weet iemand een efficiënte (lees : erg makkelijke) manier om velgen te reinigen in het algemeen, en meer bepaald witte OZ superturismo's. het is niet dat ik ze niet zuiver krijg, maar ben er altijd een tijdje zoet mee. moet ze echt altijd met een doek in alle hoekjes zuiver vegen, men vingers doen er pijn van
Wat ik altijd deed, was eerst inspuiten met een gewoon schoonmaakmiddel (geen bijtende zooi!), effe in laten trekken en daarna goed afspoelen met ruim water. Daarna met een kwast, een gewone ronde kwast van de doe-het-zelf-winkel en van die half-vloeibare groene zeep in alle hoekjes goed doet en de grote stukken met een gewone borstel of zo... Scheelt veel pijn aan je handen, al zal er altijd wel wat kutwerk overblijven met zulke velgen...
net velgen ingezeept met kwast, even laten 'trekken' en dan afgespoeld. ik werd bijna verblind door de helderheid die tijdens het spoelen verscheen . in de hoekjes zit nog wel wat vuil, maar het is in ieder geval al stukken beter, bedankt !
ik gerbuik nooit reinigingsmiddelen (is ook niet nodig als je alles met regelmaat schoon maakt), maar ik weet wel dat er akelig goede velgenreiniger te koop. Meestal niet bij de halfords ofzo maar dan het echte spul. Nadeel is alleen dat je die goedjes met verstand moet gebruiken. Anders ben je zo je glans van je velgen kwijt en het profiel op je vingers
Siempie schreef:ik gebruik altijd alles reiniger van de c1000. Is ideaal spul. En dan gewoon om de 2 weken even met een spons er over heen.
Kijk daar kan ik iets mee zal het meteen v/d week eens proberen daarna mijn velg rand eens opnieuwe glimmend maken met belgom alu en meeting klaar istie weer .