Verschillen RSI en 16V
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23
omdat ik nu de kans heb een mooie rsi ph3, (die dus niet roest) te kopen, wil ik de verschillen wel is weten tussen de 16v en de rsi, niet motorisch
natuurlijk, maar meer in onderstel,carroserie,(spoorbreedte enzz.)
mn vragen..
achterkant van 16v (carroserie) breder als rsi, zo ja alleen carroserie of ook achterbrug.
voorkant, remmen ben ik al achter.
nu de spoorbreedte, andere draagarmen subframe, of ook carroserie ?
veerpoten,fusee stukken ?
want als ik op online shops een beetje in het rond kijk is er maar erg weinig te vinden voor een rsi,geen schroefset oid.
natuurlijk, maar meer in onderstel,carroserie,(spoorbreedte enzz.)
mn vragen..
achterkant van 16v (carroserie) breder als rsi, zo ja alleen carroserie of ook achterbrug.
voorkant, remmen ben ik al achter.
nu de spoorbreedte, andere draagarmen subframe, of ook carroserie ?
veerpoten,fusee stukken ?
want als ik op online shops een beetje in het rond kijk is er maar erg weinig te vinden voor een rsi,geen schroefset oid.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Volgens mij is de totale wiel ophanging verschillend tussen een 16v en "de rest"
Staat genoeg hier over op het forum trouwens.
Antwoord op je vraag: Ja die is breder dan een RSI. Niet alleen de carroserie maar ook de achteras.
Een RSI is niet te vergelijken kwa snelheid en weggedrag met een 16v of Williams.
Staat genoeg hier over op het forum trouwens.
Antwoord op je vraag: Ja die is breder dan een RSI. Niet alleen de carroserie maar ook de achteras.
Een RSI is niet te vergelijken kwa snelheid en weggedrag met een 16v of Williams.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Qua sportiviteit wint de clio t wel, deze is qua weggedrag wel superieur aan de RSI. Motorisch is van beide wat te zeggen, het zijn allebei heerlijke motoren.
De RSi is gelijk aan de 1.8 RT geloof ik. De schijven voor en achter zijn maatje GTTurbo. De clio 16v heeft n maat groter.
De RSi is gelijk aan de 1.8 RT geloof ik. De schijven voor en achter zijn maatje GTTurbo. De clio 16v heeft n maat groter.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23
Ja motorisch wist ik het 1 en ander al, ben eigenaar geweest van 19 en clio 16v, dus kwa motorprestaties wist ik het al,, wou gewoon weten wat voor auto die rsi is, hij valt net tussen de rt en 16v als ik het zo zie het is het net niet helemaal, maar denk tog dat k m neem, 
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf

-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 16 jan 2005 21:23
ging er eigenlijk vanauit dat na 95 het egrste gevaar wel geweken was, omdat de clio's van 94 nog wel wat tumor's op de achter schermen vertonen na 95 eigenlijk niet meer,of hebben jullie andere ervaringen ? 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
in 95 kwam harry potter en toverde de achterschermen over naar rvs ofzo?
denk dat die net zo hard zullen roesten, ligt puur aan het onderhoud en een beetje mazzel
denk dat die net zo hard zullen roesten, ligt puur aan het onderhoud en een beetje mazzel
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
van een RSI (of elke 8klepper) vind ik de kracht onderin erg lekker, zo ook op de snelweg, bv van 100 even snel accelereren om in te halen oid... een 16V doet tot 4000tpm niet zo erg veel,die begint daarboven pas echt wakker te worden.
M'n vriendin heeft een Peugeot 106 1.6XSI, dat is een 8klepper, maar rijdt als een 16V... tot 4000tpm doet ie niet zoveel, daarboven veranderd ie van klank en begint ie echt te knallen tot 7000tpm, waar bij 7100tpm de toerenbegrenzer wakker wordt en een eind aan het feest maakt! Echt een heerlijk wagentje
M'n vriendin heeft een Peugeot 106 1.6XSI, dat is een 8klepper, maar rijdt als een 16V... tot 4000tpm doet ie niet zoveel, daarboven veranderd ie van klank en begint ie echt te knallen tot 7000tpm, waar bij 7100tpm de toerenbegrenzer wakker wordt en een eind aan het feest maakt! Echt een heerlijk wagentje

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
kool schreef:in 95 kwam harry potter en toverde de achterschermen over naar rvs ofzo?
denk dat die net zo hard zullen roesten, ligt puur aan het onderhoud en een beetje mazzel

volgens mij ligt het vooral aan welke fabriek de clio komt, en waar die heeft gereden. mijne is een import uit spanje, in 2001 ofzo geimporteerd. maar zit nauwelijks roest op (alleen op de achterklep en bij de linker spiegel in de deurstijl). achterschermen niks. is een '95 er.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft.willow schreef:een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel jeRoy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v.![]()
Een williams is wel een heel stuk sneller.

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
In Spanje hebben ze ook minder last van regen en ijzel en pekel en al die shit+Clio16v+ schreef:volgens mij ligt het vooral aan welke fabriek de clio komt, en waar die heeft gereden. mijne is een import uit spanje, in 2001 ofzo geimporteerd. maar zit nauwelijks roest op (alleen op de achterklep en bij de linker spiegel in de deurstijl). achterschermen niks. is een '95 er.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Whaha... Beginnen we weer?Roy schreef:Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft.willow schreef:een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel jeRoy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v.![]()
Een williams is wel een heel stuk sneller.


