Verschillen RSI en 16V

Post hier al je vragen over de Clio
clio1.2pwr
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23

omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi, niet motorisch
natuurlijk, maar meer in onderstel,carroserie,(spoorbreedte enzz.)


mn vragen..
achterkant van 16v (carroserie) breder als rsi, zo ja alleen carroserie of ook achterbrug.

voorkant, remmen ben ik al achter.
nu de spoorbreedte, andere draagarmen subframe, of ook carroserie ?

veerpoten,fusee stukken ?

want als ik op online shops een beetje in het rond kijk is er maar erg weinig te vinden voor een rsi,geen schroefset oid.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Volgens mij is de totale wiel ophanging verschillend tussen een 16v en "de rest"

Staat genoeg hier over op het forum trouwens.


Antwoord op je vraag: Ja die is breder dan een RSI. Niet alleen de carroserie maar ook de achteras.
Een RSI is niet te vergelijken kwa snelheid en weggedrag met een 16v of Williams.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

vergis je niet in de snelheid van een RSI tov een 16V, scheelt maar een paar tienden van een seconde op 0-100
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

RSi heeft meer koppel onderin dan de 16V...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Qua sportiviteit wint de clio t wel, deze is qua weggedrag wel superieur aan de RSI. Motorisch is van beide wat te zeggen, het zijn allebei heerlijke motoren.

De RSi is gelijk aan de 1.8 RT geloof ik. De schijven voor en achter zijn maatje GTTurbo. De clio 16v heeft n maat groter.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik vind de 16V motor toch een stuk spannender dan die RSi motor :)
RSi is leuk in de stad ofzo, maar als je echt lekker toeren wilt draaien is een (goede) 16V de absolute winnaar (Y)
clio1.2pwr
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23

Ja motorisch wist ik het 1 en ander al, ben eigenaar geweest van 19 en clio 16v, dus kwa motorprestaties wist ik het al,, wou gewoon weten wat voor auto die rsi is, hij valt net tussen de rt en 16v als ik het zo zie het is het net niet helemaal, maar denk tog dat k m neem, :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

clio1.2pwr schreef:(die dus niet roest)
jij bent wel heel erg positief :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

RSI (Roest Steeds Intensiever)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

:lol:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Dat heeft niks met een rsi te maken... dat doet elke Renault. :wink:
clio1.2pwr
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23

ging er eigenlijk vanauit dat na 95 het egrste gevaar wel geweken was, omdat de clio's van 94 nog wel wat tumor's op de achter schermen vertonen na 95 eigenlijk niet meer,of hebben jullie andere ervaringen ? :~
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

in 95 kwam harry potter en toverde de achterschermen over naar rvs ofzo?

denk dat die net zo hard zullen roesten, ligt puur aan het onderhoud en een beetje mazzel :wink:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

16v's roesten 16x harder (0)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

van een RSI (of elke 8klepper) vind ik de kracht onderin erg lekker, zo ook op de snelweg, bv van 100 even snel accelereren om in te halen oid... een 16V doet tot 4000tpm niet zo erg veel,die begint daarboven pas echt wakker te worden.

M'n vriendin heeft een Peugeot 106 1.6XSI, dat is een 8klepper, maar rijdt als een 16V... tot 4000tpm doet ie niet zoveel, daarboven veranderd ie van klank en begint ie echt te knallen tot 7000tpm, waar bij 7100tpm de toerenbegrenzer wakker wordt en een eind aan het feest maakt! Echt een heerlijk wagentje :D
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

kool schreef:in 95 kwam harry potter en toverde de achterschermen over naar rvs ofzo?

denk dat die net zo hard zullen roesten, ligt puur aan het onderhoud en een beetje mazzel :wink:
:lol: inderdaad, hans kazan langs geweest in 95 ofzo :wink:
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Roy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel je :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

volgens mij ligt het vooral aan welke fabriek de clio komt, en waar die heeft gereden. mijne is een import uit spanje, in 2001 ofzo geimporteerd. maar zit nauwelijks roest op (alleen op de achterklep en bij de linker spiegel in de deurstijl). achterschermen niks. is een '95 er.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik heb met de 16v ook weinig last van roest...bij de achterschermen geen puntje te bekennen, wel waren me dorpels erg slecht en heb ik die dus laten vervangen..
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

