ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

:bang: 16v met een safari rekkie (Y)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik heb bij reinier een gereviseerde versnellingsbak opgehaald zondag, en toen heeft hij bij de schakelhevel het 1 en ander eraf gehaald wat ie me aanraadde om even opnieuw te bestellen

dat heb ik opnieuw besteld, dat busje, stofkap enzo.

maar nu weten we niet hoe we het geheel terug moeten monteren op de versnellingsbak, heeft iemand daar toevallig een foto of plaatje van??

alvast bedankt!!
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

mijn rechter voor schokbreker blijft doorveren als je er even op drukt. dit houdt toch in dat hij bijna af is?? en de voorkant is verlaagt met apex, maar moet je dan ook de schokbrekers hebben van apex. of kun je gewoon de standaard clio 16v schokbrekers nemen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je kunt gewoon schokbrekers gebruiken die jij wilt... ik zou geen standaard spul kopen, want voor een kleine meerprijs (t.o. dealer-prijzen) koop je al wat ander moois zoals Koni of zo. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

mijn rechter voor schokbreker blijft doorveren als je er even op drukt. dit houdt toch in dat hij bijna af is?? en de voorkant is verlaagt met apex, maar moet je dan ook de schokbrekers hebben van apex. of kun je gewoon de standaard clio 16v schokbrekers nemen.
hoeveel is hij verlaagd? bij 35mm verlaging kan je standaard schokbrekers gebruiken, anders moet je ook andere dempers kopen.
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

ik meen dat je bij 40mm nog je eigen schokbrekers kan gebruiken.. boven die verlaging, moet je andere dempers eronder knalle :)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

J-P-S schreef:
mijn rechter voor schokbreker blijft doorveren als je er even op drukt. dit houdt toch in dat hij bijna af is?? en de voorkant is verlaagt met apex, maar moet je dan ook de schokbrekers hebben van apex. of kun je gewoon de standaard clio 16v schokbrekers nemen.
hoeveel is hij verlaagd? bij 35mm verlaging kan je standaard schokbrekers gebruiken, anders moet je ook andere dempers kopen.
volgens mij was het 40mm, maar wou sowieso kijken voor koni, apex, monroe of bilstein. zoek eigenlijks alleen nog een nl site die ze niet te duur verkoopt. dus als je wat weet :wink:
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

ik heb al een adres die standaard monroe schokbrekers voor 49 euro per stuk verkoopt. nou moet ik alleen even weten of die bij mij erop willen. die veren zijn trouwens wel 40 mm.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

apart. van welk merk zijn die veren dan? normaal is het 35-50-60 namelijk.

gewoon even zoeken voor koni ofzo, doet zijn werk goed zat.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

J-P-S schreef:apart. van welk merk zijn die veren dan? normaal is het 35-50-60 namelijk.

gewoon even zoeken voor koni ofzo, doet zijn werk goed zat.
de veren zijn van apex. heb net een stukje van apex veren gevonden. tot 40mm kun je normale schokbrekers nemen.

klik hier
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

dit staat op de veer 150-40 101 vh 37/03*

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _A0857.jpg[/img]
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

'k heb ook de apex eronder, dacht dat dat 35 was
't was i.i.g. 't minste wat ze hadden :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

hoeveel werk is het om de achterkant ietsje te verhogen??? ik had al gehoord dat het torsie eruit trekken is verdraaien en dan weer erin...maar is het echt zo makkelijk of komt er nog wat meer bij kijken???
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8780

kijk eens, 8 pagina's leesplezier over torsie verstellen :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

minste van apex dat ze hebben is 30. die heb ik namelijk :)
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

maar wat zou de mm van mijn veren zijn. zo aan de foto te zien dacht ik 40 mm.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je het nou gewoon even opzoekt op internet, weet je het zeker............ (S)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Lees en huiver;
- Clio I all, excl. 16V B & C 57 01.91 / 09.98 150-4000 40 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4010 30 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4020 50 mm
De veren hierboven zijn dus 30 mm veren!

