ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Haas schreef:nee, dat fikt er meteen af...

bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven? :S

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst (Y)
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin :D), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.

waar zit je inlaat spruitstuk dan??
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

da's die grijze wokkel vooraan je blok :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

mochten dr nog mensen zijn met tips en trucks voor het switchen van een motor (clio16v) waar ik iets aan heb, dan hoor ik het graag!! graag even via pm laten weten.

alvast bedankt
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

willow schreef:
Haas schreef:nee, dat fikt er meteen af...

bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven? :S

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst (Y)
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin :D), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.

waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan? :P
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt ;)
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken >-)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

open een project-topic, zet er veel foto's bij en vertel wat je doet. mensen reageren dan vanzelf met tips en truuks...dan hebben anderen er ook nog iets aan :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en lees eens een en ander door (had je al gedaan las ik (Y) )

de gemiddelde 16v hier met een proj topic heeft tohc wel een openhartoperatie ondergaan ;)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Frank M schreef:da's die grijze wokkel vooraan je blok :)
ok dan, hoe plaats ik een foto dan van dat blok...want het inlaatspruitstuk is gestraald, ziet er al superdik uit!
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Haas schreef:en lees eens een en ander door (had je al gedaan las ik (Y) )

de gemiddelde 16v hier met een proj topic heeft tohc wel een openhartoperatie ondergaan ;)
kee thnx haas voor de tip, denk wel dat ik ff een topic open, is wel leuk om jullie op de hoogte te houden..

moet iemand me alleen ff uitleggen hoe ik foto's plaats in dat topic, want dat heb ik nog nooit egt begrepen
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

eerst zet je je foto ergens online, dus bijv bij photobucket of de rtc upload site.

dan type je [img](van%20image),%20het%20url%20adres%20van%20je%20foto%20en%20dan[/img]

dus: [img]http://www.%20BLAAT%20.jpg[/img] alleen dan zonder spaties

klaar :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

thnx ik ga me best doen (Y)
Gast

Haas schreef:
willow schreef:
Haas schreef:nee, dat fikt er meteen af...

bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven? :S

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst (Y)
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin :D), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.

waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan? :P
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt ;)
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken >-)
tenzij je een rvs plaatst :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

true! maar dat was de vraag niet ;)

dan nog is verven geen optie...
ygkremer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 16:38

officieel is het geen roest ;) roest overleeft niet met die temperaturen. Pas bij je kat kan ie gaan roesten, ook omdat die onder het rijden gekoelt word en het spruitstuk niet, of zo goed als niet.

Maar ik weet nie pcies wat t dan wel is... doorrotten kan ie iig niet bij gebruik, alleen op de sloop.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:
Haas schreef:
willow schreef:
Haas schreef:nee, dat fikt er meteen af...

bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven? :S

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst (Y)
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin :D), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.

waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan? :P
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt ;)
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken >-)
tenzij je een rvs plaatst :)
Performancetechnisch weer wat minder, daar de warmteafgifte naar buiten van RVS kleiner is :)

Je hebt gewoon lak voor erop, die tot 800, 1000 of 1200 graden houdt, reken maar dat dat genoeg is :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Riël Notermans schreef:
-jo- schreef:
Haas schreef:
willow schreef:
Haas schreef:nee, dat fikt er meteen af...

bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven? :S

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst (Y)
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin :D), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.

waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan? :P
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt ;)
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken >-)
tenzij je een rvs plaatst :)
Performancetechnisch weer wat minder, daar de warmteafgifte naar buiten van RVS kleiner is :)

Je hebt gewoon lak voor erop, die tot 800, 1000 of 1200 graden houdt, reken maar dat dat genoeg is :)
ok dus spuiten of verven kan wel????
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Ok top, ik haal wel ff een spuitbus bij de automaterialenzaak hier in de buurt, gelijk ff een staalborsteltje erbij kopen..

en daarna goed inspuiten met remmenreiniger om te ontvetten voor het zwart spuiten??
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

heeft iemand voor mij de bestelnummers van de volgende onderdelen?

hitteschild clio 16v '91
vloeistof tankje clio 16v '91 (wel netjes om te vernieuwen tog)
multiriem clio 16v '91
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

volgens mij staat het hitteschild nummertje op dat overzicht van artikelen in me project topic
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Koelvloeistof tankje: 77 01 203 218
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

ygkremer schreef:officieel is het geen roest ;) roest overleeft niet met die temperaturen. Pas bij je kat kan ie gaan roesten, ook omdat die onder het rijden gekoelt word en het spruitstuk niet, of zo goed als niet.