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nounou met gemak?Roy schreef:Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft.willow schreef:een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel jeRoy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v.![]()
Een williams is wel een heel stuk sneller.
ik heb in goes nog geen standaard willie gezien die 150 pk op de wielen draaide
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco, hoe vaak ben je in Goes geweest?
De keren dat ik er was was er geen enkele willie die slecht presteerde. Die waren misschien niet allemaal standaard maar dat waren de 16v's ook niet.
Ik kan me de clio van mr tx nog voor me halen bij de rollenbank van Freddy cane, die haalde nog geen 120 pk aan de wielen. Gechipt en al. Terwijl de willie's met een menno chip tussen de 150/160 pk aan de wielen halen.
De keren dat ik er was was er geen enkele willie die slecht presteerde. Die waren misschien niet allemaal standaard maar dat waren de 16v's ook niet.
Ik kan me de clio van mr tx nog voor me halen bij de rollenbank van Freddy cane, die haalde nog geen 120 pk aan de wielen. Gechipt en al. Terwijl de willie's met een menno chip tussen de 150/160 pk aan de wielen halen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dus niet stanbaard
hij heeft een aantal uitdraaien van willies laten zien
er kwam er geneen aan de 150 pk (standaard dan)
jij praat nu al over een menno chip
maar ze leveren stukken meer dan een 16v ja
maar met gemak 150 als die standaard is, is dus niet waar
hij heeft een aantal uitdraaien van willies laten zien
er kwam er geneen aan de 150 pk (standaard dan)
jij praat nu al over een menno chip


maar ze leveren stukken meer dan een 16v ja
maar met gemak 150 als die standaard is, is dus niet waar
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
lijkt me overigens vrij logisch dat een standaard willi geen 150pk aan de wielen levert. Maar wat Roy zegt is dat het verschil groter is dan de leek kan zien (die ziet alleen de blauwe gordels en de gouden wielen), en dat klopt wel aardig denk ik
weljaat altijd leuk toch merijn...ik wil binnenkort wel een keer de testbank op, ben benieuwd wat er uitkomt....ik weet gewoon zeker dat een standaard willi niet veel sneller is dan een standaard 16v, waarom zijn de verschillen dan nihil op papier????Merijn schreef:Whaha... Beginnen we weer?Roy schreef:Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft.willow schreef:een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel jeRoy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v.![]()
Een williams is wel een heel stuk sneller.Die eeuwige discussie met Willow. Je moet echt eens uit de droom geholpen worden, denk ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
staat hier nergens dat die gechipt is royRoy schreef:Nee dat bedoel ik niet. Een 16v heeft op de rollenbank moeite om 120 pk aan de wielen te kunnen halen terwijl een willie makkelijk 150/160 pk aan de wielen geeft.willow schreef:een williams met een turbo erop is een heel stuk sneller bedoel jeRoy schreef:Een rsi doet kwa prestaties niet tot nauwelijks onder voor een 16v.![]()
Een williams is wel een heel stuk sneller.
maar je hebt wel gelijk, een willie is duidelijk sneller dan een 16V
alhoewel er toch een 16V in goes was met ik meen bijna 150 pk?
Ik ga gewoon echt niet meer in discussie... Maar ga vooral op de bank en kijk wat het verschil is. En dan niet alleen naar het topvermogen, maar vooral naar de koppelkromme. Onderin verlies je het heel dik met een 16V tegen een Williams. Waarom zou Renault anders uberhaupt een 2.0 16V blok hebben ontwikkeld? 

ik ben dr van overtuigd dat een willi sneller is dan een 16v, maar ben dr niet van overtuigd dat een willie veeeel sneller is dan een 16v, het scheelt misschien 3 autolengtes van 0 naar 200 km/u??
ben dr wel van overtuigd dat een willi veel vlotter is in lage toeren en dat je dus makkelijker snelheid kan maken
maargoed nu weer on topic...?
ben dr wel van overtuigd dat een willi veel vlotter is in lage toeren en dat je dus makkelijker snelheid kan maken
maargoed nu weer on topic...?

zucht
omdat je met een standaard willi bij 6500 rpm moet schakelen, 16v met z'n 7200 rpm heeft daar net ff het voordeel in de sprint. Zijn ze eenmaal op gang is een standaard willi echt niet meer bij te houden door een standaard 16v.
Toerenbegrenzer naar 7000 brengen... probleem opgelost
omdat je met een standaard willi bij 6500 rpm moet schakelen, 16v met z'n 7200 rpm heeft daar net ff het voordeel in de sprint. Zijn ze eenmaal op gang is een standaard willi echt niet meer bij te houden door een standaard 16v.
Toerenbegrenzer naar 7000 brengen... probleem opgelost

komt dat ook keer op een rtc meeting zon rollerbank test? ben ook wel benieuwd wat me standaard 16vtje er naar 12 jaar nog uit perst..
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Er staat ook nergens dat het over een standaard clio gaat.Luco/Alpine-racer schreef:
staat hier nergens dat die gechipt is roy
maar je hebt wel gelijk, een willie is duidelijk sneller dan een 16V
alhoewel er toch een 16V in goes was met ik meen bijna 150 pk?

Die 16v met 150 pk is mij niet bekend.
