velgen reinigen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Johan_16v
Contacteer:

weet iemand een efficiënte (lees : erg makkelijke) manier om velgen te reinigen in het algemeen, en meer bepaald witte OZ superturismo's. het is niet dat ik ze niet zuiver krijg, maar ben er altijd een tijdje zoet mee. moet ze echt altijd met een doek in alle hoekjes zuiver vegen, men vingers doen er pijn van :lol:

suggesties/tips zouden erg welkom zijn, thx !
~thijs~
Contacteer:

hogedrukreiniger erop :)
PaulM

daarom heb ik maar een 5 spaaks velg gekocht ;)
Ferdy
Über-Spammer

6 toch ?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat ik altijd deed, was eerst inspuiten met een gewoon schoonmaakmiddel (geen bijtende zooi!), effe in laten trekken en daarna goed afspoelen met ruim water. Daarna met een kwast, een gewone ronde kwast van de doe-het-zelf-winkel en van die half-vloeibare groene zeep in alle hoekjes goed doet en de grote stukken met een gewone borstel of zo... Scheelt veel pijn aan je handen, al zal er altijd wel wat kutwerk overblijven met zulke velgen...
canonballman

pfffff, stelletje poetsers
Leon RS

Met een stoomreiniger gaat het ook perfect, je hoeft de velgen niet eens aan te raken. :)
PaulM

:lol: correctie 6 spaaks |: :bonk:

ik doe gewoon 1x per week ff met vochtig doekje de velg schoonmaken. blijft mooi bling hoor :)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Voor onderweg werken die vochtige ruitendoekjes verbazingwekkend goed :worship:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Johan_16v
Contacteer:

net velgen ingezeept met kwast, even laten 'trekken' en dan afgespoeld. ik werd bijna verblind door de helderheid die tijdens het spoelen verscheen :D. in de hoekjes zit nog wel wat vuil, maar het is in ieder geval al stukken beter, bedankt ! (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

ik gerbuik nooit reinigingsmiddelen (is ook niet nodig als je alles met regelmaat schoon maakt), maar ik weet wel dat er akelig goede velgenreiniger te koop. Meestal niet bij de halfords ofzo maar dan het echte spul. Nadeel is alleen dat je die goedjes met verstand moet gebruiken. Anders ben je zo je glans van je velgen kwijt en het profiel op je vingers
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Siempie

ik gebruik altijd alles reiniger van de c1000. Is ideaal spul. En dan gewoon om de 2 weken even met een spons er over heen.
oldskool

Siempie schreef:ik gebruik altijd alles reiniger van de c1000. Is ideaal spul. En dan gewoon om de 2 weken even met een spons er over heen.
Kijk daar kan ik iets mee zal het meteen v/d week eens proberen daarna mijn velg rand eens opnieuwe glimmend maken met belgom alu en meeting klaar istie weer .

Marcel
renecliorsi

wheelbrite van turtlewax is ook superspul.

1,5 maand remstof. even opspuiten, minuutje in laten trekken. een keer met een nat doekje vegen en schoon zijn ze.
Plaats reactie