder aan de turbokant, en de beschadigingen aan de cilinderbus zitten bij die ernaast.
is het nog te volgen?? :p
ik ga vandaag proberen gelijk met die kop naar van thiel motorenrevisie te gaan, ik neem een foto van de schade aan de cilinderbus mee. uiteindelijk meer werk dan ik had gehoopt, want ook al zou je met de schade in de cilinder kunnen rijden, ik neem liever geen risico!
als ik toch alles uit de motorruimte moet halen, is het wel dé gelegenheid om wat aan de bekabeling te doen, want de draadboom is echt een ongelovelijke puinzooi!
heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? wat is aan te raden, een nieuwe kabelboom halen, of gewoon zelf aan de slag met nieuw draad en stekkertjes...
en tja, als alles er toch naast ligt, waarom dan niet kompleet reviseren?? (I) maar dit gaat veel meer tijd kosten (en geld (N) ) en het is niet nodig om weer met de vijf te gaan rijden. ik heb alleen persoonlijk zo'n hekel aan half werk... eigenlijk wil ik er gelijk een langdurig project van maken en vanalles nieuw erop zetten:
-bedrading
-alle pakkingen/rubbers
-alle lagers
-nieuwe koppeling
-nieuwe turbo
-nieuwe slangen (allemaal)
-onderdelen schuren en spuiten
-en vast nog wel meer...

maar :~ dit gaat vet geld kosten, maar dan is hij wel weer 100%
post hier even een link als je een topic hebt met soortgelijk revisiewerk!
wat is jullie mening over mijn plannetjes??
:)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb je gewaarschuwd he :wink:
nee hoor komt vast goed
grondig doen als het haalbaar is, is het beste (Y) (Y)
MartijnG
Über-Spammer

Goede plannen allemaal, maar het zou natuurlijk leuk zijn als je weer zo snel mogelijk met de GTT kunt gaan rijden! Dus als het financieel niet meezit, dan zou ik zeggen; repareer alles wat echt nodig is en ga er dan mee rijden...het opknappen en dergelijke kan dan later wel gebeuren?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe is de carrosserie er aan toe? Gezien de foto's van zijn leven bij de vorige eigenaar, heb ik een beetje mijn twijfels... En als je straks je blok op orde hebt, zou het zonde zijn als je ook nog eens minstens zoveel geld in de cas moet steken. Zeker als je het geld niet op je rug hebt groeien... :)

Succes ermee verder. (Y)
SasjeSuper5
Contacteer:

ja dat is waar, dan staat de boel steeds stil tot de nieuwe stufi is gestort :lol:
ik ga nu naar school en weer even de boel bekijken!
Steven

Laat mij je een wijze raad geven...

Een goed afgestelde GT motor kan echt heel veel hebben, dus ik zou me (nog) niet helemaal in een complete revisie storten als ik jou was.

Je kunt die kop bijv. laten afpersen en vlakken en gewoon weer es monteren en eens lekker rijden. Kun je ondertussen es fijn de auto verkennen en kijken wat er ammal aan schort. (evt. koop je er een motor bij om te reviseren).

Kachele met dat ding, weet je straks ook meteen waar je het voor doet :)

Edit: ah ben niet de enige zie ik :D
Bart V

Ik zou die krassen in de cilinderbus wel even in de gaten houden. Als ze diep zijn kan je er compressie op verliezen, en dat zou zonde zijn, en wellicht dat de zuigerveren dan ook beschadigd zijn. Als de kop er toch af is zou ik iig even de zuiger eruit halen.
Steven

Tja bij een GT is dat nogal ruk, moet je blok weer half omhoog om de carterpan eraf te kunnen halen en zo ben je alweer halverwege een grote klus hehe.

Maak er eens een paar duidelijke pix van met macro modus?
Haas

repareren wat nodig is, zodat je lekker ken rijden! Als je geld uitgeeft, doe dan meteen alles, dus ook carrosserie enz, maar dan ben je zoveel geld verder, dat ik je zou adviseren dat neit ete doen. Gewoon lekker vervangen wat nodig is en gas erop! (Y)
Riël
Über-Spammer

Gas erop, nog niet eens zo'n slecht idee :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas

jij altijd met je croma-ideeen :P
Plaats reactie