ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hijs ook wel erg goedkoop
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat is geen Grand Prix zo te zien.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is gewoon een ph2... :)

Handig, die mat aan de bestuurderskant. ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hoedenplank is niet de originele die erin hoort
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Merijn schreef: Handig, die mat aan de bestuurderskant. ;)
Gaat ie harder van, gaspedaal kan verder ingetrapt worden. Originele Renault-Sport mat neem ik aan.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

canonballman schreef:
Merijn schreef: Handig, die mat aan de bestuurderskant. ;)
Gaat ie harder van, gaspedaal kan verder ingetrapt worden. Originele Renault-Sport mat neem ik aan.


|:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Whahah... toch vet hoe sommige mensen het toch niet door blijken te hebben. :lol: Canonballman op z'n best. :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Reinier in zijn slimme uurties :P
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

matten liggen gewoon verkeerd om volgens mij
de rechter mat ligt links :lol:

en is i.d.d. een ph2.......
zal wel een hoop onderhoud nodig hebben aan de prijs te zien
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

en mij brandstof meter blijft hangen, wat kan de oorzaak zijn?
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

brandstof meter werkt bij mij ook niet goed hoor.. als ik n 200km heb gereden staat dat ding ook bijna op de R...
terwijl ik n kleine 500km met dat ding kan rijden ;)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

die van mij blijft hangen op 't eerste streepte, als ik tank (vol) dan
gaatie een kwart omhoog, maar nooit helemaal
bovenin

hij heb 't altijd prima gedaan???
miss de vlotter vuil ofzo?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Merijn schreef:Is gewoon een ph2... :)

Handig, die mat aan de bestuurderskant. ;)
zijn gewone phase2 geleverd met die stoelen dan? en een grand prix heeft die lampjes in de drie kleine metertjes. Kun je niet zien op de foto maar volgens mij is dat de enige 16v die ze heeft.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

meen dat de laatste fase2 dat interieur hadden ja.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt... Alleen de laatste types en dus niet alleen de GP's.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat interieur zit ook in de clio van paul als ik me niet vergis :) En das een Ph II
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ja klopt ook. heb het vaker gezien op fase 2's.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

hoe kun je die handrem wat strakker afstellen bij de clio? als ik het goed heb zitten die afstel schroefjes onder de hitteplaat onder de auto. en toen ik net weg reed deed de rem het bijna niet en later was het weer goed. weet iemand wat dat geweest zou kunnen zijn?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

vastzittende klauwen. even met waterpomptang heen en weer rammelen dus;). maar het is een zwak punt van de 16v, en als hij niet meer goed werkt heeft bijstellen meestal weinig nut :wink:
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

J-P-S schreef:vastzittende klauwen. even met waterpomptang heen en weer rammelen dus;). maar het is een zwak punt van de 16v, en als hij niet meer goed werkt heeft bijstellen meestal weinig nut :wink:
oke (Y) zal morgen nog eens kijken of hij het weer doet. anders ga ik morgen maar ff met de waterpomptang aan de gang. weet je toevallig ook hoe het zit met de handrem stakker afstellen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

aan de onderkant zie je de kabels lopen. je kunt ze apart verstellen met een 13mm sleutel. je moet wel even die bak eronderuit halen. die zit meen ik met 3 11mm moertjes vast.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

J-P-S schreef:aan de onderkant zie je de kabels lopen. je kunt ze apart verstellen met een 13mm sleutel. je moet wel even die bak eronderuit halen. die zit meen ik met 3 11mm moertjes vast.
mooi zo zal morgen gelijk ff kijken. want hij remt echt zwaar bagger op de handrem.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

is bij alle 16v's, en bespaar je de aanschaf van een revisie setje maar, dat helpt niet veel. koop dan maar gelijk nieuwe klauwen :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Met nieuwe is het ook bagger. Daarom zie je bij de betere merken ook aparte handremtrommels in de naaf van de schijf, want mechanisch kan je met een kleine slag en korte arm gewoon niet voldoende kracht uitoefenen op de schijf om echt te blokkeren. Het is net voldoende om de auto stil te zetten op een lichte helling. Wat dat betreft zijn trommels vele malen beter.

Mooiste is overigens gewoon een hydaulische handrem :smoke:
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

vraagje...

is het raadzaam om de versnellingsbak te laten reviseren van een clio 16v (schijnen niet zo goed te zijn toch??) uit '91 als je dan tog een ander gereviseerd blok erin gaat zetten?

zoja wat kost het en zijn dr mensen binnen de club die dat doen?
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

willow schreef: zijn dr mensen binnen de club die dat doen?
reiner aka canonballman
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Frank M schreef:
willow schreef: zijn dr mensen binnen de club die dat doen?
reiner aka canonballman
ke thnx!! zal hem pm-en
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Mooiste is overigens gewoon een hydaulische handrem
ja dan moet je wel even een compleet systeempje gaan leggen met leidingen en dergelijke. welke klauwen die je dan te gebruiken?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je moet idd wat remleidingen verleggen, maar normaliter wordt een hydraulische handrem alleen in de rallysport gebruikt, en dan heb je sowieso een apart remcircuit met drukregelaar achter, en die handrem komt daar dan gewoon tussen.

Je kan gewoon de originele klauwen gebruiken, want je doet precies hetzelfde als wat je met de voetrem doet, namelijk olie in de remklauw pompen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

oh dus je leidingen leg je gewoon binnendoor, en die zuiger zit ertussenin?
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

geen goed idee om het uitlaatspruitstuk zwart te spuiten met hitte bestendige verf???

gr,
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee :)

hoe warm denk je dat een uitlaatspruitstuk wordt?
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:die van mij blijft hangen op 't eerste streepte, als ik tank (vol) dan
gaatie een kwart omhoog, maar nooit helemaal
bovenin

hij heb 't altijd prima gedaan???
miss de vlotter vuil ofzo?
niemand?
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Haas schreef:nee :)

hoe warm denk je dat een uitlaatspruitstuk wordt?
hmm ok...hittebestendige verf blijft dus ook niet zitten???
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, dat fikt er meteen af...

bovendien, waarom zou je je uitlaastpruitstuk willen verven? :S

kijken, als je je inlaat een kleurtje geeft of mooi polijst (Y)
Gesloten