Bron: http://www.apexsuspension.com
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik zoek goede of gebruikte 50mm veren. wie o wie?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zoals ik al zei.... ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dan bestel ik ze wel nieuw.. kosten maar 75 euro. maar eerst de 2.0 uitelkaar draaien dalijk :D
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

op hoeveel bardruk moet de meter staan van een clio 16v als die stationair draait met warme motor....???
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ongeveer op 3. de mijne staat iets onder horizontaal. hangt ook van je oliedikte af natuurlijk.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

J-P-S schreef:ongeveer op 3. de mijne staat iets onder horizontaal. hangt ook van je oliedikte af natuurlijk.
met oude motor stond ie van mij altijd stationair draaiend bij de 0 in de buurt en nu met nieuwe blok ook!! help...

is 3 niet erg veel??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de mijn staat bij een warme motor ook rond de nul of net iets er boven. Is altijd al zo geweest en loopt er goed op. warme motor en dan nog 3 bar stationair is wat veel denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Stationair warme motor is 0 tot 1 bar, absoluut geen 3.
Dat zal hij bij 2500-3000 tpm moeten hebben ongeveer.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ok ja want was met oude blok ook altijd rond de 0 en nu dus ook...maar loopt idd gewoon netjes..

ik heb wel nu een tikkend geluid bij het acceleren en de motor slaat soms uit als ik de koppeling intrap, het toerental word niet opgevangen...??? :(
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

ik heb laatst olie erin geflikkerd 15W40, mijne loopt stationair bij koude motor tussen de 2 en de 3 in, bij warme tussen de 0 en de 1.. en bij het rijden bij warme motor tussen de 2 en de 3, waarbij deze meer op de 2 ligt :)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

MartijnG schreef:Lees en huiver;
- Clio I all, excl. 16V B & C 57 01.91 / 09.98 150-4000 40 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4010 30 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4020 50 mm
De veren hierboven zijn dus 30 mm veren!

Bron: http://www.apexsuspension.com
mooi zo bedankt (Y) kan ik toch originele schokbrekers gebruiken.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Robke schreef:Als je het nou gewoon even opzoekt op internet, weet je het zeker............ (S)
:D jah dat klopt was ook al beetje aan het rond zoeken geweest, maar kon eerst zo snel niets vinden.
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

jiggy schreef:
MartijnG schreef:Lees en huiver;
- Clio I all, excl. 16V B & C 57 01.91 / 09.98 150-4000 40 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4010 30 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4020 50 mm
De veren hierboven zijn dus 30 mm veren!

Bron: http://www.apexsuspension.com
mooi zo bedankt (Y) kan ik toch originele schokbrekers gebruiken.
of dat slim is weet ik niet, de achterste schokbrekers van mij, waren compleet vastgerot... meteen vervangen bij het apex setje :D
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

achter verlagen icm met meer dan 10 jaar ouder achterschokdempers is echt klote rijden vind ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Dennis_16v schreef:
jiggy schreef:
MartijnG schreef:Lees en huiver;
- Clio I all, excl. 16V B & C 57 01.91 / 09.98 150-4000 40 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4010 30 mm

- Clio I 16V, Williams B & C 57 01.91 / 09.98 150-4020 50 mm
De veren hierboven zijn dus 30 mm veren!

Bron: http://www.apexsuspension.com
mooi zo bedankt (Y) kan ik toch originele schokbrekers gebruiken.
of dat slim is weet ik niet, de achterste schokbrekers van mij, waren compleet vastgerot... meteen vervangen bij het apex setje :D
het gaat bij mij om de voor schokbrekers. en niet om de achter schokdempers, maar ik wou een setje monroe standaard schokbrekers nemen aangezien de veren maar 30mm zijn. of is er ook in de standaard schokbrekers nog verschil qua comfort of sportive?? en monroe is opzich een prima merk lijkt mij.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik zou zeggen, als je dan toch iets nieuws gaat kopen, koop dat meteen iets beters dan origineel Monroe zal voldoen maar ik zou er geen geld aan uitgeven
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tom schreef:achter verlagen icm met meer dan 10 jaar ouder achterschokdempers is echt k*%$e rijden vind ik.
jah idd weet er alles van :D zit compleet geen vering meer in, maar wil ook eens gaan kijken wat het kost om achter ook veren te nemen.
Gesloten