bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?
kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin ), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.
mochten dr nog mensen zijn met tips en trucks voor het switchen van een motor (clio16v) waar ik iets aan heb, dan hoor ik het graag!! graag even via pm laten weten.
bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?
kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin ), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.
waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan?
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken
open een project-topic, zet er veel foto's bij en vertel wat je doet. mensen reageren dan vanzelf met tips en truuks...dan hebben anderen er ook nog iets aan
bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?
kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin ), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.
waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan?
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken
officieel is het geen roest roest overleeft niet met die temperaturen. Pas bij je kat kan ie gaan roesten, ook omdat die onder het rijden gekoelt word en het spruitstuk niet, of zo goed als niet.
Maar ik weet nie pcies wat t dan wel is... doorrotten kan ie iig niet bij gebruik, alleen op de sloop.
bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?
kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin ), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.
waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan?
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken
tenzij je een rvs plaatst
Performancetechnisch weer wat minder, daar de warmteafgifte naar buiten van RVS kleiner is
Je hebt gewoon lak voor erop, die tot 800, 1000 of 1200 graden houdt, reken maar dat dat genoeg is
bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?
kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin ), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.
waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan?
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken
tenzij je een rvs plaatst
Performancetechnisch weer wat minder, daar de warmteafgifte naar buiten van RVS kleiner is
Je hebt gewoon lak voor erop, die tot 800, 1000 of 1200 graden houdt, reken maar dat dat genoeg is
ygkremer schreef:officieel is het geen roest roest overleeft niet met die temperaturen. Pas bij je kat kan ie gaan roesten, ook omdat die onder het rijden gekoelt word en het spruitstuk niet, of zo goed als niet.
Maar ik weet nie pcies wat t dan wel is... doorrotten kan ie iig niet bij gebruik, alleen op de sloop.
roesten is een reactie met zuurstof. Of die nou plaats vind dmv vocht of verbranding maakt geloof ik niets uit hoor.
willow schreef:Ok top, ik haal wel ff een spuitbus bij de automaterialenzaak hier in de buurt, gelijk ff een staalborsteltje erbij kopen..
en daarna goed inspuiten met remmenreiniger om te ontvetten voor het zwart spuiten??
Zonde van je geld, want het brand er gewoon vrolijk af hoor. Tenzij jij verf vind die langdurig tegen een temperatuur van 900 graden bestendigd is, en tevens geschikt is om veel temperatuurwisselingen aan te kunnen. Vaak zie je bij vollast zelfs dat het spruitstuk begint te gloeien. Onmogelijk dus om daar een verf of coating op te spuiten, want dat fikt gewoon weg.
willow schreef:Ok top, ik haal wel ff een spuitbus bij de automaterialenzaak hier in de buurt, gelijk ff een staalborsteltje erbij kopen..
en daarna goed inspuiten met remmenreiniger om te ontvetten voor het zwart spuiten??
Zonde van je geld, want het brand er gewoon vrolijk af hoor. Tenzij jij verf vind die langdurig tegen een temperatuur van 900 graden bestendigd is, en tevens geschikt is om veel temperatuurwisselingen aan te kunnen. Vaak zie je bij vollast zelfs dat het spruitstuk begint te gloeien. Onmogelijk dus om daar een verf of coating op te spuiten, want dat fikt gewoon weg.
ok, ik hoor het al...ik geef het op..ik doe dr dus niks aan haha.
je kunt het keramisch laten coaten: ziet er spic&span uit, blijft er altijd op zitten, en kost een hoop $$$
oja, en houdt de warmte IN het uitlaat systeem.
in de racerij wordt zoiets gebruikt.
ik zou er niet wakker van liggen van een geroest uitlaatspruitstuk....
Waarom zou je bij de clio de warmte erIN willen hebben ?
Toch eerder eruit?
Eraf branden valt wel mee, ik heb het wel eens eerder gedaan. Dat roodgloeiend klopt wel, t gloeit gewoon mee. Roodgloeiend is t al bij n paar 100 graden... het goede spul kan 1200 hebben (bijvoorbeeld verf voor op je kachel thuis).
bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven?
kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin ), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.
waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan?
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken
tenzij je een rvs plaatst
Performancetechnisch weer wat minder, daar de warmteafgifte naar buiten van RVS kleiner is
daar hebben we dan een verschillende mening over, voor turbomotoren is het een aanrader net door hetgeen je zelf aanhaalt.
Spruitstuk kan je ook steeds inpakken met hittebestendig isolatie materiaal.
-jo- schreef:
daar hebben we dan een verschillende mening over, voor turbomotoren is het een aanrader net door hetgeen je zelf aanhaalt.
Spruitstuk kan je ook steeds inpakken met hittebestendig isolatie materiaal.
is dat ook wel goed eigenlijk, zoiets moet zijn warmte toch kwijt? of boeit dat geen kont
-jo- schreef:
daar hebben we dan een verschillende mening over, voor turbomotoren is het een aanrader net door hetgeen je zelf aanhaalt.
Spruitstuk kan je ook steeds inpakken met hittebestendig isolatie materiaal.
is dat ook wel goed eigenlijk, zoiets moet zijn warmte toch kwijt? of boeit dat geen kont
Tom schreef:volgens mij is dat meer ter berscherming van iets anders. Dus ipv een hitteschild ofzo
uh ???
Zeg dat maar niet tegen de mensen die in de motorsport rijden. Als een turbomotor te snel zen warmte verliest presteerd ie minder, je hebt dus een bepaalde optimale bedrijfs/materiaal temperatuur nodig.