willow schreef:
Roy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel je :)
Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft. :)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:volgens mij ligt het vooral aan welke fabriek de clio komt, en waar die heeft gereden. mijne is een import uit spanje, in 2001 ofzo geimporteerd. maar zit nauwelijks roest op (alleen op de achterklep en bij de linker spiegel in de deurstijl). achterschermen niks. is een '95 er.
In Spanje hebben ze ook minder last van regen en ijzel en pekel en al die shit :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Roy schreef:
willow schreef:
Roy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel je :)
Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft. :)
Whaha... Beginnen we weer? :D Die eeuwige discussie met Willow. Je moet echt eens uit de droom geholpen worden, denk ik. :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Roy schreef:
willow schreef:
Roy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel je :)
Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft. :)
nounou met gemak?
ik heb in goes nog geen standaard willie gezien die 150 pk op de wielen draaide
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Luco, hoe vaak ben je in Goes geweest? :wink:

De keren dat ik er was was er geen enkele willie die slecht presteerde. Die waren misschien niet allemaal standaard maar dat waren de 16v's ook niet.

Ik kan me de clio van mr tx nog voor me halen bij de rollenbank van Freddy cane, die haalde nog geen 120 pk aan de wielen. Gechipt en al. Terwijl de willie's met een menno chip tussen de 150/160 pk aan de wielen halen. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dus niet stanbaard
hij heeft een aantal uitdraaien van willies laten zien
er kwam er geneen aan de 150 pk (standaard dan)
jij praat nu al over een menno chip (Y) :D
maar ze leveren stukken meer dan een 16v ja
maar met gemak 150 als die standaard is, is dus niet waar
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb het ook niet over standaard. Even goed lezen. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lijkt me overigens vrij logisch dat een standaard willi geen 150pk aan de wielen levert. Maar wat Roy zegt is dat het verschil groter is dan de leek kan zien (die ziet alleen de blauwe gordels en de gouden wielen), en dat klopt wel aardig denk ik
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Merijn schreef:
Roy schreef:
willow schreef:
Roy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel je :)
Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft. :)
Whaha... Beginnen we weer? :D Die eeuwige discussie met Willow. Je moet echt eens uit de droom geholpen worden, denk ik. :P
weljaat altijd leuk toch merijn...ik wil binnenkort wel een keer de testbank op, ben benieuwd wat er uitkomt....ik weet gewoon zeker dat een standaard willi niet veel sneller is dan een standaard 16v, waarom zijn de verschillen dan nihil op papier????
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Roy schreef:
willow schreef:
Roy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v. :)
Een williams is wel een heel stuk sneller.
een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel je :)
Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft. :)
staat hier nergens dat die gechipt is roy

maar je hebt wel gelijk, een willie is duidelijk sneller dan een 16V

alhoewel er toch een 16V in goes was met ik meen bijna 150 pk?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ga gewoon echt niet meer in discussie... Maar ga vooral op de bank en kijk wat het verschil is. En dan niet alleen naar het topvermogen, maar vooral naar de koppelkromme. Onderin verlies je het heel dik met een 16V tegen een Williams. Waarom zou Renault anders uberhaupt een 2.0 16V blok hebben ontwikkeld? :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik ben dr van overtuigd dat een willi sneller is dan een 16v, maar ben dr niet van overtuigd dat een willie veeeel sneller is dan een 16v, het scheelt misschien 3 autolengtes van 0 naar 200 km/u??

ben dr wel van overtuigd dat een willi veel vlotter is in lage toeren en dat je dus makkelijker snelheid kan maken

maargoed nu weer on topic...? :lol:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

zucht

omdat je met een standaard willi bij 6500 rpm moet schakelen, 16v met z'n 7200 rpm heeft daar net ff het voordeel in de sprint. Zijn ze eenmaal op gang is een standaard willi echt niet meer bij te houden door een standaard 16v.

Toerenbegrenzer naar 7000 brengen... probleem opgelost ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

komt dat ook keer op een rtc meeting zon rollerbank test? ben ook wel benieuwd wat me standaard 16vtje er naar 12 jaar nog uit perst..
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Luco/Alpine-racer schreef:
staat hier nergens dat die gechipt is roy

maar je hebt wel gelijk, een willie is duidelijk sneller dan een 16V

alhoewel er toch een 16V in goes was met ik meen bijna 150 pk?
Er staat ook nergens dat het over een standaard clio gaat. :lol:

Die 16v met 150 pk is mij niet bekend. :)
Plaats reactie