Maar ik weet nie pcies wat t dan wel is... doorrotten kan ie iig niet bij gebruik, alleen op de sloop.
roesten is een reactie met zuurstof. Of die nou plaats vind dmv vocht of verbranding maakt geloof ik niets uit hoor.

ijzer verbranden geeft toch ook roest?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

willow schreef:Ok top, ik haal wel ff een spuitbus bij de automaterialenzaak hier in de buurt, gelijk ff een staalborsteltje erbij kopen..

en daarna goed inspuiten met remmenreiniger om te ontvetten voor het zwart spuiten??
Zonde van je geld, want het brand er gewoon vrolijk af hoor. Tenzij jij verf vind die langdurig tegen een temperatuur van 900 graden bestendigd is, en tevens geschikt is om veel temperatuurwisselingen aan te kunnen. Vaak zie je bij vollast zelfs dat het spruitstuk begint te gloeien. Onmogelijk dus om daar een verf of coating op te spuiten, want dat fikt gewoon weg.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Bart V schreef:
willow schreef:Ok top, ik haal wel ff een spuitbus bij de automaterialenzaak hier in de buurt, gelijk ff een staalborsteltje erbij kopen..

en daarna goed inspuiten met remmenreiniger om te ontvetten voor het zwart spuiten??
Zonde van je geld, want het brand er gewoon vrolijk af hoor. Tenzij jij verf vind die langdurig tegen een temperatuur van 900 graden bestendigd is, en tevens geschikt is om veel temperatuurwisselingen aan te kunnen. Vaak zie je bij vollast zelfs dat het spruitstuk begint te gloeien. Onmogelijk dus om daar een verf of coating op te spuiten, want dat fikt gewoon weg.
ok, ik hoor het al...ik geef het op..ik doe dr dus niks aan haha.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

je kunt het keramisch laten coaten: ziet er spic&span uit, blijft er altijd op zitten, en kost een hoop $$$ :biertjuh:
oja, en houdt de warmte IN het uitlaat systeem.

in de racerij wordt zoiets gebruikt.

ik zou er niet wakker van liggen van een geroest uitlaatspruitstuk....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarom zou je bij de clio de warmte erIN willen hebben ? :)
Toch eerder eruit?

Eraf branden valt wel mee, ik heb het wel eens eerder gedaan. Dat roodgloeiend klopt wel, t gloeit gewoon mee. Roodgloeiend is t al bij n paar 100 graden... het goede spul kan 1200 hebben (bijvoorbeeld verf voor op je kachel thuis).
Gast

Riël Notermans schreef:
-jo- schreef:
Haas schreef:
willow schreef:
Haas schreef:nee, dat fikt er meteen af...

bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven? :S

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst (Y)
die zie je toch zitten onder de motorkap (das tog dat ding bij het hitteschild met die gekke kronkels erin :D), en die dingen zijn allemaal verroest, die ik nu heb en ook die ik bij de gereviseerde motor heb gehad.

waar zit je inlaat spruitstuk dan??
waarom dnek je dat ze roesten dan? :P
omdat ze onbehandeld zijn, aangezien alles er toch affikt ;)
en onbehandeld staal roest nou eenmaal....boeie. Gewoon vaak genoeg goed heet stoken >-)
tenzij je een rvs plaatst :)
Performancetechnisch weer wat minder, daar de warmteafgifte naar buiten van RVS kleiner is :)
daar hebben we dan een verschillende mening over, voor turbomotoren is het een aanrader net door hetgeen je zelf aanhaalt.
Spruitstuk kan je ook steeds inpakken met hittebestendig isolatie materiaal.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Riël Notermans schreef:Waarom zou je bij de clio de warmte erIN willen hebben ? :)
Toch eerder eruit?
Omdat het al verekte heet is onder de kap van een Clio?
Je wil de warmte het liefst aan de achterkant, via de uitlaat verliezen
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

-jo- schreef:
daar hebben we dan een verschillende mening over, voor turbomotoren is het een aanrader net door hetgeen je zelf aanhaalt.
Spruitstuk kan je ook steeds inpakken met hittebestendig isolatie materiaal.
is dat ook wel goed eigenlijk, zoiets moet zijn warmte toch kwijt? of boeit dat geen kont
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij is dat meer ter berscherming van iets anders. Dus ipv een hitteschild ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

-Ray- schreef:Grand Prix voor weinig

geen stuur met airbag meer, schadeauto?

Schade LV 14-06-2004
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gast

+Clio16v+ schreef:
-jo- schreef:
daar hebben we dan een verschillende mening over, voor turbomotoren is het een aanrader net door hetgeen je zelf aanhaalt.
Spruitstuk kan je ook steeds inpakken met hittebestendig isolatie materiaal.
is dat ook wel goed eigenlijk, zoiets moet zijn warmte toch kwijt? of boeit dat geen kont
Tom schreef:volgens mij is dat meer ter berscherming van iets anders. Dus ipv een hitteschild ofzo
uh ???

Zeg dat maar niet tegen de mensen die in de motorsport rijden. Als een turbomotor te snel zen warmte verliest presteerd ie minder, je hebt dus een bepaalde optimale bedrijfs/materiaal temperatuur nodig.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Hoeveel mensen rijden met een turbo in de motorsport?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

rallysport, vrachtwagensport, dtm toch ook?
Gast

nou , laat maar. :~
Gesloten